Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell

€ 195,-
Specificaties Deurbel - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Review

willemoldemans 17 september 2020, laatste update op 24 juni 2021, 69.655 views Product gekocht

Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell

Ik heb meer dan een jaar heel ongeduldig zitten wachten op deze deurbel, nadat een andere tweaker een bericht poste in het forum dat hij hem via een forwarder had besteld vond ik dat eigenlijk ook wel een goed idee.

Pluspunten

• strak design
  • floodlight
  • Display op de bel
  • Eenvoudige retro-fit (met beltrafo)

Minpunten

• Unifi protect app niet super (lees verder)

Kwaliteit Score: 5
Oude situatie
Google Nest Hello met abo. Prima deurbel maar wilde graag van google af en zou mijn recordings graag in huis houden, iets met privacy etc
Al een paar jaar wilde ik dus van de Nest af, Netatmo kondigde een bel aan met wifi en micro SD, 1 jaar en 8 maanden later, nog geen Netatmo. Unifi kondigde deze deurbel wat later aan. verscheen in de US Early Access store eerder dit haar, bestellen in de EA kan maar was in enkele minuten uitverkocht, met het tijdverschil met EU is dat niet te doen. uiteindelijk verscheen de bel in de gewone US store. nu maar hopen dat ie snel naar EU/NL komt, NOT! op het moment van schrijven staat hij (nog) niet eens aangekondigd op de EU/NL site!

Na het lezen van een bericht van een mede tweaker @tcviper (thanks man!) die hem importeerde via viabox.com (niet gesponsord!) kon ik niet meer wachten, hop snel bestellen, NOT! weer uitverkocht!

Bestellen
Ik kreeg een mail van ubnt dat de doorbell G4 weer op voorraad was. ik had de eerdere post over viabox al gelezen en wist al wat ik moest doen om te bestellen. omdat ik niet wist hoe snel ze weer uitverkocht zouden raken (en ik wel redelijk impulsief ben ;-) ) snel een account aangemaakt bij viabox. vervolgens bij ubnt besteld en het adres en referentie van het viabox depot ingevuld. zonder problemen afgerekend met mijn rabo-visa-creditcard. Vervolgens bij Viabox mijn bestelling aangemeld (zonder tracking want die had ik nog niet). En ben maar weer verder gaan slapen.

Een paar dagen later kreeg ik van ubnt de mail dat de deurbel verzonden was via UPS naar het opgegeven adres. Ongeduldig een paar dagen op de tracking van UPS zitten F5-bashen. De deurbel was afgeleverd bij viabox. De volgende dag vond ik het mailtje van viabox in mijn inbox. even gekeken wat de verzendopties waren. ene Aramex oid had slechte reviews. dus toch maar voor wat extra $$ voor UPS express gekozen.

Op de geplande dag van aflevering kreeg ik een mail van UPS dat er importheffing betaald moest worden. gelijk maar gedaan via IDEAL. wel even het betaalbewijs je bewaren, De ups bode had geen zin om het die dag af te leveren en kwam de volgende dat wel. De knappe postboodster in het bruine uniform kon niet zien dat het al betaald was, de screenshot was voldoende om haar te overtuigen dat het okay was.

HET IS GELUKT! jeuh!

Installatie
Allereerst even marktplaats fotos van mijn Nest Hello gemaakt terwijl ie nog aan de muur hing. daarna snel de stroom er af, los geschroeft, abo afgemeld en de bel unit in de doos, doei Google!

De montage van de G4 ging simpel, moest even een nieuw gaatje boren om dat de hart-afstand net iets groter was als van de Nest (best spannend om 3mm onder een bestaand gat te boren in de pas geschilderde gevel).

Op de muur geschroefd met de wedge, even het chime blokje monteren spanning er weer op en klaar is Willem, de schroevendraaier kan aan de kant

De deurbel start gelijk op, allemaal prima. Een vrolijk belletje laat horen dat hij klaar is voor adoptie. even via de Unifi Protect app aanmelden, NOT again! de deurbel wordt niet gevonden door de app, de app vraagt bij de failure, of de ring knippert of constant brand. de ring was rustig aan het faden, zal wel de knipper optie moeten zijn dan. de app geeft aan dat er een probleem met de installatie is, hoe dan!, ik ben electronica engineer!

na controle van de bedrading en wat gerommel in de app kom ik erachter dat ik blijkbaar ooit besloten heb dat de Unifi protect app geen Bluetooth nodig heeft. niet dat de app dat even meld dan ofzo. Maargoed, na het aanzetten van BT voor de app was de installatie in 2 minuten klaar.

voor degene die nog geen slimme deurbel heeft, check even je beltrafo, deze moet wel voldoen aan de spec van Unifi (Ik heb een GACIA 0~24VAC 15VA van Vekto.nl)

Gebruik
Druk op de knop en de bel gaat (Y) prima dus, Mijn vrouw krijgt al snel de melding op haar Android toestel, ik niet op de Iphone. wat heeft Apple nu weer bedacht om mij te beschermen tegen het kwaad van Unifi? Het aanzetten van de notificaties helpt nog niet. na het togglen van de notificatie settings in de Unifi app krijg ik nu ook de melding.

Bij de Nest waren wij gewend dat je de chime uit kon zetten voor een bepaalde periode ivm het slaapje van mijn zoontje. Helaas niet bij Unifi. je kan wel via de webinterface op de PC de chime helemaal uitzetten. acceptable workarround voor een beetje privacy.

Het grappige van de Unifi doorbel is toch wel het display, even snel een berichtje op het scherm zetten voor de ongeduldige aanbeller of colporteur. Werkt prima. ook de ingebouwde speaker en microfoon zijn prima.

Beeld kwaliteit overdag en ’s-avonds vind ik vegelijkbaar met de Nest. de floodlight is wel een mooie toevoeging voor de late aanbeller.

Check even de reviews van de grote Yourtubers voor gebruik van de app en de beeldkwaliteit.

Samenvatting van de kosten:
  • Deurbell bij ubnt: $199 (€168,36) (02-09-2020)
  • Viabox UPS express: €. 84,11 (08-09-2020)
  • Importheffing: € 55,24 (15-09-2020)
  • Grand totaal: €307,71 (16-09-2020)
Update 07-10-2020
iPad screenshot toegevoegd

Update 24-06-2021
Deurbel had het begeven, eerste gedachte was de trafo maar bij nader onderzoek toch de G4 zelf via AC geen power, via USB deed hij het 'gewoon'. Via RMA op kunnen sturen naar Praag (€16,50), weekje later wordt de nieuwe deurbel (EU versie met trafo 👌) door UPS.
Redelijk nette service van UI ondanks grijze import

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell?

Ik dacht dat ze helemaal niet meer leverbaar waren. Zojuist ook via viabox.com besteld! Bedankt voor de tip. Vroeger kon ik “fromUStoA” welke hetzelfde principe had, maar nu niet meer bestaat.

Ik heb er geen haast mee en zal de goedkopere optie van verzending kiezen. Ben benieuwd of ik dan import fees moet betalen.
Als je geen haast hebt wacht dan gewoon totdat ubiquity hem hier uitbrengt XD. Hij komt er asap aan namelijk.

Linus heeft er gisteren nog een video van geupload waarin hij aangaf dat ze een nieuwe EU store hebben waar ie vrij snel ook beschikbaar gaat zijn.

Ik zit zelf nog een beetje twijfelen tussen deze en de robin pro. Ligt een beetje aan de integratie mogelijkheden met Homekit ook.

Import fees zijn vrijwel niet aan te ontkomen overigens. Zeker met hogere bedragen en dat is het absoluut niet waard imo. Je betaald echt heel veel extra dan. Zeker ook omdat shipping vanuit de VS ook echt al duur is. Ubnt doet dat in bulk een stuk voordeliger.
helaas bewijst ubiquiti dat ASAP soms jaren kan zijn :(
Helemooie producten!!!, maar wat beloftes betreft niet echt betrouwbaar bij Ubiquiti helaas.
Mja das helaas dan wel weer zo. XD
Is inmiddels in de EU store te bestellen. Heb hem binnen maar, man man man...

Zonder controller (cloud key, NVR of dream machine pro) erbij doet hij dus niks. Uiteindelijk cloud key besteld. (Redelijk geprijsd) maar komt zonder adapter. Heeft wel PoE maar dat had mijn KPN modem niet.

Ik had wel al een 24v bel trafo gekocht, wat blijkt: zit er al een geschikte trafo in de doos. |:(
Euhm. Maar dat zijn toch allemaal dingen die je van tevoren kon weten? Staat letterlijk op de productpagina.
Er staat "UniFI Protect is required to run this product with full functionality" ik had aangenomen dat ik zonder Protect alleen niet kon opnemen en dat die verder zou werken.

Er staat op de EU pagina dat er een bel trafo bij zit. maar de trafo had ik gekocht toen je G4 deurbel alleen nog in de US store te vinden was. (daar zit deze er niet bij)

Verder staat er "Powered by 802.3af PoE or QC 2.0 USB-C" daar had van mij wel (not included) achter mogen staan.
Linus had aan dat ze een nieuwe EU store hadden maar dat stukje dat ie snel beschikbaar zou zijn heb ik niet gevonden. Edit: gevonden (stond in de beschrijvingen)

Zat zojuist op myus.com te kijken voor de doorstuur kosten maar als ie binnenkort hier beschikbaar is kan ik nog wel even wachten.

[Reactie gewijzigd door DeRinus op 12 oktober 2020 20:22]

8 dagen later lag ie op mijn (figuurlijke) deurmat (20 oktober).

Kosten:
Deurbel: 167,75 euro
Viabox/UPS Expedited: 78,98 euro
Importheffing: geen

Totaal: 246,73 euro

**Exclusief 24VAC beltrafo van ABB á 38 euro

[Reactie gewijzigd door renedis op 25 oktober 2020 16:53]

hoezo geen importheffing? wat heb je daarvoor moeten doen?
Even een paar vraagjes:

- Kan je dit gebruiken zonder andere ubuquiti apparatuur?
- RSTP stream, dus mogelijk om 24/7 te recorden via synology surveillance station?
- Heb je aan je trafo de kabel aangesloten op 12v of 24v ?
1. Nee, je hebt een recorder van unifi nodig (ck2plus, nvr pro of udmpro)
2. Ja indien je voldoet aan punt 1
3. 24v
Afgezien dat je nu van Google af bent, vind je nu dat je erop vooruit bent gegaan?
Integratie met mijn unifi ecosysteem, betere integratie met andere homeautomations (Homey) google heeft vorig jaar de nest API uit gezet, zodat je aan hun datahark-app en hot-mic speakers vast zit

(Ben niet zo'n fan meer van Google 😉)
Ik zou ook geen maandgeld willen betalen voor een deurbel...
Dank voor je review en foto’s zien er goed uit, mijn viabox is inmiddels aangemaakt. Met dank aan reviewer! Nu snel hopen op beschikbaarheid
Heb hebben via viabox kunnen kopen? Staan veel negative reviews over online.
Zit te kijken om het zo ook te importeren
Is prima gegaan en was volgens mij binnen 3weken binnen. Er adverteert iemand via MP met deurbellen wellicht dat je dan viabox kan overslaan😉
Ik ga ook maar een account aanmaken bij Viabox. Ik wil van mijn Ring af en ik heb al 3 camera’s in Unifi Protect zitten.

Thanks voor de review!
Zijn weer op voorraad, gelijk een bestelt via viabox.com.
Thanks voor de info !
De overige Unifi camera's lees ik via de stream uit in Synology Surveillance Station. Kan dat met deze ook, in combinatie met de Unifi Protect app? Of moet je perse ook de surveillance apparatuur van Unifi hebben?

Dank voor de review en de tip voor het bestellen!
"We hebben al stroom" :Y)
Hoe bruikbaar is de Doorbell als je geen Ubiquiti UDMPro of NVR hebt? Ik heb namelijk zelf een NAS met NVR software waarbij ik de RTSP stream kan oppikken, maar blijft de bel naast het opslaan van video nog functioneel? (Ik heb wel een UDM non pro).
Niet 😀 Je moet een Unifi protect hebben anders werkt het niet.

Overigens is er ook nog een handige Homebridge plugin voor protect waarmee je alles van Unifi netjes in Homekit krijgt incl bel 😀

Nice review!
Hoi

IK ben Berco en heb een G4 deurbel van Unifi, ik gebruik Protect via de cloukey Gen 2 en 4 maal G3 pro bullet,ik heb echter 2 problemen, misschien heb jij een oplossing voor me, ik krijg op mijn iphone alleen een melding, push bericht maar ik wil graag een geluidje op mijn iphone, kan je dit instellen? En ik heb meerdere camera, 4 stuks en deze kan ik zien via de viewport (unifi) of op mijn imac alleen bij de deurbel zitten er aan de beide kanten een zwarte rand, weet jij misschien een oplossing? En hoe werkt het instellen op de homekit?

Ik hoor het graag

Groet Berco
Hi Berco,

Betreft de notificaties, je kan de norificaties instellen in de unifi app en bij de unifi instellingen van het ios instellingen menu.

Je viewport 🤔, geen ervaring mee

Homekit; het beste gebruik je homebridge op bv een raspberrypi, de homekit melding komt bij mij soms sneller binnen dan van de unifi app 👌
Dank voor t antwoord, kan het alleen niet vinden wat je bedoelt? In de protect app? Kan je misschien wat meer info geven want ik zie t niet?

ik hoor het graag

gr Berco
Ios Protect app-> hamburgermenu links -> instellingen/settings -> alerts -> default -> doorbell ring

Ios instellingen -> unifi protect -> berichtgeving -> (naar wens) alles aanzetten

Zorg dat daar ook microfoon aanstaat als je de 2-way audio wil gebruiken
Hoi,

daar ben ik weer,

deels gelukt, alleen het werkt als de app open staat, zit me iphone op "slot" dan krijg ik dit?
Sorry maar is hier ook een instelling voor? Of moet ik wat in of uitschakelen, bedankt alvast

Groet Berco
Leuke review! Ik neem aan dat die POE heeft?
Verder, wat heeft het totaal gekost?
Kosten staan onder aan de review, wellicht dat je zo ver niet gelezen hebt.

Op je andere vraag, nee hij ondersteunt geen POE, maar lawrence op YT heeft laten zien dat je met wat creativiteit hem wel op 24v passive POE kan laten werken. De verbinding blijft uiteraard dan wel via Wifi.
Ah. De samenvatting van de prijzen leek in mijn ogen het review lijstje van “gebruikt met” en dusdanig mijn oog niet op gevallen.

Erg jammer dat er geen POE aansluiting opzit, Ubiquiti probeert juist zoveel mogelijk met een ethernet backhaul te doen. Ik hoop dat ze het nog aanbrengen in de toekomst. Voor alleen voeding ook niet helemaal ideaal maar wellicht werkbaar (ik dacht bij de bouw van een nieuw huis, trek maar gelijk overal ethernet. Dus ook bij de deurbel. Oeps). Toch maar opzoek naar een andere oplossing :).
Thanks!
Reken daar maar niet op. Er is simpelweg geen noodzaak voor. Voor de doegroep is voeding al geregeld via de standaard methode en verbinding via wifi. Waarom een derde mogelijkheid aanbieden welke buiten de standaard ligt?
Waarom biedt Ring dit dan wel aan met hun elite model? De doelgroep is er wel degelijk..

Feit is gewoon dat meer en meer mensen de voorzieningen doen om overal UTP te voorzien in nieuwbouw huizen, waarom zou je een camera aan je deur over wifi willen forceren terwijl je wired de beelden kan sturen.

Ubiquiti heeft hier een spijtige beslissing genomen vooral, ik hoop nog altijd op een POE model down the line, zou veel interessanter zijn in mijn mening, en een gemiste kans nu om eerlijk te zijn..
De reden is dat je vrijwel geen tamperproof UTP aan kan leggen. Deze camera bel is toch meer richting prosumer gericht en een vrij bereikbare UTP kabel is dan niet handig.

Ik ben het met je eens dat POE mooi was geweest (zodat je ook backup stroom hebt met een UPS), maar vanuit beveiligingsoogpunt is data over die lijn geen goed idee. Je jenkt de bel eraf, LSA keystone jack erop en je prikt zo een UTP kabel in je security netwerk zonder fysieke toegang tot het pand. Dat moet je te allen tijde voorkomen.

Ik snap em dus wel.
Eh, dat klopt toch niet helemaal.. Hoezo kan je geen tamperproof UTP aanleggen? Op je switch zet je voor die poort security mode op sticky en enkel het mac adres van de ubiquiti doorbell kan die poort gebruiken, anders gaat ze in shut..

Zou enkel een probleem zijn als het fysieke mac adress op de achterkant van de bel zou staan, anders zie ik het probleem echt niet..
Op het moment dat je die bel van de muur trekt kun je daar ook vrij makkelijk een kabeltje aanhangen en het mac adres uitlezen. Mac-spoofen is kinderspel. Op mac adres dingen doen is meestal ook geen goed idee. Is een extra laag, geen hoofd security
Camera's en buiten UTP doe je toch per definitie in een losse VLAN?
En dan? Ook daarvoor heb je dan weer firewall regels die intervlan verkeer naar het security netwerk wel mogelijk maken want anders kan de camera zijn werk gewoon niet doen. Als het ene apparaat het kan is er een hele grote kans dat iemand die het echt wil het ook wel voor elkaar kan krijgen.
Denk dat de accespoints die je buiten ophangt of de andere camera's waarschijnlijk op plekken hangen waar je iets minder opzichtig als aanvaller met de hardware kan klooien en die van ubiquiti hebben ook wired inputs.

Daarnaast is er de UniFi Access Readers en deze is ook POE maar das niet helemaal eerlijk omdat er een box tussen zit.

Als je je zorgen maakt over fysieke toegang dan moet je denk ik naar 802.1X kijken, zelf ga ik er van uit dat m'n LAN net zo (on)veilig is als het internet en bovendien acht ik de kans dat iemand een steen door m'n ruit gooit en met een van me laptops of servers er vandoor gaat groter.
Dat helpt inderdaad ook mee. Accespoints en cameras buiten zou ik sowieso op een hoogte hangen waar je niet met een honkbal knuppel of breekijzer bij kunt. Liefste 3+ meter als dat mogelijk is.
The UniFi Access Reader Pro has been designed for superior guest experience and employee convenience.
Dit is dan ook bedoeld voor enterprise en niet direct voor op buitendeuren, maar binnendeuren in een facility met verschillende toegangslevels (zie ik bij klanten nog wel eens dat bepaalde verdiepingen alleen toegankelijk zijn voor een specifiek team bijvoorbeeld).
Dat is dus exact het punt van deze deurbel.
Die kans acht ik ook groter, echter wordt het met een vrije UTP die toegang geeft tot cameras en bijvoorbeeld sloten wel makkelijker om helemaal geen sporen achter te laten. Daarom ga ik ook niet aan de smartlocks. Zijn bij gebrek aan breekschade namelijk voldoende voor een verzekeraar om niet uit te keren.
Ben net even je reacties aan het doorlezen en had toevallig een soortgelijke discussie met een vriend. Een op zich wel doorslaggevend argument wat hij had is dat een bel met een camera in principe ook een dubbelrol heeft als beveiligingscamera. Een Wifi jammer is makkelijk verkrijgbaar en zeer simpel te gebruiken.
Netwerktechnisch is het bekabeld zeker wel dicht te timmeren en als iemand überhaupt er naartoe loopt om de bel los te maken en te spoofen is dit op meerdere manieren op te merken (onderbreking van verbinding, camerabeeld zelf, etc.) Zodoende is POE en sowieso een bedrade verbinding wel degelijk iets wat een zeer logische use case heeft.
Ik zou deze deurbel eerlijk gezegd niet inzetten als onderdeel van een primair beveiligingssysteem, daarvoor zijn betere oplossingen met tamper detectie enzo.

Als iemand deze bel mee neemt dan heb je iig wel een foto van deze persoon, de deurbel cached niet zo veel op de unit zelf.
Is dit een conclusie vanuit het praktische gebruik, of zelf voorgenomen gebruik? De bel maakt namelijk deel uit van de Protect lijn van Unifi die hier wel degelijk op gericht is. Er is gewoon motion detection en volledige opname mogelijkheid. Als je hem toch hebt hangen kan je hem hier mijn inziens dan ook net zo goed ook voor inzetten.
Dat er beter geschikte producten zijn moge duidelijk zijn (zoals hierboven beargumenteerd, hebben die dan POE en bedraad netwerk). Tamper proofing is daar ook eventueel een onderdeel van. Tamper protection is echter een signalering en zodoende een software en niet zo zeer een hardware feature. Er is absoluut geen reden waarom dat ook niet hierbij ingezet kan worden (zelfs vanuit de protect server zelf).
Op aanraden van elektricien heb ik bij verbouwing ook UTP naar de deurbel getrokken. Dan kun je zowel POE als beltrafo gebruiken. Blijkbaar gebeurt het vaak dat ze een paar draadjes van de UTP-kabel strippen en die op trafo aansluiten :)
Werkt dit dan zomaar?
Normaal kan 24V wel over een ethernet kabel maar heb dit nog nooit gehoord.
Had er ook niet eerder van gehoord maar ze schijnen het vaak te doen. En vergeet niet dat POE hoger kan he, volgens mij tot 48V oid?
Op de wat oudere unifi switch usw8-150W kan je 24v passive POE aanzetten. Dit is op YT al succesvol gedaan door Lawrence
Raar maar waar de deurbel heeft geen poe
Heb gekeken nog in de beta afdeling van Unifi. Er is wel een early-acces (uitverkochte) POE naar USB variant beschikbaar. Beetje gemiste kans imho.
Ik snap wel dat ze geen poe variant uitbrengen, de doelgroep is de thuis gebruiker / prosumer, die hebben meestal al een analoge deurbel. Retro-fit is dan simpel, en als ze een rj45 in dat kastje hadden moeten prakken was ie nog groter geworden of je moest een flink gat /inbouwdoos in de muur hebben achter de bel
Tsja of je geeft je doelgroep de keuze, ik snap het zelf ook niet want ik zit helemaal in het Unifi ecosysteem en wacht nu wel even tot er een deurbel met POE komt.

PS: verder super goeie review, van mij krijg je een 3+.

[Reactie gewijzigd door Nogne op 11 oktober 2020 11:42]

Ik schaar mijzelf onder de prosumers en vind PoE toch wel erg prettig.

Zat al een tijdje te kijken naar deze UI bel en vind het fijn dat ik er aan de hand van je review wat wijzer over geworden ben. Ik gebruik nu zelf een Doorbird D101 en denk dat ik toch voor een D1101 ga als ik aan uprgraden toe ben. Doorbird heeft een elegante oplossing voor PoE en data via 4 aders van ethernet kabel en heeft uitgangen voor een push button en gong. (Kun je evt. de andere aders voor gebruiken). In de D1101 hebben zie oplossing nog eleganter gemaakt, dus het kan wel. Een full size RJ45 is natuurlijk niet te doen op een compacte deurbel.
Ik durf mezelf ook wel een prosumer te noemen (heb een 19' rack in de meterkast hangen dus, check 8-) ), maar als deze deurbel enkel POE had gehad had ik hem in mijn situatie niet kunnen gebruiken. Mijn huis hebben ze ver voor de POE tijd (1965) gebouwd, toen was het gebruikelijk een simpel 2 aderig kabeltje tussen het cement in de stenen te leggen. Om daar UTP te krijgen (ook al is het maar 3m van de meterkast) betekent flink hakken en breken. (gelukkig hebben de vorige bewoners wel UTP en COAX naar alle ruimtes in huis gelegt tijdens een renovatie 15jaar geleden)

vandaar mijn opmerking op de doelgroep, Nederland telt stiekem veel huizen van het pre-POE tijdperk

[Reactie gewijzigd door willemoldemans op 20 oktober 2020 17:42]

Ook de 2 aderige situatie is een oplossing voor, Doorbird maakt een converter, waarmee je een videodeurbel van het merk toch over 2 draads kunt aansluiten. Ik vind de oplossing echter vrij prijzig (je bent een dikke €250+ kwijt voor die converter, bovenop de aanschafprijs van een deurbel van minimaal €350 voor het goedkoopste model). Zelf heb ik een woning waar wel aan een pijpje naar de voordeur is gedacht, maar dat sloot niet goed aan op het daadwerkelijke gat waar de draad naar buiten kwam. Veder was de pijp halverwege geblokkeerd, dus ik kreeg er gewoon niets anders in. Uiteindelijk heb ik een ledstrip gemonteerd in de hal en in het haakse profiel de ethernet kabel naar de voordeur weggewerkt. Zo kon het nog enigszins ogelijk aangesloten worden.

Uiteraard heb je gelijk en zijn er zat woningen waarbij het niet zo maar te doen is om ethernet naar de deurbel te krijgen. Of je bent inderdaad weer aan het frezen en boren. Maar er zijn natuurlijk ook de nodige woningen waar de meterkast naast de voordeur tegen de buitengevel zit, en daar is het wel goed te realiseren. Dan moet je alleen weer geen leek zijn, of het gat niet durven (op)boren. Maar ik denk dat de leek ook voor een Ring/Nest zou gaan, in plaats van een UniFi product.

Zelfs al zit je modem/router/access point dan vrij dicht bij, zou ik altijd een PoE versie prefereren. Ik vind nu de vertraging van deurbel -> internet (glasvezel) -> smartphone al vaak te lang om adequaat op haastige pakketbezorgers te reageren. Met WiFi is mijn ervaring nog minder gunstig. Ik heb wel een complete UniFi setup draaien, dus had wel een mooie aanvulling op het ecosysteem gevonden. Wie weet wordt UI Access nog wat, te zijner tijd. Ik wacht het af.
Lijkt me niet meer dan logisch getuige het beoogd gebruik van een deurbel. Hoeveel mensen hebben er een UTP kabel liggen op de locatie van de deurbel?
je hebt daar absoluut een punt maar er zijn ook veel mensen die gewoon geen kabel naar de deurbel hebben liggen. Netwerk of stroom.
in het huis dat we recent gekocht hebben ligt geen kabel was puur op batterijen.
We zouden nu een smart doorbel (liefst deze) aan de poort van ons domein willen hangen, alleen is daar geen wifi.... en dit was wel makkelijk geweest met POE

was het geen bekende nederlander die zegde elk voordeel heb ze nadeel?
1 2 3 ... 7