Specificaties 40" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 40PFL7605H Review

Max|IA² 15 mei 2011, 5.331 views

Philips 40PFL7605H

Pluspunten

• lage energieverbruik
  • mooi design ( persoonlijk mening )
  • CI+
  • ondersteuning voor multimedia ( avi, mkv etc. )
  • netwerkaansluiting

Minpunten

• slechte ondersteuning multimedia
  • traag opstarten en traag zappen
  • menu van tv is niet erg overzichtelijk
  • vaak vastlopen

Dit word geen uitgebreid review, maar eerder mijn bevindingen en mening over dit toestel. Simpel en kort.

Er zijn goedkopere goede tv's die veel goedkoper zijn dan deze Philips. Maar uiteindelijk heb ik toch voor deze gekozen om deze redenen:
1) CI+ voor Ziggo
2) LED backlight voor lage energieverbruik
3) dun
4) ondersteuning voor multimedia.

Helaas is de ondersteuning voor multimedia slecht. Zelfs na een update van de nieuwste firmware.

Energieverbruik is zeer laag. 's Avonds tussen de 75-80 Watt en overdag tussen de 95-100 Watt. Dit is met Abilight aan. Mijn Samsung decoder van Ziggo verbruikt al 20 Watt op standby en 30 Watt aan.

Met Windows7 werkt alles prima. Bestanden delen en de tv ziet de gedeelde mappen. Vista is niet werkend te krijgen.

Mijn conclusie zover:
Mooi toestel met goed beeld en redelijk laag energieverbruik. Jammer dat de firmware nog zo slecht is. Ik hoop dat Philips snel met een goed firmware komt.

-update-
Na update(s) van nieuwer firmware(s), nog steeds problemen met ondersteuning van mediabestanden. Ik weet dat mkv bestanden allerlei codec kan zijn. Toch is het voor mij heel simpel. Als een ander merk het wel kan afspelen, waarom Philips niet? Samsung kan het, LG kan het, maar Philips niet!
Ik heb deze tv gekocht voor zulke features, maar kan geen gebruik van maken.
Afstandbediening is ook waardeloos en blijft slecht.

• Netgear RangeMax WNDR3700
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Philips 40PFL7605H?

geinige korte review, maar loop hem aub nog wel even na, want er zitten vrij veel spelfoutjes in...
Inderdaad MartijnAbel. Net als dat je een zin met een hoofdletter begint en met één punt beëindigt.

En ja mocht je het je afvragen, beëindigt is in deze zin met een 't' op het eind. Tegenwoordige tijd, derde persoon, stam+t.
Kan dat 'vastlopen' niet gewoon liggen aan de signaalsterkte oid?
@evonk, niet zo zeuren, ik vond het ook lastig lezen.

@review:
Ik begrijp dat je je videobestanden van internet plukt. Voor filmpjes van internet worden duizenden verschillende codecs gebruikt, vaak verstopt in een containerformaat (zoals MKV). Ik kan me niet voorstellen dat er op het kaartje in de winkel dit bij stond: "Speelt alle gedownloade meuk probleemloos af".

Het kan zijn dat de tv de codec wel ondersteunt, maar niet de cpu-power heeft om dit te verwerken. Dan krijg je inderdaad vastlopers.

Houdt ook rekening met bitrates. Het zou zomaar kunnen dat de tv prima overweg kan met een platte mpg of een lichte divx, maar dat wil niet zeggen dat bijvoorbeeld ook hd-materiaal zomaar werkt.

Waarom wil je zo graag afscheid nemen van je PopcornHour? Deze speelt vrijwel alle (HD-) formaten feilloos af en decodeert een eventueel DTS-signaal terug naar stereo.
Jullie hebben helemaal gelijk!
Het is bijna niet te volgen. Ik zal voortaan niks meer schrijven om 4 uur in de morgen en mijn ogen dichtvallen. :z

@BillsGate
PopcornHour is een geweldig ding. Maar ik wil eens een netter tv meubel zonder tig apparaten.

Vastlopers kan overal gebeuren. Tijdens zappen, door menu van tv bladeren, etc.

Klopt ook wat je zegt over codecs. Maar mijn telefoon, Samsung Galaxy S, kan meer afspelen dan deze tv. :|

@laurenssie
Signaalsterkte is prima. Het kan eventueel wel aan de cam-module liggen.

[Reactie gewijzigd door Max|IA² op 13 juli 2010 16:46]

@laurenssie
Signaalsterkte is prima. Het kan eventueel wel aan de cam-module liggen.
Wij hebben hier een tijd gebruik gemaakt van de cam-module van KPN. Ik kreeg ook vaak de meldingen 'Geen signaal', 'Vervormd signaal' en 'Kan geen verbinding met de CI-module maken'.

Nu hebben we van een andere provider digitale tv (zonder cam-module) en werkt het als een zonnetje.
Met de nieuwste firmware speelt het nog steeds zo waardeloos weinig filmen af van mijn NAS.
LG speelt alles af wat ik heb, ook de nieuwste!

Ook mis ik de programma gids met de CI+ module terwijl andere merken dat wel kunnen.
Voor mij was het simpel een miskoop.
Deze tv was dus veel meer betalen en veel minder krijgen.

Geen wonder dat Philips zo slecht doet, uh.. deed. Nu maken ze zelf niks meer.
In ieder geval koop ik voor een hele lange tijd geen Philips tv meer. Eerder nooit meer, maar over een paar jaar bestaat hoogswaarschijnlijk Philips tv niet eens meer.
Waarom zou iemand überhaupt MKV's rechtstreeks via zijn/haar tv af willen spelen??? Van het geluid blijft iig al niets meer over.

Heb de tv zelf en niets dan lof, op de afstandbediening en het blikkerige geluid na dan. Dit laatste echter is inherent aan flat screen.

[Reactie gewijzigd door Vigilans op 15 mei 2011 10:48]

ik heb deze TV nu 2 weken

op dag 1 vond de tv via internet een update, dus ik dacht "netjes"
maar speelde bijna geen bestanden af van mijn NAS en weinig van van USB
dus ik dacht nieuwe update nodig, maar die kon de tv niet vinden.

bij Philips staat in de documentatie dat er 2 nieuwere firmware versie bestonden
dus ik download de update, blijkt die veel nieuwer te zijn dan de bijbehorende documentatie
en na de update speelt de tv bijna alles af wat ik had behalve de MKV bestanden

samenvatting
mij tv bleef bij Q551-0.75.13.54
documentatie bleef bij Q5551-0.75.60.1
download was Q551-0.140.23.0 (40pfl7605h_12_fus_nld.zip)
Ik heb de mogelijkheid deze TV tweedehands over te nemen. Nu lees ik veel negatieve reviews op internet, zo zou het geluid en beeld soms wegvallen. Dit is wel een cruciaal punt voor een TV en ben daarom benieuwd naar hoe de TV nu presteert.

Ik ga de TV alleen gebruiken om via HDMI films te kijken en om af en toe gewoon via coax gewoon tv te kijken. Als iemand mij kan vertellen of er nog problemen zijn met het wegvallen van beeld en/of geluid en of je na een aantal jaar nog steeds tevreden bent over de TV. Dan zou dat me erg helpen in mijn overweging om deze TV te kopen.