Specificaties 3,5" scherm met 8GB opslag - Bekijk alle specificaties

Apple iPod Touch V2 8GB Zwart Review

iTimOSX 6 juli 2010, laatste update op 6 juli 2010, 1.364 views

Apple iPod Touch V2 8GB Zwart

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid (Extern)
  • Opslag
  • Setup
  • OS
  • Design

Minpunten

• Batterij bij veel gebruik
  • Krasjes voor/achterkant
  • Geluid (Intern)

Geluidskwaliteit Score: 5

Nadat ik de review over mijn zusjes iPod Shuffle heb geschreven schrijf ik nu een review over mijn eigen iPod de iPod Touch.
Ik ga het hebben over:

6. Scherm
7. Browser
8. Snelheid

Setup
Ik heb deze iPod Touch sinds September 2009 en kan me goed herinneren dat de setup heel makkelijk was.
Alles gaat met iTunes.
Het enige minpunt was dat mijn eigen computer toen wegwas en toen die terug was ik alles van mijn iPod moest halen om hem weer te laten synchroniseren met mijn eigen computer.

Geluidskwaliteit
Uitstekend ik verbind mijn iPod 9 van de 10 keer met mijn Behringer Xenyx 1002 Mengpaneel met wat versterking klinkt dat prima.
De Kwaliteit van de ingebouwde speakers vind ik wat minder, het kan gewoon niet hard genoeg (dit zal denk ik ook komen door het dunne design).
De bijgeleverde oortjes zijn ook voldoende alleen voor de echte geluidskenner niet natuurlijk.
Het handige van de 3.5mm jack is dat bijna alle headsets erop aangesloten kunnen worden.
Als ik de iPod aansluit op de Autoradio via USB is de geluidskwaliteit ook gewoon uitstekend!

Bediening
in 2009 had de iPod out-of-the-box software 2.2.0 nu zit hij al op 4.0 in minder dan een jaar.
Als je de iPod start krijg je een ontgrendel scherm te zien met een wallpaper die je zelf kunt instellen.
Als je muziek luistert verdwijnt de wallpaper en zie je de albumhoes (als die er is).
Waneer je 2x drukt op de home button krijg je iPod controls tezien (was denk ik pas vanaf 3.0 )
Als je de iPod ontgrendelt hebt krijg je het home screen te zien met de standaard icoontjes je kunt zelf heel veel apps downloaden van de AppStore.
En een must have app is de tweakers.net app, je hebt hiervoor wel een iTunes account nodig.
over de bediening kun je wel een heel boek volschrijven, het is gewoon een multi touch interface je doet bijna alles met je vingers

iOS
Sinds kort is versie 4 alweer uit en heet het nu iOS 4
iOS is een heel uitgebreid besturingssysteem maar het is heel gebruiksvriendelijk je hoeft er nauwelijks over na te denken
iOS bestaat uit all jou apps meerdere homescreens en je Dock onderin links bovenin kun je zien of je verbonden bent met je WiFi Netwerk
rechts kun je zien of er muziek speelt en hoeveel batterijlading er nog is.
er is ook Spotlight aanwezig (Sinds OS 3.0) om je hele iPod te doorzoeken.
Ook sinds OS 3 een landscape keyboard in de meeste apps.
in de muziek speler zit ook een functie "coverflow" zie de afbeelding hieronder.
Als je in de muziekspeler bent en dan je iPod Shaket dan gaat Shuffle aan en hoor je een ander nummer
In de mail app kun je meerdere email adressen toevoegen.
Iets wat je vaak gaat tegenkomen als je hem een beetje veel gebruikt zijn de push notificaties
die vertellen je wat er geupdate is (bijvoorbeeld op Hyves)

Apps
Er zijn heel veel apps beschikbaar in de Appstore van Angrybirds tot tweakers.net en veder.
Wat vooral leuk is zijn de spelletjes zoals Angrybirds en Doodle Jump, maar er bestaan ook andere apps zoals de vuvuzela , een zaklamp en natuurlijk de tweakers.net app

Scherm
Het scherm is mooi en helder zolang je uit de zon blijft.
Het is 3,5 inch groot en zorgt ervoor dat je de iPod makkelijk kunt bedienen.
Filmpjes kijken via YouTube of Diegene die je hebt gesynchroniseerd ziet er goed uit.
Het hele scherm is multitouch.

Browser.
De browser is web-kit based en je kunt er webpagina's snel mee laden ook is er HTML5 ondersteuning maar geen flash.
als je echt flash nodig hebt kun je beter een ander apparaat gaan zoeken.
met de browser kun je ook naar shoutcast streams luisteren!

Snelheid
De iPod was snel, zolang je niet gaat jailbreaken en er geen themes opzet werkt het soepel
Maar ik moet zeggen sinds de update naar 4.0 is het apparaat een tikkie trager geworden.
Ik raad eigelijk aan om voor de 3e generatie te gaan omdat die veel sneller is.

iTunes
iTunes is het programma dat je nodig hebt om je iPod the synchroniseren.
Zodra je jouw iPod aan de computer hangt springt iTunes open en wil het gelijk gaan synchroniseren
Muziek van CD's kun je in iTunes krijgen door een CD in je drive te stoppen en je daarna op importeren drukt
je kunt ook muziek in de itunes store kopen of in itunes slepen
iTunes is meestal heel traag op Windows dat is een minpunt

Bedankt,
Backgrounding was enabled met een tool

• Behringer Xenyx 1002
  • Windows 7

Heb jij ook een Apple iPod Touch V2 8GB Zwart?

'Er valt nog veel meer te vertellen maar dat moet je eigelijk zelf allenmaal een beetje gaan uitvinden' - Het punt is juist dat jij het vertelt zodat ik een besluit kan nemen of ik wel of niet tot aankoop overga? Je review is nu een beetje gelimitieerd...
Ik heb het een beetje bijgewerkt maar er is echt nog zoveel meer te vertellen en het probleem is dat je zoals ik al zei daar echt zelf achter moet komen ik heb nu een beetje de Basics beschreven