1 review

Lenovo ideapad L340-15API (81LW00HUMH)

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 512GB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo ideapad L340-15API (81LW00HUMH) Review

ugyuu 18 september 2020, 713 views Product gekocht

Lenovo ideapad L340-15API (81LW00HUMH)

In mijn ogen is dit (totdat de 4000 series uitkwam) de beste laptop qua prijs / kwaliteit toen ik hem kocht. Sterke Ryzen 7, 512GB SSD en 16GB aan RAM. Precies goed voor mijn opleiding. Helaas is deze bijna niet meer verkrijgbaar.

Pluspunten

• Prijs / Kwaliteit
  • Licht
  • Kenmerken

Minpunten

• Draaimechanisme licht wiebelig
  • Vingerafdrukken
  • Verkrijgbaarheid

https://tweakers.net/i/d_ZdaXWzshwduoxox-2lzoUsk8Y=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/1129401/1KjhYCD5xUc0d1dPnteWDYdkuYg1PsmBitH5MIHRhqH9SI4MR3?f=620xautoDeze laptop heb ik uitgekozen, nadat ik een halve dag door de Pricewatch ben gaan zoeken. Dit was de eerste keer dat ik een laptop nodig had voor mijn opleiding. Het wordt gebruikt voor virtualisatie en dergelijke opdrachten.
Mijn vereisten waren vrij specifiek:
  • Een recente Intel i5 (i7 aanbevolen) of een AMD variant
  • Minstens 512GB aan ruimte
  • 16GB RAM aanbevolen
Na mijn zoektocht kwam deze laptop uit als de beste keus qua prijs / kwaliteit. Een Intel variant met dezelfde "specs" was veel lastiger om te vinden, en vrijwel altijd minstens 150 euro duurder. Omdat ik deze laptop alleen voor een opleiding gebruik, hoefde ik niet het beste van het beste.

De APU is snel, met betere geintegreerde graphics dan een Intel processor. Samen met de RAM en de SSD is dit meer dan genoeg voor waar ik het voor gebruik. Voor de prijs krijg je veel!

Helaas zijn deze laptops bijna niet meer verkrijgbaar. Van wat ik heb gezocht, blijkt dat deze (mogelijk) niet meer gemaakt worden. Jammer! Het is nog steeds een zeer goede laptop voor de prijs, mits je geen 4000 series laptop wilt.

Bij een review moet je natuurlijk wel tot in de details gaan!
Wel merk ik dat het draaimechanisme het scherm een beetje wiebelig maakt. Ik ben meer een desktop gebruiker,. Ik kan niet zeggen of de batterijduur goed of slecht is; Het lijkt mij goed.
Er komen makkelijk vingerafdrukken op de laptop. Het enige andere wat ik anders had gewild is dat de aan/uit knop niet geintegreerd was met het toetsenbord. Als deze kapot gaat, kan de laptop natuurlijk niet meer aan!
Zelf vind ik de Lenovo software onnodig, omdat alles daarvan in de instellingen gedaan kan worden.

Kortom, geweldige laptop qua prijs/kwaliteit!

Heb jij ook een Lenovo ideapad L340-15API (81LW00HUMH)?