Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Professional P2210 Zwart Review

DaMayan 14 juli 2010, laatste update op 14 juli 2010, 1.049 views

Dell Professional P2210 Zwart

Pluspunten

• Displayport aansluiting.
  • Draaibaar, kantelbaar, hoogteverstelbaar.
  • Goede afwerking, stevige voet.

Minpunten

• Verticale kijkhoek erg slecht.

Iedereen die een monitor zoekt met Displayport zal ook de Dell P2210 moeten overwegen. Een Displayport aansluiting is nodig voor gebruik van Eyefinity van Ati om 3 monitoren gelijktijdig aan te sluiten.
Even een korte onderbouwing op mijn verkorte review:

Featureset:
Het belangrijkste is natuurlijk de Displayport aansluiting
- Displayport naast vga en dvi.
- In hoogte verstelbaar en tiltbaar/draaibaar.
- Draaibaar naar verticale stand.
- USB
Helemaal prima dus.

Afwerking:
Erg stevige, zware en solide voet waar de monitor gemakkelijk in geklikt kan worden.
Monitor ziet er verder gewoon goed uit, weinig opvallends maar wel strak en stevig. Erg goed dus.

Het beeld:
Ik heb 2 sterren gegeven voor de kleurweergave, dit is voornamelijk om 1 reden. Namelijk de kijkhoek van het scherm. Vooral verticaal is deze erg slecht!

Als ik een beetje naar beneden of naar boven met mn hoofd beweegt veranderd de kleurweergave compleet. Het is zelfs zo erg dat de kleur sterk veranderd over het scherm, bovenin en onderin het scherm krijg je een compleet andere kleur te zien.

Daarnaast is er bij een zwart beeld wat backlight bleeding aan de zijkanten, vooral onderin. Niet heel storend.
Contrast, helderheid zijn bij normaal gebruik verder helemaal prima.

Conclusie:
Goedkope maar goed afwerkte monitor met een uitgebreide featureset.
Slechte kleurweergave door de kleine verticale kijkhoek.

Als je geen extra geld wilt uitgeven maar wel 3 monitoren wilt gebruiken icm met Ati Eyefinity is dit een handige monitor. Als je extra geld kan en wil uitgeven is dat het overwegen waard.

Heb jij ook een Dell Professional P2210 Zwart?

Ik heb 2 van deze monitoren thuis staan samen met een 226BW, en ik heb totaal geen last van de kijkhoek op alle 3 de monitoren.

Nu ben ik ook alleen maar TN panelen gewend, maar de P2210 schermen geven naar mijn mening een veel beter beeld dan de 226BW of T220 van Samsung.

Verticale kijkhoek is bij mij alleen slecht als je de monitoren in Portrait mode zet.
Verticale kijkhoeken zijn volgens vrijwel altijd een stuk beroerder dan de horizontale kijkhoeken. Dus hoe groot is het probleem werkelijk.
Zeg damayan, gezien de reactie hierboven... heb jij wel een goeie dan??