1 review

HP 14s-dq1931nd

Niet beschikbaar
Specificaties 14" • 1920x1080 • 128GB • Intel Core i3 - Bekijk alle specificaties

HP 14s-dq1931nd Review

liief 2 oktober 2020, laatste update op 7 oktober 2020, 590 views Product gekocht

HP 14s-dq1931nd

Stevig klein laptopje voor een mooie prijs. Heb erg lang gezocht naar een laptop voor mijn studie, deze bevalt prima! Verrassend goede kwaliteit voor zo'n prijsje (vergeleken met betere processors). Dit was een "enorme" upgrade voor mij, ookal was mijn vorige laptop destijds duurder en beschikte ook over een i3...

Pluspunten

• mooi prijs
  • stevig gebouwd
  • lichtgewicht
  • beeldkwaliteit is super

Minpunten

• blaast soms hard/veel
  • harde/luide muisklik

Stevig klein laptopje voor een mooie prijs.

Het is prima te gebruiken voor school, werken in meerdere tabbladen en office apps gaat prima tijdens het kijken van hoorcolleges, zoom meetings en netflixen. Ik gebruik het samen met een monitor en dat gaat ook prima. Wanneer ik de laptop op schoot heb, of veel te veel dingen tegelijkertijd doe, of wanneer die aan de oplader zit blaast de laptop soms wel heel hard, maar ik vind dit niet zo storend.

Het uiterlijk van de laptop is wel (soort van) geribbeld, dus het heeft geen mooi glad oppervlak. In het begin vond ik het een beetje een tegenvaller, maar nu ik er aan gewend ben vind ik het wel fijn, want je ziet vlekken en stof niet zo makkelijk zitten.

Het beeldkwaliteit is super. Als je er om geeft, je scherm kan je maar ongeveer 125 graden openklappen (ik heb het opgemeten met mijn oude, scheve geodriehoek). De speakers zijn ook erg nice, heb geen klachten over de audio. Vooral erg fijn dat ze bovenop zitten en niet onder de laptop.

Ik heb wel reviews gezien waarin er werd gezegd dat de toetsen niet leesbaar waren of scheef er op zaten. Dit zie je waarschijnlijk alleen als je er recht op zit en de toetsen inspecteert. Ik heb het niet opgemerkt. En aangezien deze toetsen zwart zijn (en niet zilver) zijn ze prima leesbaar. De track pad is erg fijn in gebruik, maar de klik gaat wel zwaar en maakt een hard geluid.

Ik kwam er ook te laat achter dat er geen ethernet kabel in kan, erg jammer, maar niet het einde van de wereld. Wifi werkt prima.
EDIT: Op een zondagochtend werkte mijn wifi ineens niet meer. Na wat troubleshooting kreeg ik de melding dat er geen netwerk driver gevonden kon worden gevonden en/of dat deze opnieuw geïnstalleerd moest worden. En aangezien er geen ethernet kabel in kon en ik zonder internet geen nieuwe driver kon vinden, moest ik een Usb-c naar ethernet adapter halen. Omdat ik geen tijd had om te wachten, ben ik direct dezelfde dag langs coolblue gegaan en heb ik er een gehaald voor 32 euro van eigen merk HP. Echter toen ik terug was, werkte mijn wifi ineens toch weer wel. Erg raar. Heb dus voor niks 32 euro uitgegeven en een dag verspild, maar kan nu wel direct verbinden met internet.

Heb jij ook een HP 14s-dq1931nd?