Philips HQ8241 Speed XL2 Review

JAHRASTAFARI 11 juli 2010, laatste update op 11 juli 2010, 1.512 views

Philips HQ8241 Speed XL2

Pluspunten

• Goede accu
  • Weinig geluid
  • Scheerresultaat redelijk glad
  • Prijs is acceptabel

Minpunten

• Een ware pijniging bij langere baardharen, echt afschuwelijk!
  • Scheerresultaat alleen echt glad bij vele keren herhalen van scheerbewegingen
  • Apparaat biedt weinig vooruitgang tov oude Philips scheerapparaten

Ik heb dit scheerapparaat gekocht via de ING rentepunten winkel, ik had eerder 3 andere Philips scheerapparaten gehad, en deze lokte met de "XL" aanduiding waardoor het scheeroppervlak groter zou zijn.

De eerste indruk van het apparaat was goed. De leveromvang was erg basic, een klein tasje, een borsteltje en een netsnoer, that's it. De scheerresultaten leken in eerste instantie goed, maar het "XL" effect bleef uit. Eigenlijk scheert het net even snel (of langzaam) dan mijn 8 jaar oude Philips scheerapparaat dat ik daarvoor had. Een beetje een tegenvaller dus, ik had er meer van verwacht. De geluidsproductie is goed, het apparaat maakt weinig geluid. Ook de accu is prima, je kunt er lang mee vooruit. Het scheerresultaat is redelijk, echt glad wordt het pas na vele keren op dezelfde plek "schuren" ermee.

Maar nu komt het: bij de eerste scheerbeurt van mijn wekelijkse long-weekend baart (drie/vier dagen) was het een ware pijniging om met dit apparaat te scheren. Elke paar seconden wordt er een haartje echt "uitgetrokken", als ik dit nu typ, dan krijg ik weer kippevel.....brrrr. Dit doet mij zoveel pijn, dat het echt ondoenlijk is om mijn langere baardharen te scheren met dit apparaat. Omdat mijn oude scheerapparaat kapot is (en dit wel veel beter deed), gebruik ik nu een tondeuse op de kortste stand, om al mijn baardharen eerst te milimeteren, voordat ik mijn nieuwe Philips HQ8241 Speed XL2 durf te gebruiken.

Dit laatste punt beperkt voor mij enorm de functionaliteit van dit apparaat, jammer.

Heb jij ook een Philips HQ8241 Speed XL2?

Wat raar, ik scheer mij regelmatig ook in die situatie (3-4 dagen), en heb daar juist geen problemen mee met een nieuwe Philips HQ8290 Speed XL2.
Dit probleem heb ik wel duidelijk gemerkt met mijn vorige oude Coolskin-Philips shaver.

Het "schuren" ben ik met je eens, dit is een typisch droogscheer/philishave probleem. Als je je nat scheert met een mesje dan is alles gewoon in 1 keer glad.
Maar ik ben een fervente droogscheerder en laat mesjes dus links liggen. :)
Ik heb jaren geleden een Philips gehad en toen deed ik wat scheerschuim op mijn wangetjes en daarna scheren. Dat zonder dat het type apparaat specifiek geschikt was voor natte omstandigheden. Dat kan wellicht helpen?
Zit er ook een usb 3.0 op en is er ook een aansluiting voor een sd kaart??
grapje natuurlijk!!