Startech.com 3.5inch Hard Drive to 5.25inch Front Bay Bracket Adapter - zwart

€ 7,50
Specificaties Soort casemod: Bay - Bekijk alle specificaties

Startech.com 3.5inch Hard Drive to 5.25inch Front Bay Bracket Adapter - zwart Review

Twixie 13 september 2020, laatste update op 13 september 2020, 134 views Product gekocht

Startech.com 3.5inch Hard Drive to 5.25inch Front Bay Bracket Adapter - zwart

Eenvoudig plastic frame, maar frustrerende montage door ontbrekende schroeven.

Pluspunten

• Neutraal zwart zonder opdruk
  • Goedkoop

Minpunten

• Slechte montage

Gekocht om een 2.5" Akasa card reader in te bouwen in mijn kast. Ik verkoos deze boven het Akasa frame, omdat deze laatste ook nog eens het merk op het frame hebben, en het er belachelijk uitziet om 2x de merknaam (op frame en op device zelf) te zien staan.

De bracket bestaat uit één geheel stuk plastic. De afwerking is ook maar matig, al valt dat niet echt op eens het ingebouwd zit. Het grootste probleem is de montage. De gaten om je 3.5" toestel te bevestigen zitten op plastic lipjes die veel te dik zijn. Het gevolg is dat standaard schroefjes die ik zowel bij mijn card reader als mijn case had, onbruikbaar waren want de schroefjes komen maar een fractie van een mm uit die lipjes. Ik lees van andere reviewers dat er langere schroeven bestaan, maar als je die niet liggen hebt is het uiterst onhandig dat je nog tijd en geld verliest om 4 simpele schroeven vast te krijgen. Dat die er niet gewoon standaard bij zitten is compleet belachelijk. Ik heb uiteindelijk de schroeven gebruikt die er bij zitten om de bracket in een kast te monteren. Die hebben een scherpe punt en andere schroefdraad dus je beschadigt eigenlijk je 3.5" device.

Ook de montage van de bracket in je kast geeft weinig vertrouwen. Er zitten gewoon 8 kleine gaatjes in het frame, zonder schroefdraad. Met de puntige bijgeleverde schroeven, bevestig je dus de bracket in de kast, maar demonteren en ergens anders monteren is dus geen goed idee want je trekt in no-time je verse schroefdraad in het plastic kapot. Aangezien ik de meegeleverde schroeven al had gebruikt (zie hierboven) heb ik gewoon de 5.25" schroeven van mijn kast gebruikt.

Uiteindelijk zit het nu wel netjes in mijn kast, maar dit kostte me meer frustratie en moeite dan je zou verwachten van zo'n rechtoe-rechtaan product.

Heb jij ook een Startech.com 3.5inch Hard Drive to 5.25inch Front Bay Bracket Adapter - zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.