1 review

Dell OptiPlex 3070-JX26T

Specificaties Mini-pc / HTPC met Ci5-9500T en 8GB ram - Bekijk alle specificaties

Dell OptiPlex 3070-JX26T Review

haam 15 september 2020, 151 views Product gekocht

Dell OptiPlex 3070-JX26T

In plaats van de laptop die uiteindelijk toch altijd op dezelfde plek staat. Met de vesa mount adapter onder de tafel geschroefd, dus uit het zicht.'Los' scherm , draadloos toetsenbord, extra 8 GB en 1TB HDD er in geschroefd.

Pluspunten

• Makkelijk toegangelijk voor extra geheugen of HDD
  • Compact, dus makkelijk 'weg' te werken
  • Goeie prijs

Minpunten

• nog geen

Features Score: 4
Mijn huidige laptop begon al op leeftijd te raken (jaar of 6) pricewatch: HP Pavilion 17-e010ed
Nog steeds functioneel, maar het trager worden werd toch langzaam aan steeds duidelijker. En aangezien niks electronisch het eeuwige leven heeft, ging ik op zoek naar een vervanger.

Daarbij was de vraag of het weer een laptop moest worden. Eigenlijk nauwelijks van z'n plek geweest, dus een mobiele PC was niet direct noodzakelijk. Maar in een 'grote' PC had ik eigenlijk ook geen zin, het staat bij mij wel in het zicht.

Uiteindelijk kwam ik bij deze Dell uit. Onder andere vanwege de mogelijkheid om hem met een specifieke beugel onder de tafel te monteren (uit het zicht). Ik heb er zelf een 2,5" HDD van 1TB bij gedaan en 8GB extra geheugen. Dat leek me voldoende toekomstbestendig.
Daarnaast een 24" van Iiyama en een draadloos toestenbord en muis gekozen voor de 3070.

De Dell Optiplex 3070 is inderdaad micro. Als ik hem zou plat slaan krijgt ie waarschijnlijk het formaat van mijn oude laptop. Makkelijk te openen om de componenten toe te voegen. De harde schijf komt in het aanwezige frame. Om het geheugen toe te voegen, moet de ventilator even aan de kant. Dat kan met 1 hand, zonder gereedschap.

Er is ook een externe antenne voor wifi meegeleverd. Zonder heb ik al ok ontvangst, maar met zullen de snelheiden misschien wat hoger liggen. Case weer dicht en mijn PC is ready for take-off.

Bij Dell heb ik een dedicated beugel besteld. Deze heeft een aparte houder voor de voeding, waardoor het geheel netjes onder tafel is weggewerkt.
Hij wordt geleverd met windows 10 pro. Tot nu toe nog niet heel veel verschil gemerkt tussen home en pro. Ik ga nog een keer zoeken naar de verschillen en kijken of er iets interessants tussen zit. Het installeren zelf ging bijna in 1 keer goed. Windows zelf geen probleem, maar het duurde even voor ik door had dat mijn HDD nog niet geformateerd was.
Het toetsenbord is stevig en niet erg licht, maar wel ontzettend fijn. Mijn oude draadloze toetsenbord was nog van het soort 'typemachine', dit is van een andere categorie (en prijs). De muis zit er (naar mijn smaak) wat plastic uit, maar ligt lekker in de hand en reageert goed.

Het geheel werkt tot nu toe perfect. Ventilator is nauwelijk hoorbaar bij normaal bedrijf. Ik heb hem nog niet zodanig belast dat de ventilator aan het werk moet, geen idee hoe dat gaat uitpakken.

Heb jij ook een Dell OptiPlex 3070-JX26T?