Philips Power2Go Oplaadbare accu Review

Pazzoppe 7 juli 2010, laatste update op 7 juli 2010, 682 views

Philips Power2Go Oplaadbare accu

Pluspunten

• Universele voeding;
  • Uitvoerige set met onversiestekker voor vele laptops en mobieltjes.

Minpunten

• Onbetrouwbare uitvoering met mini pinstekkertjes
  • Adviesprijs onrealistisch hoog, acceptabele prijs is 70 euro

Capaciteit Score: 3
Briljant idee, beroerde uitvoering
Met de 7640 op stap kan ik de twee voedingen van mijn laptops en mobieltjes thuislaten. Heel handig! Op mijn VAIO 17" multimedia laptop levert hij een extra uurtje. Op mijn ACER 12" travelmate doet hij het meerdere uren. Mijn mobieltje met Tom Tom kan ik met deze batterij ook urenlang in de auto of op wandelingen gebruiken. Opnieuw heel handig.

Het apparaat is overigens flink aan de prijs, want voor de helft van de adviesprijs koop je oplossingen van andere leveranciers. Gelukkig kun je de Power2Go via internet voor veel minder geld kopen.

Wat deugt er dan niet aan?
De batterij heeft een tweetal miniscule pin-stekkertjes voor de verbinding met de laptop en de Philips voeding. Die zitten zo beroerd op een printboardje geplakt dat ze al snel onderweg loslaten. Als Philips nu had aangegeven dat je nooit de batterij inclusief stekkertjes in je koffer moet stoppen want dat ze dan af kunnen breken dan was mijn verre reis een stuk prettiger geweest. De huidige constructie is dus niet deugdelijk.

Wat ook heel onhandig is, is dat de voedingsunit niet op de vele conversiestekkertjes aangesloten kan worden. Hij zou dan mooi ook direct op mijn laptops gebruikt kunnen worden. De meeste laptops kunnen best wel uit de voeten met een 19VDC en 3A netvoeding. Maar helaas, die past dus niet. Ook weer zo'n ontwerpfoutje van de Philips productafdeling. Als minder handige tussenoplossing kun je gelukkig wel de batterij zowel aan de voedingsunit als aan de PC hangen. Zolang de batterij dan niet al te leeg is en je de PC niet op vol vermogen zet wordt de laadspanning van de batterij direct weer voor je PC gebruikt.

Als Philips deze twee problemen zou aanpassen wordt het echt een nuttig product.

Natuurlijk heb ik Philips hierover gebeld, maar de garantie was net verstreken dus konden/wilden ze niets voor me doen. Volgens mij hoort een fabrikant bij een duidelijke ontwerpfout ook na de garantietermijn met een oplossing te komen. Niet dus. Uiteindelijk heb ik zelf de zaag in de batterij gezet op de plek van deze prutsstekkertjes en ze opnieuw vastgesoldeerd. Als je geen probleem hebt om dit op reis te doen dan kan ik je deze Power2Go van harte aanbevelen!

Heb jij ook een Philips Power2Go Oplaadbare accu?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.