Club 3D CGN-G668TVD Review

woutur 16 december 2006, laatste update op 8 juli 2009, 1.833 views

Club 3D CGN-G668TVD

Pluspunten

• Presteert goed
  • Goed overklokbaar
  • Goedkoop

Minpunten

• Zeer slechte koeler
  • Bios mist temperatuur functie

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Op elk moment is er wel een videokaart die het meest presteert voor het geld dat je ervoor betaald. Ik ben van mening dat op het moment van het schrijven van deze review dit de 6600GT is. De Club3D valt op tussen de andere merken vanwege de prijs, hetgeen waarschijnlijk het meest bepalend is voor de aanschaf van een homogeen product als een Nvidia videokaart (met ander woorden. er zit maar weinig verschil tussen de verschillende merken).

Het pakket bevatte de videokaart, een multifunctionele TV-Out kabel, DVI verloopstekker, een driver cd, WinDVD creator en het spel Colin Mcrae 2004. Niet de meest opwindende software maar toch een aardige bonus.

De kaart zelf is erg lawaaiig en komen we meteen bij het grootste minpunt van deze kaart: de standaard koeler is niet voldoende! Hoewel Club3D andere modellen in de omloop heeft gebracht was ik zo ongelukkig een ouder model te kopen. Met de standaard koeler liep de core temperatuur zo hoog op dat de kaart mijn computer liet crashen. Bovendien viel met het standaard bios de temperatuur van de core niet uit te lezen (er is een alternatief bios beschikbaar gesteld door Club3D). Pas na het installeren van een Zalman koeler (VF-700AlCu) liep de kaart als een zonnetje.

De kaart presteert prima. Het moet opgemerkt worden dat veel spellen tegenwoordig erg CPU afhankelijk zijn en derhalve vereist deze kaart een stevige CPU (AMD 3000+ of hoger, P IV 3.0 Ghz of hoger) om optimaal te presteren. Mijn kaart haalde met enig valsspelen (de Zalman koeler) een core snelheid van 580 Mhz (500 Mhz is standaard) en het 1.6 ns geheugen haalde 1190 Mhz (900 Mhz standaard). Een stevige overclock!

• AMD XP-M 2400+ op 2300Mhz (= +/- 3500+)
  • 512 MB geheugen
  • Linux

Heb jij ook een Club 3D CGN-G668TVD?

Ik heb het zelf ook met club3d gehad, slechte koelers..ik brandt mijn handen niet aan een merk dat zwakke koelers gebruikt.