1 review

Arctic Z 3 Pro Gen 3 - Desk Mount Triple Monitor Arm with USB 3.0 Hub

Specificaties Bureaumount • maximale schermgrootte 32" - Bekijk alle specificaties

Arctic Z 3 Pro Gen 3 - Desk Mount Triple Monitor Arm with USB 3.0 Hub Review

SyllBill 15 september 2020, 94 views Product gekocht

Arctic Z 3 Pro Gen 3 - Desk Mount Triple Monitor Arm with USB 3.0 Hub

Ik durf bijna te zeggen de beste 3 monitor bureausteun die er is. Ik was opzoek naar de monitormount der monitormounts voor mijn overkill 3 x 27 inch MSI curved monitor setup. Ik denk dat ik die gevonden heb.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Robuust
  • Mooie USB hub
  • Eenvoudig in elkaar te zetten
  • Makkelijk af te stellen

Minpunten

• VESA schroefjes een beetje zwakjes

Ik durf bijna te zeggen de beste 3 monitor bureausteun die er is.

Deze steun voelt super goed aan met een dikke gietaluminium voet waar 4 USB 3.0/3.1 poorten in zitten. Deze hub wordt energie ondersteund door een los meegeleverde USB kabel (die ik in een USB charger heb zitten vanwege mijn specifieke eisen) en de data en base power word door een vast aangesloten USB-A 3.0/3.1 kabel. De kabels zijn lekker lang en voelen goed en stevig aan. Met stevige connectors en een egaal zwarte kabel misstaat dit niet op een net bureau.

In de voet zit een groot gat met gesneden draad waar je de buis in draait waar de monitor armen aan vast gemaakt kunnen worden. Deze buis wordt nog een geborgd met een inbusbout waardoor hij nog steviger vast zit en draai je zo ver naar binnen dat hij mooi afsluit.

De armen van de monitorsteunen zijn erg stevig en zijn eenvoudig te bedienen en makkelijk te installeren. Aan de armen kan je draadbegeleiding clips hangen waarvan er genoeg geleverd worden.

De VESA mounts worden met een aantal verschillende schroeven en spacers geleverd waardoor je ook met verschillende monitoren een goede balans krijgt. De middelste mount zit rechtstreeks aan de stang vast en kan in hoogte versteld worden zodat je een mooi egale hoogte krijgt.

Kleine tip bij mij was de middelste monitor te hoog (omdat ik later een iets nieuwer model monitor heb aangeschaft). Dit was makkelijk op te lossen door de bout even los te maken en de steun om te draaien.

De monitoren die ik er aan heb hangen zijn vrij zwaar (7kg p/st) maar er is geen zichtbare kromming of verzakking zichtbaar en door de materiaal & bouwkwaliteit maak ik me ook geen enkele zorgen.

Al met al is deze steun een 10/10 aanbeveling als je 3 stevige monitoren op een nette manier wil wegwerken op je bureau

Heb jij ook een Arctic Z 3 Pro Gen 3 - Desk Mount Triple Monitor Arm with USB 3.0 Hub?

Cool. Ondertussen overweeg ik ook een 3 screen setup, maar ik heb 2x 27" en 1x 34". Past dat ook? Of zijn de buitenste armen dan te kort?
Hij is voor 3x 32 inch 16:9 of 3x 29 inch ultrawide, dus hij is vrij groot.

Je zou het beste even een 27 en je 34 naast elkaar moeten zetten en dan de hart op hart maat (het midden naar het midden) moeten meten. Als deze onder de +-75cm zit dan moet het passen (net zelf gemeten).

Dan even niet meegenomen dat je de schermen onder een hoek wil zetten. En denk er om dat je 15 kg max per arm hebt.

Laat even weten of het gelukt is...... want plannen ;) ;)
Thanks! Ik ga morgen even meten, mijn 27" schermen net naar zolder gebracht. Kom ik op terug, maar alvast bedankt voor het meten.
Ik heb het opgemeten. Mijn nieuwe LG 34" widescreen is van hart naar kant 42cm. Mijn 27" Dell schermen zijn 32cm van hart naar kant. Zou dus precies kunnen. Maar bij nader inzien ga ik de 27" schermen verkopen, het is overkill voor mijn usecase... :+
tijd voor een nieuwe usecase 8)7