Salora 40LED1600 Zwart

€ 299,-
Specificaties 40" • Full HD • LCD • 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Salora 40LED1600 Zwart Review

ovaal 6 oktober 2020, 397 views Product gekocht

Salora 40LED1600 Zwart

Voor de prijs (199 euro) is het een prima tv voor de slaapkamer. Chromecast er aan en klaar.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Lage prijs
  • Goed beeld

Minpunten

• 1080p

De oude tv in de slaapkamer (Samsung 37LE...) gaf plotseling een heel wit beeld, een waas over het gewone beeld. Na 16 jaar en 2 eerdere reparaties is het nu tijd voor zijn pensioen.
Daarom een goedkope tv gezocht omdat deze niet vaak aan staat.
Voor 199 euro inclusief aflevering was dit eigenlijk een no-brainer, zeker met een aantal redelijke tot goede reviews.

Zondag besteld en maandag rond de lunch ging de deurbel. Ik dacht dat de doos leeg was, de tv weegt bijna niets. Vergeleken met de samsung die van de muur komt (18 kilo) is dit een veertje. en de tv lijkt kleiner, doordat de oude nog zulke brede randen heeft.

Meteen gemonteerd aan de beugel en chromecast er in.
Het beeld is prima, geluid goed maar niet op vol volume geprobeerd. Dat de tv niet smart is maakt niet uit met de chromecast, met de Ziggo app, Netflix, Youtube en wat nog meer gaat het helemaal goedkomen in de slaapkamer. deze is maar voor erbij.

Een minpuntje heb ik wel gevonden voor de slaapkamer, het powerlampje! Deze geeft genoeg licht om de hele kamer te verlichten. De powerkabel moet er dus meteen uit om te kunnen slapen. Kijken of we dit netjes kunnen oplossen, want volgens mij zit ook de IR sensor op dezelfde plek. Dus afplakken gaat niet werken.

Heb jij ook een Salora 40LED1600 Zwart?

Wellicht kun je een slimme schakelaar gebruiken om de power van de TV op afstand uit te schakelen. Ik heb zelf goede ervaringen met de Smart WiFi Plugs van Meross.
Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht ;)
Ik heb nog een paar wifi smart plugs liggen en zelfs een paar Sonoff switches....
Thanks, nu kan ik in bed blijven liggen terwijl ik de stekker in het stopcontact doe _/-\o_