Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Sitecom WL-308 - Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router Review

Stokpop 6 juli 2010, laatste update op 6 juli 2010, 532 views

Sitecom WL-308 - Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router

Pluspunten

• Mooi design
  • Goede signaalsterkte
  • Snel product

Minpunten

• Wordt érg warm
  • Gooit 'veeleisende'-computers soms uit netwerk
  • Niet echt betrouwbaar
  • Er komt nu rook uit mijn apparaat

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Aanschaf
Na de overstap naar Alles-in-een Plus van Ziggo (+/- jaar geleden) heb ik voor het eerst een degelijke router nodig gehad. Gezien mijn toekomstvisie voor alle (spel)-computers thuis, dit product in huis gehaald. De keus werd mij mede makkelijk gemaakt door de goede reviews en features waaronder o.a. de stream-technologie, het kunnen omgaan met meerdere connecties, en prioriteiten kunnen stellen.

Uiterlijk
Vooral in het begin was ik erg over het uiterlijk te spreken. Het kastje ziet er gewoon goed en degelijk uit.

Gebruik
Ik heb de eerste weken echt prima genoten van dit mooie apparaat. Wel altijd al mijn zorgen gehad over de warmte dit dit ding kon produceren, waarna ik hem op een gegeven moment op zijn kant heb gezet.

Wifi signaal sterkte en grootte altijd geen probleem geweest.

Echter na een aantal maanden begon de router spontaan de verbinding van mijn media center te verbreken na het versturen/ontvangen van grote hoeveelheden data. Hiervoor is korte tijd later een firmware update voor uitgebracht, wat het probleem niet heeft verholpen.

Tot vandaag altijd kunnen leven met deze problemen, tot ik besloot al mijn netwerkapparaten een reset te geven. Aangekomen bij de router ben ik bang dat er een piekspanning op het ding is komen te staan met als gevolg een dun straaltje blauwachtige rook, plus de geur die elke tweaker wel kent van doorgebrande onderdelen.

Helaas heb ik in deze tijd nooit de snelheden getest.

Nu
Inmiddels heb ik direct na het opblazen een Netgear WNDR3700 laten komen. Sitecom geeft 11 jaar garantie op de WL-308, daar ga ik maar gebruik van maken.

Tegenwoordig zijn er voor de echte die-hard gamers en downloaders betere alternatieven te vinden in mijn oogpunt. Overweeg een paar tientjes meer te betalen voor een Dual-band router, er meer processor kracht.

Toch, heeft de Sitecom WL-308 Gaming Router mijn internet lange tijd probleemloos verwerkt, wat zeker een compliment waard is!

Heb jij ook een Sitecom WL-308 - Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router?