Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 32GB Grijs

€ 239,-
Specificaties 10,4" • 2000x1200 • 32GB • Android 11.0 - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 32GB Grijs Review

Fataleschijt_NL 13 oktober 2020, laatste update op 14 oktober 2020, 8.234 views Product gekocht

Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 32GB Grijs

De Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) is een goede opvolger van de Tab A 10.1 (2019). Hoewel die tablet zeker niet slecht was. Heeft Samsung t.o.v de Tab A 10.5 (2018) ook op dingen bezuinigd waardoor je eigenlijk een tablet had die niet slechter, maar ook niet beter was.

Pluspunten

• Quad speakers (ipv 2 aan 1 zijde)
  • Groter scherm (10.4 t.o.v 10.1)
  • Snellere processor (deze kan games net wat vloeiender spelen)
  • Gewicht
  • Prijs/Kwaliteit
  • Headphone jack
  • 1 GB extra t.o.v. vorige jaar
  • Batterijduur (haalt volle dag bij veel gebruik)

Minpunten

• Geen Wi-Fi 6
  • Geen 5G variant
  • 3 GB ram is wat aan de lage kant
  • Geen fast-charge ondersteuning

De Galaxy Tab A7 is op veel vlakken een verbetering t.o.v. het vorige model. De vorige tablet was het hem net niet. Ze hadden ten opzichte van de 2018 model teveel bezuinigd waardoor die geen volwaardige opvolger was van de Tab A uit 2018.Met deze nieuwe model pakt Samsung alle tekorten aan van het vorige model. Daardoor heb je nu eindelijk een redelijke snelle tablet voor weinig geld. Ze hebben niet bespaard op behuizing en ook deze voelt stevig, degelijk en tegelijk licht aan.

De snapdragon 662 is een stuk sneller dan de exynos 7885 wat in de 2019 model zat. Dit merk je in de praktijk, en vooral tijdens gamen. Ook heeft deze Tab A nu 3 GB ram ipv 2 GB. Verder heeft deze Tab A7 quad speakers. Ik ben blij dat ze dit weer terug in de Tab A series hebben ingebouwd. Want de twee speakers aan de onderkant gaf bij het vorige model nou niet bepaald mooi geluid. Ik vind nog steeds de kwaliteit niet erg goed, want ik vind het nog steeds erg schel klinken. Het scherm is groter en de resolutie is ook deels toegenomen. Dit zie ik niet als pluspunt, omdat ik de 10.1 ook al groot zat vond. Wat ik echter jammer vind is dat ze geen Wi-Fi 6 hebben ingebouwd. Anno 2020 moet dit toch echt gouden standaard zijn. Ook is de batterij capaciteit toegenomen en gaat deze gemakkelijk de hele dag mee. Kanttekening hieraan is dat ze geen fast-charge ondersteuning hebben ingebouwd. Waarom samsung!!!!!

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 32GB Grijs?

Vraag & Aanbod

Kan jij bevestigen of video's in NPO start en/of Ziggo GO app haperen zoals in een andere review wordt aangegeven? Alvast bedankt!
Ja, maar dat deed het ook op mijn vorige Tab A 10.1 (2019) ik denk dat dat echt een fout van de applicatie zelf is of aan je internet. Ik heb namelijk geen snel internet. Ik heb op NPO gekeken en daar staat ook dat internet veelal de boosdoener is van haperende beelden. Denk niet dat dit ligt aan de tablet zelf. Want ik kan er namelijk ook best wat grafisch intensieve games mee spelen zonder dat het hapert.

[Reactie gewijzigd door Fataleschijt_NL op 23 oktober 2020 14:52]

Dank voor het testen! Op mijn Nexus 9 geen probleem (met de 2.3.44 app) met TV kijken.
Er wordt zo snel teruggegrepen op 'internet is niet snel', waarom doet de Chromecast het dan wel, zelfde WiFi (Ubiqity AC Pro), zelfde internet (van Ziggo). Verder doen Netflix en YouTube het wel gewoon.
Overigens staat het Ziggo Forum vol met klachten over specifek de Ziggo Go App en de A7.
Ik denk dat de 'A' tablets geen video hardware acceleratie hebben en de cores te traag zijn voor software rendering.

[Reactie gewijzigd door airell op 24 oktober 2020 11:58]

Scheelt ook dat ik bijna geen tv kijk op een tablet dus voor mij is het geen ramp.. En dat het hapert stoort mij totaal niet... het happert dan ook een beetje.
Heb de tablet ook sinds kort en de NPO app (beeld) hapert inderdaad, niet te kijken. Ligt niet aan de internet verbinding, die is prima.
De NPO app is altijd geplaagd door problemen, dus zou mij niet verbazen als ze weer ergens iets fout doen voor deze tablet.

[Reactie gewijzigd door Meessen op 28 oktober 2020 14:57]

Ik ervaar ook dat het beeld niet vloeiend loopt net diverse video apps(NPO, Canal Digital, Ziggo GO). Op mijn telefoons (S7 Edge en S10e) heb ik dit niet.
Volgens mij ligt het aan de software/firm van Samsung. De Tab A7 heeft een SD662, minder krachtige socs spelen beelden wel soepel af.