Specificaties Rad. HD5770 (860MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE Review

kevinwalter 13 juli 2010, laatste update op 13 juli 2010, 787 views

Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE

Pluspunten

• Goed overclockbaar met de ati software.
  • Goed overclockbaar met de AfterBurner software.
  • Geen problemen gehad.

Minpunten

• Voltage kan niet aangepast worden (hoewel ik toch echt een OC Edition heb)
  • Display poort (wie gebruikt di? maar er lekker een hdmi van)

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Snelle videokaart is dit.

Toen ik hem kocht kreeg ik ook de OC edition. Maar het rare is ik kan helemaal niet hoog overclocken. Ik kan geen voltage veranderen etc. Hoewel er toch zeker weten een L6788A chip inzit die dit regelt.
Verder geeft de fan geen hard geluid en blijft de videokaart ongeveer 40 graden met gta iv soms 65.

Ik heb mijn videokaart overgeclockt tot 980/1300 dit blijft stabiel met afterburner.

Ik heb hiervoor wel de regel: EnableUnofficialOverclock = 1 moeten doen.

Heb jij ook een Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE?

Een erg karige review, waar ik niet van overtuigd ben om deze kaart te kopen.
Met zeer weinig informatie!
Karig zeker, bijna waardeloos...

't Is leuk dat je de kaart zelf nog hebt OC'd, maar laat dan ook wat resultaten zien. Anders is het een volledig zinloze boodschap die je verkondigt en die niets van toegevoegde waarde heeft voor potentiŽle kopers...

Een enkele ster, bij gebrek aan halve sterren. Lees eens een paar echt goede reviews door en pik van daaruit wat op is mijn advies.
Als opmerking over het OC gedeelte, zover ik het kan vinden houdt het alleen in dat de kaart fabrieks-af een lichte OC heeft meegekregen, niets meer en niets minder.

Verder ook een erg karige review, het meer een beklag dan dat het iets anders is.

1 ster bij gebrek aan minder, net als Havvie.
"Maar het rare is ik kan helemaal niet hoog overclocken" en dan bij goede eigenschappen plaatsen dat "Goed overclockbaar met de ati software" en "Goed overclockbaar met de AfterBurner software"

Ik zou proberen zoals hierboven wordt gemeld wat meer te vertellen wat alleen een "koper" kan weten. Denk hierbij aan een paar testen in verschillende spellen (benchmarks) en wat verschillende resultaten met/zonder overclocken.

Misschien ook een foto plaatsen van de kaart?

Succes!
Oke ik maak wel wat foto's van benchmarks en de kaart wacht maar ff :)

BTW:

Dit is me eerste review :O

[Reactie gewijzigd door kevinwalter op 19 juli 2010 20:49]