Specificaties 640GB 2.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

Samsung G2 Portable 640GB Zwart Review

bouwfraude 11 juli 2010, laatste update op 2 september 2010, 6.731 views

Samsung G2 Portable 640GB Zwart

Pluspunten

• Klein.
  • Stil.
  • Wordt niet te warm
  • Kabeltje is lang genoeg.

Minpunten

• USB is niet echt vlot voor externe harde schijven.
  • Behuizing zou wat robuuster kunnen maar daar heeft Samsung andere types voor.
  • Ik durf er niet mee te gooien.

Mobiliteit Score: 5
Op zoek naar een externe drive om spul op te slaan. De voorkeur ging uit naar een 2,5" model omdat die de voeding uit de USB plug haalt.

De Samsung G2 Portable was op dat moment de goedkoopste in de pricewatch.
(De prijs fluctueert een beetje)
640GB waarvan 595 echte GB overblijven.
De schijf komt geformatteerd als FAT32 en is meteen bruikbaar.
Ik heb hem opnieuw geformatteerd als NTFS voor het geval er grote bestanden op moeten en de bruikbaarheid onder Linux. (De nieuwe optie exFAT in Windows 7 wordt niet ondersteund in Linux)

De schijf zit in een net doosje met losse USB kabel van 44 cm, lang genoeg om de drive op of naast de computer te kunnen leggen. Verder een CD met handleiding en een klein boekje.

Aan de onderkant zitten 4 rubber dopjes die wat groter hadden mogen zijn voor een betere antislip,
maar ze werken wel. Als je hem op de bovenkant voorzien van een soort lego nopjes legt glijdt de drive veel meer over het bureau.

Een van de nopjes bovenop is een blauw ledje, niet te fel maar wel zichtbaar als de drive werkt.

De performance is 27MB/sec volgens hdparm -tT in ubuntu 10.04. Crystaldiskmark zie plaatje.
Niet echt overdreven vlot, wat copieer acties met windows 7 lieten 20Mb/s zien ubuntu was wat vlotter en leek met FAT32 beter te presteren maar heel erg betrouwbaar is de snelheidsmeting in nautilus niet.

Op de drive staat backup software voor Windows en Secretzone om een beveiligde virtuele partitie aan te maken (beide niet getest)
De drive wordt hooguit handwarm en het is nu 26 graden binnen.

HDtune plaatje erbij.
(spelling)

Heb jij ook een Samsung G2 Portable 640GB Zwart?

Dankje voor je review!

Vandaag ook de G2 640 GB aangeschaft.

is idd erg klein en stil!

alleen qua negatieve eigenschappen meld je
behuizing niet robuust en je durft er niet mee te gooien..

Volgend filmpje wijst er toch echt op dat ze niet zo maar te breken zijn :P

Mooi schijfje!

Ga hem gebruiken voor aan mijn AC ryan PlayonHD mini
Dankje voor je review!

Vandaag ook de G2 640 GB aangeschaft.

is idd erg klein en stil!

alleen qua negatieve eigenschappen meld je
behuizing niet robuust en je durft er niet mee te gooien..

Volgend filmpje wijst er toch echt op dat ze niet zo maar te breken zijn :P

Mooi schijfje!

Ga hem gebruiken voor aan mijn AC ryan PlayonHD mini
Hoi een vraag aan je, ik wil deze ook aanschaffen alleen ben bang dat als ik een full hd filmpje van 10 gb erop gooi, dat de Samsung G2 te warm wordt en gaat haperen en niet fatsoenlijk het kan afspelen...of zit ik nu echt verkeerd!
wil hem afspelen op de ps3 en een ac ryan playon HD..
p.s. en met een film van 20gb? kan ie die ook vlekkeloos afspelen via mediaspeler?

[Reactie gewijzigd door RonaldoR9 op 25 november 2010 16:28]

Sorry maar ik zie nu pas je reactie;

je zal er vast niet veel aan hebben; maar voor andere gebruikers..

Deze schijf word zeker niet warm en doet goed zijn ding..

ik draai er met gemak bluray rips van 25GB+ af op mijn playon HD.
LOL leuk filmpje, ze zijn steviger dan ik dacht...
Nu is hij is stuk, Time Machine (OSX) heeft hem gesloopt. Diverse badblocks.