1 review

Samsung Glap Gaming Pad Zwart

Specificaties Gamepad voor de Android - Bekijk alle specificaties

Samsung Glap Gaming Pad Zwart Review

iTouch 14 september 2020, 84 views Product gekocht

Samsung Glap Gaming Pad Zwart

Wat betreft comfort is het een erg comfortabele gamepad voor mobile gaming. Zeker niet te vergelijken met controles welke uit zijn gebracht voor consoles. Helaas werken niet alle mobiele games met een gamepad.

Pluspunten

• Comfort
  • Kwaliteit
  • Usb-C

Minpunten

• Ondersteuning
  • Geen customization

Samsung Glap Gaming Pad

De gamepad ligt heel erg lekker in de handen, echter zijn de schouder knoppen niet erg praktisch geplaatst. Dit geldt alleen voor de L1 en R1 knoppen. Door de vreemde plaatsing van de schouderknoppen merk ik dat ik mijn wijsvingers op de L2 en R2 schouderknoppen laat rusten in plaats van op de L1 en R1 (of bumpers bij xbox) wanneer ik op een console aan het gamen ben.

Verder drukken de knoppen goed in en voelt de gamepad kwalitatief goed aan. Het voelt in ieder geval niet aan alsof het snel stuk zou kunnen gaan. Ik zou het echter niet aanraden om de gamepad zonder de bijgeleverde case mee te nemen in een tas. De joysticks steken namelijk erg ver uit, ondanks dat dit juist ervoor zorgt dat het prettig spelen is met deze gamepad, maakt dit de gamepad ook wat meer kwetsbaar bij het vervoeren in een tas. Gelukkig komt deze gamepad dus met een case.

Helaas zijn niet alle games geschikt om met een gamepad te spelen. Dit is een minpunt aan de mobiele game markt in het algemeen. De gamepad werkt erg goed met sommige games en geeft je zeker de nodige voordelen t.o.v. andere gamers die online op een mobiele apparaat spelen.

Ik heb de volgende games getest die wel gamepad support hebben:
1. Fortnite
2. Roblox
3. Sky

En de volgende games hadden helaas geen gamepad support:
1. Brawl Stars
2. World of Tanks Blitz

Gelukkig zijn er wel games die gamepad support ingebouwd hebben. Deze games werken ook erg prettig met deze gamepad. Helaas zijn er ook genoeg games die niet werken met überhaupt welke gamepad dan ook. Terwijl deze games erg prettig zouden kunnen werken met een gamepad.

En als laatste heb ik nog de remote app van PlayStation getest. Deze werkt heel erg goed wanneer ik mijn Dualshock 4 verbind met mijn telefoon. Echter ondersteunt deze app alleen maar Sony’s controller. Dit is opzicht geen minpunt aan deze gamepad, maar eerder aan de app van Sony en eigenlijk aan het hele mobiele markt.

De voordelen van gamen op een gamepad is voornamelijk de comfort van het daadwerkelijk indrukken van knoppen tot aan echte joysticks zonder dat je vingers voor het scherm je zicht belemmeren. Wat ik persoonlijk ook erg vervelend vind aan digitale joysticks, is dat het scherm warm wordt tijdens het gamen en dit geeft een lichtelijke irritatie aan mijn duimen. Dit wordt dus verholpen bij het gebruiken van een gamepad.

Een minpunt aan deze gamepad is dat het geen eigen applicatie heeft om de knoppen te re-mappen of de gevoeligheid van de joysticks/schouder knoppen aan te passen. In bijvoorbeeld Sky merkte ik dat de game erg gevoelige camera controls heeft. Dit werkt opzicht best prettig wanneer je gamed op de touchscreen, maar bij het aansluiten van een gamepad kan dit net te gevoelig aanvoelen.

Is het waard om deze gamepad te kopen?

Ben je een gamer die veel games speelt op zijn mobiel. Dan is het antwoord zeer zeker JA. Het brengt genoeg voordelen met zich mee. Het maakt de tijd dat je spendeert in mobile gaming veel prettiger. Echter kan je beter voor het aanschaffen van een gamepad eerst even een onderzoek doen of de games die je speelt ook daadwerkelijk support hebben voor een gamepad.

Ik heb hier alvast een lijst voor je met 30 games welke WEL gamepad support hebben:

Ik probeer bij mijn reviews altijd een video te maken, want ben van mening dat de producten op een video meer tot leven komen dan op foto’s.

Mocht je nog specifieke vragen hebben stel ze gerust hier onder.

Heb jij ook een Samsung Glap Gaming Pad Zwart?

Bedankt voor de review! Enig idee of deze controller ook met andere smartphone merken werkt? Ik kan hier geen duidelijke info over vinden online, de ene site zegt van wel, de ander van niet. In de officiële omschrijving staat ook "verbindt met uw Samsung smartphone of met PC". Met welke telefoon gebruik je 'm zelf?
Ik heb het zelf met de Samsung Galaxy S20 Ultra 5G, de Huawei MediaPad T3 10 en de Apple iPhone X (iOs14) getest. Met de S20 en de T3 kon ik gamen, maar bij de iPhone X kon ik helaas geen gebruik maken van de controller. Wel kon ik de controller via bluetooth verbinden met de iPhone.
Top, dank voor je antwoord. Dan klopt het opzich dat Android 4.0 of hoger is vereist en het niet werkt met Apple iOS. Fijn dat 'ie wel werkt met de MediaPad, waarschijnlijk dan ook met mijn Huawei P30. Het lijkt me een leuke controller om met Microsoft xCloud te gebruiken, benieuwd of dat helemaal "out of the box" werkt qua compatibiliteit. De Razer Kishi lijkt me nog fijner, maar is (nog) moeilijk tot niet verkrijgbaar. Hier maar eens mee stoeien dus :)