QCY T5 (Zwart)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

QCY T5 (Zwart) Review

MrWilliams 16 september 2020, 53 views Product gekocht

QCY T5 (Zwart)

Waar voor je geld! Lichte oordopjes die doen wat ze beloven. Goede geluidskwaliteit en goede pasvorm.

Pluspunten

• "plug" & play
  • goede geluidskwaliteit
  • goedkoop

Minpunten

• Geen volume bediening

Omdat ik tegenwoordig veel moet teleconferencen, wilde ik een setje oordopjes aanschaffen waarmee ik eenvoudig kan bellen en teleconferencen. Na veel gezoek op deze oordopjes uitgekomen. Vanwege de ingebouwde microfoon, lage prijs en zeker ook vanwege de goede reviews (zie ook https://www.scarbir.com/truewireless) op internet.

De oordopjes komen in een klein doosje, waarvan je je afvraagt of er wel iets inzit. Het bevat het doosje met oordopjes op de afbeelding en een kort USB-USBmicro kabeltje. De oordopjes zijn meteen klaar voor gebruik en hebben een goede pasvorm.

Verbinden met je telefoon gaat op de gebruikelijke manier en is snel gedaan. Daarna gaat bellen en teleconferencen via je oordopjes. Doordat ze erg licht zijn is langer dragen geen probleem. Als je met één oortje wilt bellen, dan leg je de andere gewoon in het bakje en dan gaat die vanzelf uit/laden.

Om de geluidskwaliteit te bepalen heb ik ook muziek geluisterd. De weergave is bovengemiddeld. Het bereik wordt vrij vlak weergegeven (wat ik fijn vind), dus geen overdreven harde bassen waar ze niet horen. Ik las ook over latency issues met het kijken van video, maar dat heb ik zelf niet ervaren.

De touchbediening is even wennen, maar als je het een paar keer gedaan hebt (https://www.gearbest.com/...o-control-the-qcy-t5-9204) werkt het vrij intuitief. Je hoeft niet snel te tikken (bij dubbel of trippel) en bij enkel tikken moet je langer vasthouden. Enige nadeel hier is dat je het volume niet met de touchbediening kan regelen.

Conclusie: Waar voor je geld!

Heb jij ook een QCY T5 (Zwart)?