MikroTik S+RJ10 module

Specificaties Uitbreidingsmodule - Bekijk alle specificaties

MikroTik S+RJ10 module Review

Dweil 11 oktober 2020, laatste update op 11 oktober 2020, 270 views Product gekocht

MikroTik S+RJ10 module

Doet wat ie beloofd, en meer.

Pluspunten

• Compatibiliteit
  • Signaalkwaliteit

Minpunten

• WARM

Kwaliteit Score: 5
Features Score: 5
Een paar van deze modules gekocht om mijn 10Gbit netwerk op te zetten. Deze zitten in mijn (eveneens Mikrotik) CRS305 en CRS309 switches, en communiceren met een CRS312 switch, die al van zichzelf 10Gbit op RJ45 kan voeren. Alleszins positief over deze modules. Ik vergelijk deze module even met mijn Ubiquiti UF-RJ45-10G.

- De Mikrotik ondersteund ook een 10Mbit verbinding, waar de Ubiquiti pas werkt vanaf 100Mbit. Belangrijk voor mij omdat ik elke snelheid wilde testen op RJ45 (compatibiliteitsprojectje).

- Op mijn switches waren met deze modules ook snelheden van 2.5Gbit en 5Gbit een mogelijkheid. De Ubiquiti was 100M, 1G en 10G, anders niets.

- Nu heb ik plusminus 40 meter C5e kabel tussen de CRS305/CRS309 en de CRS312, en was volledig ingesteld dat de volledige 10Gbit dus niet gehaald werd. In dat geval zou ik een LAG opzetten met twee 2.5Gbit of 5Gbit naar mijn centrale CRS312. Tot mijn verbazing gewoon de volledige snelheid over deze lengte. Top!

- Dat dit op basis is van "best effort" merk ik omdat de modules loeiheet worden. De switches rapporteren 90+ graden voor deze modules intern, en moest dan ook voor de CRS305 opzoeken wat de warmte limitaties en configuraties zijn met deze SFP+ modules. Tip: Kijk dat na.

- De Ubiquiti gaf geen verbinding over 3 meter CAT6A kabel, waar deze officieel wél 10Gbit zou moeten ondersteunen. De Mikrotik gaf geen problemen hiermee. Met 3m CAT7 werkte de Ubiquiti overigens wel gewoon.

- Ook geen probleem met 10Gbit HP netwerkkaartjes. Net als de Ubiquiti overigens.

De ervaring is met 6 van deze modules.

Heb jij ook een MikroTik S+RJ10 module?