1 review

Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y600ALMH)

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1,512TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y600ALMH) Review

rowan hartog 14 oktober 2020, laatste update op 15 oktober 2020, 380 views Product gekocht

Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y600ALMH)

goede laptop voor de prijs. goed toetsenbord met rgb verlichting die je zelf kan instellen met de vantage applicatie. heeft 3 stroom modussen. mooi matte scherm. genoeg usb poorten voor mijn pheripherals. genoeg storage voor games. erg koel tijdens het games. maar wel luid. bekijk uitgebreide review voor meer info

Pluspunten

• goede software
  • webcam boven ipv. onder bij de vorige generatie
  • verlicht toetsenbord
  • power modussen
  • erg koel tijdens gamen

Minpunten

• plastic
  • luid

mooi laptop. wel van plastic maar goede kwaliteit plastic. het toetsenbord typt erg lekker. grote pijltjes toetsen. verschillende media toetsen, video/muziek op stop zetten. een knop elk voor een video/muziekje voor uit of achteruit te gaan. de rgb van het toetsenbord kan je instellen in de Lenovo vantage aplicatie. op de afbeelding kun je zien hoe de lenovo vantage applicatie er uit zien.
erg stil in idle ( als de laptop geen programma's draait ). en tijdens het games hoor je hem wel. ( maar dat kan mischien komen door mijn overgevoelige oren. dus dat zou per persoon verschillen. ik draag wel een overear koptelefoon. dus dat maakt ook verschil.) ik raad aan een laptop stand, actieve koeler of zelf een stand te maken wat ik heb gedaan, omdat de laptop dan stiller en ook koeler is en dan ook langer mee gaat. adviseer oom niet hem op een bank bed of ander oppervlakte neer te zetten waarbij de fans ( ventilatoren) geblokkeerd word, dan is ie veel warmer luider en daat uiteindelijk dan ook minder lang mee. en ik raad aan om de laptop ventilatoren om de twee maanden schoon te maken. dat kun je doen met een spuitfles met lucht of een stofzuiger of hem open te maken en hem schoon te maken met een ( schone ) kwast en/of een spuit fles lucht. de laptop is wel een van de stillere laptop die je kan krijgen voor deze prijs. er zijn 3 moddusen.

quiet modes: de cpu word gelimiteerd om 25w max. te gebruiken. ( over de gpu weet ik niks maar ik weet wel dat hij gedownclocked word. ) hij is ook velemale stiller in quiet mode. maar met een peformance drop.

balance modes: de standaard normale modus waarbij hij automatisch alles doet en niet word "overclocked" of gedownclocked. hij regeld de fans automatisch.

peformance modes: de cpu heef GEEN limiet en kan op de max van 4.4ghz draaien. hij is dan ook super luid. ik zelf game niet op. door de fan sound. en de extra peformance niet nodig vind.

de webcam zit nu boven aan het scherm in de plaats van onder aan het scherm bij de vorige generatie. er komt een 230watt voeding bij, hij word wel warm tijdens het gamen. ik raad daarom ook aan om de voeding staand neer te zeggen ipv neer te leggen voor de koeling. kwa io ( aansluitingen zoals usb, hdmi ). er zit 1 usb a port aan de rechter kant van de laptop. 1 aan de linker kant samen met een 3.5 mm audio port. aan de achetkant zit een 1 hdmi port, 2 usb a porten, 1 usb c port die je kan gebruiken om een monitor op aan te sluiten en natuurlijjk de stroom port. de stroom port is rechthoekig voor de mensen die dat willen weten. op mijn laptop kwam met 4 stickers op de voorkant. de nvidia rtx sticker. Intel core I7 10th Gen sticker een Lenovo eSupport en een sticker rechtboven het toetsenbord met de verschillende modussen eerder uitgelegt. over de ingebouwde speakers kan ik niet veel zeggen want gebruik ze zelf niet en weet ook niet met wat ik ze moet vergelijken. over de accuduur. je kijk het is een gaming laptop. en een gaming betekend stroom. dus met de laptop kan je denk ik niet echt lang mee. ik heb het zelf niet getest.

laptop gekocht bij: Coolblue. ( gekocht voor 1450 euro )

Groetjes Rowan, 13 jaar.

Heb jij ook een Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y600ALMH)?

Deze laptop heeft een wva screen. Meestal wordt een ips panel aanbevolen. Hoe vind je de beeld kwaliteit? Helderheid?
ik vind het beeldscherm kwaliteit goed. toen ik over stapte van me oude naar deze. zag het er een beetje geel achtig uit maar daar wende ik heel snel aan. ( 4 dagen ). maar voor de rest is het een goed beeld scherm. trouwens. de mijne heeft een ips paneel, zegt coolblue. dus ik weet niet waarom ik tweakers wva staat maar goed. en als je mischien niet weet wat vwa scherm is. is eigelijk een tn paneel met betere kijkhoeken.

[Reactie gewijzigd door rowan hartog op 29 oktober 2020 20:12]

Er staat WVA omdat dat in de datasheet van Lenovo stond. Is inmiddels gewijzigd, blijbaar, door Lenovo