Logitech Craft (US) Review
Veel te weinig voordelen vergeleken met de nadelen. Indeling en ergonomie is slecht vergeleken met normale keyboards. Bluetooth hapert af en toe. Draaiwiel voegt weinig toe. Ik kan het keyboard iedereen afraden die een goed keyboard nodig heeft.
Pluspunten
Ziet er mooi uit Programmeerbaar wiel Accu gaat meerdere maanden mee Stil
Minpunten
Functietoetsen zijn niet per vier ingedeeld, waardoor het blind vinden van een toets lastig is Numeriek eiland maakt het keyboard zo breed dat ik spontaan weer last heb van RSI omdat mijn muis verder opschuift Boven insert, home, pageup zittten drie nieuwe knoppen, waardoor ik deze knoppen regelmatig door elkaar haal Programmeerbaar wiel van weinig nut Travel is niet meer dan redelijk Af en toe irritante bluetooth verbinding Veel te duur voor het gebodene Mac-compatible opdruk
Eindoordeel
Typisch gevalletje "Design over Function". Het toetsenbord ziet er erg mooi uit. Voor al het overige ben ik niet erg tevreden. Ik had er meer van verwacht. Sommige dingen merk je pas als je iets in gebruik neemt. Helaas waren dat er voor mij meerdere. Ik had hiervoor een Logitech keyboard met een duidelijkere aanslag, betere indeling, en ZONDER numeriek eiland. Wat allemaal de ergonomie sterk ten goede kwam. Dat is bij dit keyboard zeker niet het geval. Ik maak zelf weinig gebruik van het unieke wiel. Aanslag is niet geweldig, maar wel beter dan veel goedkope keyboards. De opdruk is ook Mac-compatible, wat het een onrustig uiterlijk geeft. Dat is vervelend in het dagelijks gebruik.
Beoordeel deze review:
Reacties (2)
Ik zit te denken om een MX Keys toetsenbord te kopen, maar als je 'm voor €100 verkoopt, dan wordt het misschien wel deze!
Huh? Ik heb toch net een negatieve review gegeven? Waarom wil je dan toch dit toetsenbord?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn