Apple iPod Touch V3 32GB Zwart Review

Abalos 10 juli 2010, 1.524 views

Apple iPod Touch V3 32GB Zwart

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Besturingssysteem
  • App store
  • Bouwkwaliteit
  • Muziek duidelijk bij elkaar

Minpunten

• Oordopjes gaan makkelijk kapot
  • Gebrek om te tweaken
  • Alleen via de computer opladen
  • Makkelijk vlekken op het scherm en de achterkant krast snel

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb deze iPod touch gekocht bij de Mediamarkt. Hij was 50 euro goedkoper, en voor 50 euro meer wilde ik wel meer geheugen en snellere processor. Ik dacht alleen dat de 8 gb ook een snellere processor dus voor die tijd deed ik het alleen voor het geheugen. Dit is gluiperig van Apple, op de site lijkt het of de iPod touch 8 gb de 3e generatie is, maar dit blijkt niet zo te zijn. Edit: Appel heeft de site veranderd en vermeld het nu wel

De iPod touch komt in een klein plastic doosje met handleiding, stickers, usb-kabel en oordopjes met volumeregelaar. Het zit er allemaal erg netjes uit. Alleen met het eruit halen van de iPod kwamen er al twee krasjes op de achterkant, maar daar kom ik nog later op terug.

Eerste gebruik

Als je de iPod voor de eerste keer aanzet moet je hem aan iTunes hangen. Als je nog niet iTunes op de computer hebt staan en je moet alle albums erin zetten, wil dat nog wel eens veel werk zijn. Maar als het er eenmaal allemaal instaat is je iPod klaar voor gebruik.

Gebruik

De iPod touch reageert altijd en super precies, geen ander touchscreen kan dit evenaren. Ook is het besturingssysteem gemaakt voor een touchscreen en daarom makkelijk te bedienen. Je vingerafdrukken zijn wel goed te zien op het scherm en zoals eerder genoemd komen er snel krasjes op de achterkant. Het enige gemis in het besturingssysteem is dat je totaal niet kan tweaken. Je kan hem natuurlijk gaan jailbreaken, maar aangezien iOS 4 multitasking heeft en dat deze iPod touch dat volledig ondersteund , zie ik de noodzaak niet. En bovendien is het nu nog heel moeilijk om iOS 4 te jailbreaken. Ook de volumeregelaar, pauze knop, vorige/volgende knop ding aan de oordopjes zijn erg handig.

Accessoires

De oordopjes geven redelijk mooi geluid, maar andere oortjes in de prijsklasse klinken beter en bovendien worden de standaard snel vies en gaan ze snel kapot. Ook is het een groot gemis dat je de iPod alleen maar kan opladen via de computer. Je kan iets kopen waardoor dat wel kan maar dat kost weer 30 euro |:(

iTunes en de App store

iTunes heeft voor en nadelen. Een voordeel is dat al je muziek na wat werk overzichtelijk en mooi bij elkaar staat en ook als je een nieuwe iPod koopt kan je alles in 1 klik overzetten. Je kan er ook muziek kopen voor een redelijke muziek wat legaal muziek downloaden promoot. :P
Nadelen zijn dat alles veel tijd kost en dat het traag kan zijn, afhankelijk van je computer. Ook kan je je muziek op de harde schijf niet verplaatsen. Ook is het weer beperkt in wat je mag doen.
Ik gebruik iTunes op Windows 7 en is niet heel erg snel. Wellicht werkt het op de Mac beter

De App store is één van de belangrijkste dingen van de iPod touch en iPhone. Er zijn nu iets van 200.000 apps ofzo. Alleen is natuurlijk het grootste deel crap en voegen niks toe. Maar er zitten ook veel goede en leuke apps tussen. Meeste apps die ik gebruik zijn apps die een webpagina tonen op de app manier. Bijvoorbeeld de buienradar app enz. Er zijn ook verschillende leuke games en persoonlijk vind ik de iPod touch een betere gameconsole dan de Nintendo DS(i) of de Sony Playstation Portable.

De iPod touch is één van de beste mp3-spelers, zo niet de beste. Hij ziet er mooi uit en de besturing is super precies. Het geluid is goed en alle muziek is goed geordend. Het besturingssysteem is geweldig en door de komst van iOS 4 alleen maar beter geworden. Al je bestanden staan op je computer opgeslagen en beveiligd. Het enige twee nadelen zijn de oordopjes en het gebrek om te tweaken.
Apple heeft hier een hele goede mp3-speler neergezet.

Om de vraag voor te zijn:

Zou je nu wel een iPod touch kopen?
De keuze is aan jouw, Apple komt elke jaar met een nieuwe iPod touch, dus je iPod touch zal binnen een jaar weer achterhaald zijn. De nieuwe wordt waarschijnlijk in september aangekondigd.

Heb jij ook een Apple iPod Touch V3 32GB Zwart?

Voor het opladen van mijn ipod gebruik ik een lichtnet adapter van 10 euro, dus je negatieve eigenschap over het alleen kunnen opladen via de computer slaat nergens op. En bij die 6 euro kreeg ik er ook nog eens een autolader en een extra kabel bij.
Nette review verder ;)

Een ding viel me op: "Je kan er ook muziek kopen voor een redelijke MUZIEK wat legaal muziek downloaden promoot. " Klopt die zin?
"Er zijn ook verschillende leuke games en persoonlijk vind ik de iPod touch een betere gameconsole dan de Nintendo DS(i) of de Sony Playstation Portable."
Want?

En Jailbreaken is verschrikkleijk makkelijk. Je gaat naar een site, doet een slide en klaar.

Je zou nog terugkomen over de krasjes op de achterkant tijdens het openen.

Verder wisselvallige review. Niet goed, niet slecht.
Je kaart zaken aan, maar klaat andere echt weg ; multitasking, wifi, en daar dus je mening en beschrijving over.

[Reactie gewijzigd door maartend op 22 augustus 2010 18:18]