1 review

Toshiba Thunderbolt 3 Dock

Toshiba Thunderbolt 3 Dock Review

Brutez 30 september 2020, laatste update op 30 september 2020, 428 views Product gekocht

Toshiba Thunderbolt 3 Dock

Een erg prettig Thunderbolt dock welke prima samenwerkt met mijn HP Elite x2.

Pluspunten

• stabiel en universeel
  • ruim voldoende connectiviteit
  • volkomen stil
  • 2x 4K (3840x 2160) via 2x HDMI

Minpunten

• korte thunderbolt kabel

Toshiba PA5281E-2PRP

Al enige tijd keek ik rond voor een dock om een externe monitor aan te sluiten op mijn laptop, een kleine HP Elite x2.
De combinatie Thunderbolt 3 en Win10 kan echter een mijnenveld zijn qua compatibiliteit & instabiliteit. Over de HP docks las ik in ieder geval weinig bemoedigends.
De Toshiba Thunderbolt 3 dock kon ik goedkoop tweedehands overnemen en tot zo ver doet deze het perfect.
Ik was benieuwd hoe het beeld zou schalen op een monitor met een afwijkende resolutie, maar dat is geen issue. Monitor is 2560x1440, de laptop 2736x1824, maar e&a is zonder probleem in te stellen via windows.
Momenteel heb ik het internet bedraad aangesloten via het dock en ik ben blij met de stabiliteit. Met de laptop was ik aangewezen op Wifi die de verbinding wel eens had verloren als deze ontwaakte uit de slaapstand.

Ik las dat er soms problemen zijn met het Toshiba dock als het opladen van de laptop via het dock geschiedt en je hebt geen additionele power op je laptop aangesloten. Dan kan het zijn dat het dock niet voldoende wattage geeft, wat zorgt voor een spanningsval en instabiliteit. Mijn HP Elite x2 trekt 65W bij het laden. Echter alleen tot de batterij 50% vol is, daarna minder.
De voeding van het dock is 100W, waarbij het de vraag is hoeveel er daadwerkelijk overblijft bij het aansturen van een paar monitoren, maar in mijn geval is dat ruim voldoende gebleken. Ik heb geen last gehad van instabiliteit.

Heb jij ook een Toshiba Thunderbolt 3 Dock?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.