Specificaties 73GB HDD (SATA-150) - Bekijk alle specificaties

WD Raptor WD740GD, 73GB Review

node 22 april 2006, 518 views

WD Raptor WD740GD, 73GB

Pluspunten

• Hij is heerlijk snel!

Minpunten

• De acurators (sp) hadden iets stiller mogen zijn.

Hij word niet echt heet of zo, maar wel beetje warm. Voor een 10.000 is dat uiteraard begrijpelijk, maar goed.

IDLE maakt de schijf geen geluid, of tenminste, niet hoorbaar. De kop hoor je echter wel heen en weer schuiven, niet hard en storend, maar wel duidelijk aanwezig. Mn oude schijf had dit niet, die was zo stil dat je dat niet eens echt hoorde, echter was ik toen wel continue naar mn HDD led aan het kijken of er nog wel wat gebeurde. Ik vind het bijde WD lekker gerustellend geluidje.

Heb jij ook een WD Raptor WD740GD, 73GB?

Mag ik je vragen waarom je een goed geeft voor:
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Compatibiliteit
- Warmte productie
- Featureset
- Ondersteuning
- Prijs

Het enige wat je namelijk zegt is dat hij geluid maakt en dat je dat prettig vindt. Post eens een screenshot van HDtune of zo, voor de snelheid, test de schijf met PcMark. Heb je ondersteuning nodig gehad, of gekregen in welke vorm, beschrijf dan eens wat dat was en hoe het op je overkwam.
Ik heb zelf de nieuwe Raptor 73GB met 16MB cache, maar ik merk op het eerste "gezicht" het verschil niet met mijn Spinpoint... Dus ook snelheid is relatief!

Al met al, vééél te kort om echt zinnig te zijn :z