Netatmo Smart Video Doorbell Review

Seven_of_Nine 4 oktober 2020, laatste update op 20 oktober 2020, 10.618 views Product gekocht

Netatmo Smart Video Doorbell

Gebruikersvriendelijke deurbel, geen abonnement, Apple Homekit integratie maar toch een beetje prijzig.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Eenvoudige installatie
  • Behoud huidige deurbel situatie
  • Goede app
  • Integratie met Apple Homekit
  • Geen abonnement
  • Kwaliteit deurbel zelf is goed

Minpunten

• Montage plaat is van plastic
  • Prijzig
  • "slechts" 16Gb mSD kaart inside
  • Software technisch nog niet feature compleet
  • Landscape (breedbeeld) alleen in de Netatmo App
  • (nog) geen Homekit Secure Video
  • Weinig tweakbaar

Kwaliteit Score: 4
Na de aankondiging in 2019 van Netatmo is het lang wachten geweest op dit product.
Sinds 1 week is deze deurbel verkrijgbaar en na het lezen van een eerste review heb ik besloten deze te kopen.https://tweakers.net/i/BU4N2IbvDoqPJyp6JjAuo2ktJ9Y=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/3357/1Kp2lY3WZU6xPbpDfV72vJVHN654KutEuoZEJ3vgtQIG94QMqA?f=620xauto

Los van de bovenstaande review heeft Netatmo een eigen forum waarin duidelijk was dat deze deurbel al 2 maanden in omloop was bij de reviewers en veel nuttige (installatie) ervaringen worden gedeeld.

Ikzelf hecht waarde aan goede informatie vandaar dat ik in deze review eigen wat meer de USER kant van het verhaal wil delen.

Mijn (hoekwoning) voldoed in de eerste plaats aan de gewenste bestaande hardware omgeving volgens Netatmo. Ik heb dus een trafo in de meterkast die van 220v braaf 8V naar de deurbel laat lopen en vanaf de deurbel (na contact) de bel laat zoemen.https://medias.netatmo.com/images/security/diagrams/NDB-installation-door/:/rs=w:632,m/qt=q:90/:/NDB-installation-door?fullhd

Het monteren van de deurbel is toch wel een dingetje.
Het voorboren van 2 schroefgaten (hardhout mensen!) op een tactische plek en de montageplaat waterpas hangen dat lukt echt wel.
Maar in de doos; het beslag; dat is gewoon armoedig.https://tweakers.net/i/PhWZXuPTpxJKXO0fzxAqWPcOB5E=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/3357/1Kp2sy12Qwc6pkqtlmh30YN9pX8BO5ELJ5lQxnKxOJHIVn72rS?f=620xauto
Je krijgt nl 2 stuks zwart gespoten schroeven van 4 cm die los van veel te lang ook voor mijn idee tsja we hebben het toch over outdoor, geen RVS is.
Ikzelf heb zodoende 2 mooie wat kortere RVS schroeven genomen en !let op! eerste punt van aandacht; de montageplaat; het kunststof dat is gewoon zacht!
Vastschroeven doe je wel met beleid niet met je Makita 18V op standje hoog dan gaat de montageplaat echt stuk!

De montageplaat eenmaal op zijn plek is het relatief eenvoudig om eerst je bedrading in het kroonsteentje op te hangen en dan de deurbel erop te klikken. Let op in de doos zit een boxje die je wel bij je daarwerkelijke buzzer ( ik heb geen bel; echt een ZZZZZZZZZZ ding ) op de bestaande bedrading moet bijschroeven.

Hierna; alles is klaar gaat de trafo aan en ik had meteen groene LED en vervolgens kun je de installatie opstarten via de Netatmo app.

Word of warning; de deurbel in de doos kwam met firmware v60 en dat is niet de laatste.
Mij tip is hierin als de deurbel voor het eerst tot leven komt; stel hem dan alleen in met de Netatmo App en sla even de Apple Homekit setup over. Hij zal direct updaten ( zonder melding! ) daarna heb ik een factory reset gegeven en op de laatste versie van de firmware de clean setup gestart.

En hier gaat het om; de App icm momenteel de meeste recente firmware (v71) werkt eenvoudig.
Je geeft je WiFi setting door; hij zal contact leggen met jouw Homekit omgeving en zal hem meteen in een ruimte ("voordeur" bij mij) invoegen. Hij loopt meteen en letterlijk in 40 seconden.

Het viel mij op dat met name dat lokale opslag (mSD) niet echt zichtbaar is. De App geeft je weinig te tweaken qua hardware maar is echt bedoeld om het device te "gebruiken".

In mijn unit zat een 16Gb kaartje (Verbatim Premium); hiervoor had ik al apart een 32Gb kaartje op voorraad en deze heb ik gewisseld. Je krijgt zodoende een melding dat je mSD kaartje weg was en dat er een nieuwe in zit maar niks meer dan dat. Het oudje kaartje is op mijn PC niet te lezen; er staan 2 partities op maar niet te openen; het is dus geen FAT16/32/NTFS e.d.https://tweakers.net/i/t-scKZX2JuuLacyNAofo1HNAU7s=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/3357/1Kp2lYLRK7Llokc2VwcdjQyu1R54dWAv8q7xBrLb60xCbVsPbO?f=620xauto

Maar is dit spannend? Neen je kan toch echt niet 123 fysiek aan die kaart komen die zit gewoon vast aan je deur; via de App - via de Website van Netatmo zie je je tijdslijn en lees je thuis op je eigen Wifi maar ook over 4G je videos in. Ik zeg lees maar dat is kijken + downloaden -> is zijn allemaal 720P met stereo geluid. Je deurbel geeft ze dus van zijn mSD wanneer jij dat wilt.
Ik vermoed dat de deurbel via het WW onder jouw account een soort van een VPN opzet en je dus altijd en overal iets kan " uitlezen "
Wederom details ontbreken (niet tweaker waardig) maar voor gebruikers; het werkt gewoon.
Zo'n video downloaden is eenvoudig en de URL ( ik zal hem niet helemaal plakken ) ziet er zo uit:
https://prodvpn-eu-2.netatmo.net/ ........ / ?filename=doorbell_05_10_2020_08_26.mp4
( 30 seconden 720P met stereo geluid is overigens 2.2mbyte )
( en in je URL zit een hoop gebeuren maar nergens je MAC of publieke IP in verwerkt )https://tweakers.net/i/pe4o0uMq28u4DhbqMESuZUf2wBU=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/3357/1Kpluf1Nu4wHuntRnW0htzDCSIHyBjkEIGvkqpKYYVcyRN7gtC?f=620xauto

Okay maar hoe werkt ie nou? Zowiezo blijft je bestaande bel in intact. Dus knopje indrukken op vasthouden is altijd contact bij je bel je hoort dus een ZZZ of als de kinderen bezig zijn een ZZZZZZZZZZZZZ dus no-change.

Echter zodra er contact gemaakt is gaat de Netatmo App af maar ook Homekit. Het is dus even zoeken wat je wilt maar ik krijg dubbele meldingen :-)

Voor Homekit kun je alle meldingen onderdrukken; de Netamo App niet - je krijgt ze altijd.
Nogmaals dit is een snelle review; hij hangt nog geen 24 uur. Even puzzelen dus wat voor jou het beste werkt.https://tweakers.net/i/2zC4x5ZHu7ljYtNXsDsgxlDMYwo=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/3357/1Kp2lY3v5YCC6Cy2wOgCAXAgeEHXfrxjXxc4V9NYm6WTmqymXQ?f=620xauto

In de Netatmo App kun je als gebruiker veel instellen maar ook krijg je in LANDSCAPE mode op je telefoon in ene ook breedbeeld binnen; bij Homekit niet.https://tweakers.net/i/hllkYTkTBqDAtOfXf-5OD8zFtDw=/620x/filters:strip_exif()/m/3357/1Kp2lYMMy2hypXRkjEjrHYC0rfslGiIV8LxRKxV5TcR2gVdgC3?f=620xauto

Men verricht nog veel werk en er komen nog features bij; ik vewacht op den duur toch nog wat aanpassingen hier. Let wel alle opgeslagen files zijn allemaal portrait; dat landscape zie je pas alleen in de preview modus dus eigenlijk is het er niet.

Audio kwaliteit is okay; en de melding naar je mobiel is snel + opzetten live connectie ook ( 2secs ).

Reminder het is een videodeurbel geen security camera; de beeldkwaliteit ( je ziet ook wel eens blokjes in de streams ) is acceptabel. Ik ben onderaan de streep best content op dit moment.

Update 5 okt:
Kleine spelfouten verwijderd + extra ingevoegd details over URL + traffic van de deurbel over 24 uur gezien met 21 events in die periode

Update 20 okt:
Firmware v74 sinds de 19e automagisch ingeladen.
Geen releasenotes op het forum gevonden; wel even een screenshot van de App gemaakt. Voor de mensen die deze unit nieuw en vers aansluiten; de firmware update initieel duurt +- 5 minuten; misschien handig om dan niet nog even verder te testen met spanning erop/eraf.
Oh mogelijk iets verbeterde " event meldingen " in het donker in deze firmware.. Maar ja geen release notes mensen

Heb jij ook een Netatmo Smart Video Doorbell?

Mooie review, maar je weet dat je met de plaatsing van de camera in je voorbeelden strafbaar bent he!
Strafbaar is een groot woord. Ik werk zelf bij de politie en eerlijk gezegd zijn wij alleen maar blij met dit soort camera's. We hebben al verschillende misdrijven opgelost door privé camera's die de openbare weg filmen.

Wat mij opvalt is dat iedereen wil dat we criminaliteit aanpakken, daar tegenover staat dat je soms (helaas) een klein beetje privacy inlevert. Wij kunnen niet overal zijn. Als je kijkt naar de voorbeelden in het filmpje dan neemt de camera blijkbaar alleen maar op bij beweging voor de deur. Ik zie persoonlijk het probleem niet zo. Als de camera continue zou opnemen zou het een ander verhaal zijn.

Vanuit de politie zal je dus nooit problemen krijgen. Hoogstens misschien als de buurt de wijkagent inschakelt.

aanvulling:

Volgens hun eigen website kan je er ook voor kiezen om de beelden kort te bewaren:
"U moet dus altijd uw best doen om bij het ophangen van een camera zo min mogelijk de privacy van anderen te schenden. Bijvoorbeeld door de gezichten van voorbijgangers in de openbare ruimte te blurren. Of door de beelden kort te bewaren."
Overigens staat er nergens wat kort bewaren dan is.

Als je bijvoorbeeld de camera ook gebruikt omdat er meerdere keren in je auto is ingebroken (die op de openbare weg staat) dan kan het zijn dat er sprake is van "een gerechtvaardigd belang.":

Voorbeelden gerechtvaardigd belang zijn:
"- een veilig en gezond leven hebben of eigendommen beschermen in een dreigende situatie;
- de privésfeer beschermen;
- inbreuken op een persoonlijkheids- of vermogensrecht tegengaan;
- procederen en/of een rechtsvordering instellen, uitoefenen of onderbouwen;
- fraude, oplichting of ander onrechtmatig gedrag tegengaan;
- iemand aansprakelijk stellen voor schade;

Let op: het belang moet hierbij wel (1) echt, (2) concreet en (3) rechtstreeks zijn. Dit houdt in dat: (1) het niet mag gaan om een mogelijk belang in de toekomst, waarvan u nog niet zeker bent, (2) u het belang duidelijk kunt verwoorden en (3) het gaat om een belang van uzelf, dus niet een algemeen belang van ‘de samenleving’ of iets dergelijks."

Wel lekker vaag allemaal

Criminelen zeggen trouwens gewoon vaak: "mijn camera neemt niet op". Probeer dit maar eens aan te tonen dat dit niet zo is. Het is niet dat je de woning ingaat om dit te controleren. (Bij ernstige delicten wordt dit overigens wel gedaan als we twijfels hebben)

[Reactie gewijzigd door daantje82 op 12 oktober 2020 11:11]

Volgens mij is het in de laatste jaren erg hard gegaan met dat 'beetje' privacy inleveren.

Als ik hier kijk dan staat daar toch echt:
U mag alleen een camera zoals een videodeurbel ophangen bij uw huis zolang deze de bezittingen van uw buurtgenoten en/of de openbare weg niet filmt.
Vind het wel grappig/triest dat hier gewoon regels voor zijn, maar onze eigen politie dus blijkbaar blij zijn met overtredingen als zij daar zelf voordeel uit kunnen halen.
In België moet je aangeven wat je videodeurbel kan filmen zodat de politie het zou kunnen gebruiken. En een bordje omhoog hangen met een camera icoontje.
In Nederland is er ook een website voor:

Het is inderdaad een beetje vreemd dat ben ik wel met je eens. Het voordeel is echter niet alleen voor de politie, maar ook voor de benadeelde partij. Mocht jij ooit beroofd worden (laten we hopen van niet), dan ben jij ook blij als de dader op een camera van een buurtbewoner staat en we daarmee de zaak kunnen oplossen.

Aanvulling:
Als jij het niet eens bent met de plaatsing van een camera is het een civiele zaak: burger vs burger. Je zou dus zelf naar de rechter moeten stappen. De politie treedt hier niet zelf tegen op. Eventueel kan de politie wel bemiddelen. Ik denk dat het daarom geen probleem is dat de politie de beelden gewoon kan gebruiken. Als een burger heimelijke opnames maakt kunnen we die ook gebruiken in een zaak. De burger mag gewoon veel meer dan de politie. Als wij een camera ergens plaatsen dan moeten we aan heel veel voorwaarden voldoen. Een werkgever (burger) kan bijvoorbeeld vrij makkelijk zijn werknemer filmen als de werkgever deze verdenkt van fraude.

[Reactie gewijzigd door daantje82 op 12 oktober 2020 18:57]

Alleen als de cloudkoppeling blijft bestaan. Gaan de beelden alleen naar de microSD, je eigen NAS of HomeKit Secure Video (e2ee) dan is het volledig privé gebruik en toegestaan.
Gewoon nee. De openbare weg mag je niet zomaar filmen.

Je moet minimaal waarschuwen dat er een camera hangt en je moet een camera-regelement hebben. Zie de recente blog van Armoud Engelfriet hierover.
Klopt. De reviewer reageert zelf niet, maar wellicht is er gebruik gemaakt van de getoonde sticker.
Die sticker moet alleen wel zichtbaar zijn nog voor je in beeld bent (en dus de keuze geven om niet op beeld te komen), en zelfs mèt sticker moet je kunnen verklaren waarom je zo'n deel filmt (bijvoorbeeld de stoep recht voor je huis kan een reden hebben als je geen voortuin hebt), anders moet je deze (digitaal) afschermen.

Zo de hele wijk in filmen zoals op het voorbeeld is absoluut nooit toegestaan. Je zal er niet gauw een boete voor krijgen, maar het mag gewoon niet, met of zonder sticker.
Misschien niet een boete maar je mag hem van de politie wel weghalen (als er klachten zijn)
De sticker doet verder niks voor je zaak. Ook een argument dat je met zones werkt, enkel bij het aanbellen enz. Ik weet niet precies meer waar ik dat gelezen had, maar er zijn een aantal zaken geweest die zelfs dit dus volledig verbieden.

Enige wat mag is als je daadwerkelijk een gegronde reden hebt zoals het beschermen van je eigendommen en het ophangen van een camera de enige oplossing is.

Wat ik ook las is dat je beter een IP camera op je deur kan richten en via een simpele schakelaar een regel maken in je home automation dan deze deurbellen.
De politie zal nooit de camera weghalen. Ook niet als er klachten zijn. Het is een civiele zaak. Je zou dus naar de rechter moeten stappen. Middels een dwangsom kan de rechter je dwingen de camera weg te laten halen (of aan te passen)

Toevallig is zo'n soort zaak bij de rijdende rechter geweest: https://www.npostart.nl/d...ter/28-11-2017/KN_1693701

TL;DR: de camera filmde de tuin van de buren, eigenaar van camera moest kapje voor camera plaatsen zodat deze niet de tuin kon filmen.
Uiteindelijk zal het civiel zijn.
Er is echter wel een strafrechtelijk deel : Het filmen met een aangebrachte camera is strafbaar tenzij dit duidelijk is aangekondigd (art. 441b Strafrecht)

De rest klopt idd.

Blijft dat je geen schijn van kans hebt bij een rechter als je dit zo filmt, of ie nu stickers heeft of alleen op bellen reageert.
Je hebt gelijk. Ik kende dat artikel niet. Er is ook weinig jurisprudentie over te vinden. Wat ik kan vinden gaat vooral over heimelijke opnames.

De politie zou dus eventueel wel de apparatuur in beslag kunnen nemen bij overtreding van dit artikel. Ik heb het alleen nog nooit meegemaakt.
Je hebt gelijk. Continu de openbare weg filmen mag niet. Dat is inderdaad lastig wanneer de stoep direct langs je raam/voordeur loopt. Je kunt dan zelfs geen motion zones instellen, de ruimte is daar te klein voor.
In dergelijke gevallen mag je volgens mij dan alleen filmen (met sticker) als er aangebeld wordt.
Er is trouwens wel een verschil tussen daadwerkelijk filmen en de deurbel als ‘kijkoog’ gebruiken.

Ik lees nu dat @youknowgraphy al een soortgelijke reactie geeft.

[Reactie gewijzigd door meesje op 11 oktober 2020 14:57]

Volgens mij mag het wel zolang je mensen op de openbare weg niet filmt. Bijvoorbeeld als hij alleen filmt als iemand aanbelt of recht voor je deur staat. In de blog die je geeft suggereert de auteur het blurren van passanten wat mij vergelijkbaar lijkt.

Leuke review en fijn gedetailleerd. Heb ook een tijdje gehoopt dat deze uit zou komen. Uiteindelijk een andere gekocht een half jaar geleden.
Ook bij opnemen bij enkel het aanbellen mag niet. Blurren is ook niet van toepassing.

Zeker in deze setting is het gevoel voor de omwonenden belangrijker dan jouw belofte dat ie enkel filmt bij aanbellen of dat je de beelden blurt. De rechter, als het zover komt, maakt hier subiet een einde aan die beredenering.
Het is nog kwalijker, het niet de openbare weg maar een stuk of 9 voordeuren waardoor je direct impact hebt op de privacy van al de bewoners.
Leuke review! Zeer opmerkelijk dat de video's in portrait worden opgeslagen. Aan de voordeur wil je toch in de breedte kijken? Is er ook iets bekend over diefstalgevoeligheid? Ik snap dat je hem niet zelf van je voordeur afbreekt 😁, maar ik las ergens dat de deurbel beveiligd was, alleen vraag ik mij af op welke manier.

[Reactie gewijzigd door Homekitty op 6 oktober 2020 16:10]

Op je andere vraag; de fysieke beveiliging.
De unit wordt aan de draagplaat met een beveilings-schroef vast gemaakt.
Je moet of zo'n schroevendraaier hebben of de sloper uit gaan hangen en als een malle gaan rukken of een rotschop geven. Dat plastic in die draagplaat is geen metaal en zal echt mee gaan geven.
Maar dan hebben we het niet meer over diefstal maar over vernieling.

Er zit trouwens een accu in; en de unit (serial) zit aan je acount vast. Verwijderen = nog steeds actief functioneren. En dan zelf thuis deze ophangen ( vergeet even dat je dat break-out-boxje nodig hebt ) ga je hem echt niet kunnen activeren.
Nou ja, of deze keuze / optie hebben...
Nogmaals het geheel is nu werkbaar maar ik denk dat er qua ontwikkeling best nog wel wat wensen gerealiseerd kunnen worden.
( op het forum bij de outdoor camera is een apart topic voor firmware versie changelog; dat zouden ze ook voor de deurbel mogen opstarten; weten wij tenminste waar we aan toe zijn.... )

Overigens in het gebruik moet je bewust de Netatmo App in de preview stand zetten en dan je device op zijn kant houden om "breedbeeld" te krijgen - dit doe je dus never in het reguliere gebruik.
Als hij "afgaat" ; in de dan actieve feed; kom je alleen maar portrait tegen en daar raak je snel aan gewend.
Helder. Ik had het logischer gevonden als de preview dan in portrait zou zijn en de opslag in landscape. Maar het is op zich al mooi dat er nu eindelijk een echte Homekit deurbel is die werkt en van een groot merk.
Erg leuke review. Ben ook geïnteresseerd in deze deurbel ben alleen bang voor weersinvloeden. Onze voordeur zit op het zuiden en me ip44 toch een beetje bang dat hij te nat zou worden.

Ben benieuwd of hij goed blijft werken. Veel plezier er van :-)
Ik zal zowiezo de review verder in de tijd aanpassen/updaten en ook specifiek de werking inzake weersinvloeden meenemen; goede inbreng!
Bedankt voor je aardige opmerking.
Ik ben benieuwd of hij ook werkt zonder tussenkomst van een gong.. dus van een trafo 1 op 1 op de Netatmo.. iemand een idee??
Volgens mij is dat niet de bedoeling (elektrotechnisch gezien) helaas.
Wiring the Chime-Module „in line“ to the existing chime, or leaving the chime out all together is not correct and can lead to hardware damage.
Waarom zou dat zijn? Ik wil juist van het belgeluid af, en gewoon een melding + zacht geluid op de Sonos in de ruimte waar ik op dat moment ben. Alternatief is de gong zelf een beetje tweaken ;)
Ik dacht dat in Homekit je alleen alarms/dongs naar een Airpod kan sturen. Kan nog steeds niet naar een Airplay2 device (zoals Sonos) in iOS14, dacht ik. Of ze hebben dat aangepast.
Kun je dan niet gewoon een weerstand plaatsen in plaats van een bel?
Leuke review! Ik heb hem hier ook hangen.
Helaas hebben ze na 2 jaar ontwikkelen nog niet aan hun eerste beloftes kunnen voldoen.
Ik mis IFTTT connectie, Homekit Secure en gezichtsherkenning. Maar er komen nog extra functies bij door firmware updates.
Ik las voorheen dat er ook een mogelijkheid was om beelden via ftp op te slaan. Kun jij deze feature terugvinden? En zo ja; Wordt er dan ook nog op de sd kaart opgeslagen?
Deze FTP + Dropbox push functionaliteit moet nog komen in een update.
Deze features staan zelfs op de doos geprint; het zal een kwestie van tijd zijn.
Is er ook iets bekend over een RTSP-stream?
Nou misschien een beetje.
Deze materie zegt mij niks maar als het mogelijk gaat om het zelf oppikken van de daadwerkelijke stream; de benodigde API is nog niet gedocumenteerd en vrij gegeven.
( https://forum.netatmo.com/viewtopic.php?f=5&t=18880 )

Het mag duidelijk zijn dat het product ergens af en bruikbaar is voor de reguliere user; maar dat de gehele feature set stiekem nog werk nodig heeft.

Ik volg het forum; mocht er wat komen; dan reply ik in de comments.
Thanks! Ik vind het de mooiste deurbel, maar hoop wel dat het aan alle technische wensen gaat voldoen.
Mooie review. Duidelijk geschreven. Zelf heb ik al jaren een Netatmo weerstation en de Presence die beiden naar volle tevredenheid functioneren. Ik heb dus ook interesse in deze deurbel.
Ik was vergetende review te beoordelen. Bij deze.
Ik heb hem nu ook hier naast me liggen. Vond ergens een kortingscode voor Amac van 20 euro.

Ik zal ook een review posten, want ik woon in een appartement. Weer andere uitdagingen. Zal ook foto's posten van dat kastje in mijn meterkast en hoe ie tussen de bel trafo en de bel hangt.
Bedankt voor de review!

Ik heb de deurbel inmiddels ook geïnstalleerd. Wel problemen gehad met een zoemende bel, er bleef 1.4V door de bel heen lopen in idle-state. Na contact met Netatmo mocht ik de chime module op 2-LOW zetten. Daarna ging het voltage naar +/- 0.8V wat geen zoemend geluid meer opbracht! Volgens de engineers was dit voltage niet schadelijk voor de bel, dus opgelost! Support was dus prima in mijn geval.

Ik mis inderdaad nog wat features. Volgens mij is bijvoorbeeld 'landscape' in de iOS Security app niet werkelijk breedbeeld wat de camera aan zou kunnen. In de instellingen geef je aan wat de 'Quick display zone' moet zijn. Deze zie je standaard bovenin de app en bij het draaien van de telefoon vergroten ze alleen dat stuk. Het is niet zo dat je meer details (in de breedte) te zien krijgt dan het standaard 'portrait' beeld. Naar mijn idee kunnen ze dit softwarematig zeker nog verbeteren!

Verder, groot gemis vind ik de pre-roll functie zoals bij de presence wel het geval is. Nu staat iedere keer iemand al buiten beeld (rechts, te dicht bij de voordeur) waardoor je slecht hoofden kunt zien. Het hoekprofiel was in mijn geval dus niet schuin genoeg.

[Reactie gewijzigd door hackrunes op 9 oktober 2020 10:26]

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite