ASUS ROG Strix B550-F Gaming

€ 172,90
Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD B550 chipset - Bekijk alle specificaties

ASUS ROG Strix B550-F Gaming Review

Indigenous 14 september 2020, 1.313 views Product gekocht

ASUS ROG Strix B550-F Gaming

-PCI-E 4.0 -2x M.2 slots met beiden een koeler (foto 1). -Optimem II tot 128Gb ramgeheugen (foto 2) -14 fase power delivery ---> overclocking (foto 3). -2.5 Gb/s Ethernet aansluiting -RGB logo (foto 4) -Goed geluid (foto 5) -€171

Pluspunten

• PCI-E 4.0 support
  • 2x M-2 slots
  • Goed geluid
  • Goede stroomtoevoer voor overclocking
  • pre-attached IO-shield
  • 2.5 Gb/s ethernet

Minpunten

• Geen USB-C aansluiting voor case

Layout Score: 4
De ASUS Strix B550-F Gaming is een heel mooi moederbord voor je Ryzen chip, ik heb zelf een R7 3700X in geïnstalleerd. Ik heb ze beide gekocht voor de nieuwe launch van de 30-Series GPU's.
Je krijgt een hoop moederbord voor de prijs, deze is maar €171. https://tweakers.net/i/T4_KsqK0awCwsjcJpaM2POivoM4=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/1352480/1KhRfe2kj6dDdQQzor18qVeqD55GgcfQlz40qypJ6EyoYIb7dK?f=620xauto
Het bord heeft PCI-E 4.0 support wat je niet zou verwachten voor de prijs, eerst dacht ik dat alleen X570 dat had. Ook heeft het premium features als M.2 coolers over beide slots.
Het bord heeft 14 fase power delivery voor de CPU wat het in staat stelt een flinke overclock te hebben op je CPU zonder onstabiel te worden door tekort aan stroom (zolang je een goede power supply hebt en genoeg koeling).
Het bord heeft ook support voor asus optimem II technologie wat het in staat stelt 128 Gb te installeren voor als je dat nodig hebt (ik heb zelf 32 Gb). Het heeft een 2.5 Gb/s ethernet aansluiting wat mooi is om te hebben.
Het Asus RGB logo is volledig controllable met de Aura sync software en ook met de Icue software werkte het goed. Het onboard geluid klinkt ook best wel goed met de speciale chip die ervoor is geïnstalleerd.
Het enige nadeel is dat het geen USB-C aansluiting heeft op het bord zelf (alleen bij de IO) voor de Case USB-C die ik wel heb, maar je kan altijd nog een speciale PCI-E kaart daarvoor halen.
Het is in totaal een heel goed moederbord met allerlei premium features met een prijskaartje nauwelijks hoger dan dat van andere borden met de B550 chipset.
Het is een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een goed en goedkoop feature-rijk moederbord.

Heb jij ook een ASUS ROG Strix B550-F Gaming?