LG OLED55CX6LA Zwart

€ 996,-
Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55CX6LA Zwart Review

Numiah 20 oktober 2020, 2.024 views Product gekocht

LG OLED55CX6LA Zwart

Komend van een 4K UHD Samsung UE55MU6400 een wereld van verschil. Daar waar de Samsung (edge lit) ergerlijk veel bleeding langs de randen had, is nu alles prachtig van invulling. Logisch natuurlijk, da's het hele concept van deze televisie. Het (goed) instellen kost wat tijd, maar de inzet wordt beloond.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Design

Minpunten

• plaatsing hdmi
  • diepte voet

vervolg...

Zoals bij zovelen is het even wennen aan de afstandsbediening, maar da's een kwestie van dagen en je kunt er mee lezen en schrijven.
De CEC werkt zoals bedoeld zowel richting de Humax als de Vero 4k+

Het geluid is, voor een dergelijk scherm, redelijk goed te noemen. Na wat fine-tunen de juiste settings gevonden met mooie lage tonen.

De advertenties dat Alexa en Google Assistant standaard aanwezig zijn kloppen niet en schaar ik in de categorie false advertisement. Best een beetje stout.
De omweg is je toestel laten denken dat ie in de UK staat, dan kan het wel.
De functie "Hoi LG" blijkt er ook niet (meer?) te zijn.

De hdmi aansluitingen zitten op de meest onlogische plaats die je kan bedenken. Helemaal aan de zijkant en ook nog eens horizontaal. Hierdoor kijk je vol tegen de kabels aan als je links van het toestel zit. Vooral met wat dikkere stugge kabels. Het moederbord een kwartslag draaien had de designer ook zelf wel kunnen bedenken...

Ik begrijp dat het niet anders kan ivm stabiliteit, maar de voet steekt best wat ver uit aan de achterzijde waardoor de tv vrij ver van de muur af komt te staan.
Dit komt mijn Hyperion Ambilight niet ten goede.

Aan het eind van de rit ben ik meer dan tevreden met deze televisie en ga ik er ook in de toekomst heel veel plezier aan beleven.
Dat is een feit!

Heb jij ook een LG OLED55CX6LA Zwart?

Vraag & Aanbod

Heeft iemand goede tips voor basis settings? Snap dat ik het voor mijn situatie moet finetunen.aar een uitgangspositie zou erg handig zijn.
Ik ben met DEZE een heel end gekomen.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.