Specificaties 320GB 2.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

Packard Bell Chroma 320GB Wit Review

job159 9 juli 2010, laatste update op 13 juli 2010, 475 views

Packard Bell Chroma 320GB Wit

Pluspunten

• Erg licht en gemakkelijk mee te nemen. Het is ook wel grappig dat je de kleuren kunt verwisselen. En hij is dus ook milieuvriendelijk.

Minpunten

• Ik heb geen negatieve eigenschappen kunnen ondervinden.

Het is een kleine en lichte (slechts 200 gram) harde schijf dus hij is gemakkelijk mee te nemen, en met zijn aluminium behuizing raakt hij ook niet snel beschadigd. Wel is hij milieuvriendelijk.In de zijkant zit verlichting, je kunt zelf instellen welke kleur.Ook blijft de harde schijf erg koel.de harde schijf heeft een PowerSave - Technologie, waardoor hij 30% minder energie verbruikt, dat komt doordat hij de vaste schijf uitschakelt als die niet in gebruik is of als de pc uitstaat. Door die technologie heeft de harde schijf ook een langere levensduur. De harde schijf is usb powered, je hebt geen externe voeding nodig.

Heb jij ook een Packard Bell Chroma 320GB Wit?

En, kun je deze schijf ook puur USB powered gebruiken? Als er verlichting in de zijkant zit, begin ik dat te betwijfelen.

En zoals iDaniel al aanstipt, het aantal toeren zou hoogui in de seak interessant kunnen zijn (waarschijnlijk niet omdat de meesten hem in praktijk puur als opslag van meestal toch iets grotere bestanden gebruiken), de doorvoer van USB 2 is niet zoooo super (max 30MB/sec iin normale, goede praktijk), dat kan die schijf met 5400 toeren prima hebben.

Wat is er milieuvriendelijk aan, trouwens? Bedoel je daarmee de "powersave"? Heb je enig idee wat powersave eigenlijk doet? Is dat meer dan alleen een strakker ingesteld idle-timertje?
Er is geen enkele externe 2.5'' hardeschijf die sneller draait dan 5400 rpm, dus ik vind het vreemd dat je dit als nadeel vermeldt. Bovendien zou een verhoogde snelheid niets uithalen want de bottleneck van de doorvoersnelheid is toch altijd de USB 2.0. 8)7
bedankt, dat jullie mij hierop gewezen hebben. Ik heb het veranderd.
Je geeft 2 sterren voor betrouwbaarheid. Wat is daar de reden voor?