Jabra Panacast 180° panoramische 4K camera Review

Dev0o 24 september 2020, 1.359 views Product gekocht

Jabra Panacast 180° panoramische 4K camera

Voor zakelijk gebruik een prima camera. Werkt met Teams, Zoom en wellicht alle andere videoconferencing toepassingen.

Pluspunten

• scherp beeld, hoge resolutie
  • degelijke bouw
  • eenvoudig aan te sluiten

Minpunten

• geen bevestigings mogelijkheid standaard meegeleverd.
  • microfoon in firmware activeren

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Omdat een dedicated vergaderset niet voor iedereen even handig en duidelijk is hebben we gezocht naar een eenvoudige oplossing die snel, middels een USB kabel op een laptop aangesloten kan worden. De Jabra kon met een 'gewoon' user-account zonder extra rechten geïnstalleerd worden.

De webcam heeft een interne microfoon, maar die moet geactiveerd worden in de firmware met speciale Jabra software. Wel even iets om over na te denken alvorens je hem aan een eindgebruiker overhandigd (want bij ons hebben gebruiker onvoldoende rechten om deze software te installeren).

Om de webcam te gebruiken moet hij ergens aan bevestigd worden: een desk-standaard of een wallmount. Deze is niet meegeleverd. Ook het USB-c kabeltje wat er bij zit is erg kort (1 m.) De camera zelf heeft een metalen behuizing en voelt zeer degelijk aan.

De beeldwaliteit is zeer goed. Doordat er drie camera's in zitten pakt hij inderdaad een view van 180 graden. Als je er alleen voor zit volgt hij je bewegingen en schakelt soms naar een wat bredere kijkhoek. Dit kun je overigens, net als de maximale view, aanpassen in de Jabra software.

Heb jij ook een Jabra Panacast 180° panoramische 4K camera?

Ik moet hier echt even op reageren. Het spijt me verschrikkelijk, maar ik heb nog nooit zo'n slechte camera gehad. Hij is zeer onscherp. Ook na 2x firmware update. Het wordt niet beter. ...
Firmware update duurt uberhaupt al 10 minuten :(.
Dan zodra je op een pc of laptop aansluit. Duurt 20 seconden voordat je beeld hebt.
Hij wordt loeiheet ook. Heel korrelig beeld. Dacht eerst dat ik een defect exemplaar had. Is omgeruild.
Exact hetzelfde weer. Voor een camera van bijna 700 euro. Elke cam van 100,- is beter dan deze.
Ik weet niet of er een slechte serie tussen zit. Maar ook de 2de gaat terug naar leverancier.
Oh wat raar, we hebben er hier totaal geen problemen mee.

Heb je nog een andere geprobeerd na de tweede?
Probeer ook eens in de Windows Camera app hoe het beeld er uit ziet. De meeste Video-conf. programma's downgraden je beeld enorm om de bandbreedte te beperken.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.