Apple iPod Shuffle V3 2GB Blauw Review

iTimOSX 6 juli 2010, laatste update op 6 juli 2010, 943 views

Apple iPod Shuffle V3 2GB Blauw

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Voice Over
  • Design
  • Sync Snelheid
  • Voelt stevig

Minpunten

• Geen aansluiting op normale 3.5mm jack speakers
  • iTunes traag op Windows

Geluidskwaliteit Score: 4

Dit is een korte review over de iPod Shuffle
Ik ga het hebben over:

5. Voice Over
6. iTunes
7. Bouw Kwaliteit

De Setup,
Toen het doosje was uitgepakt en alles op tafel lag plugde ik het USB kabeltje in de Laptop.
na het installeren van de drivers (windows he) opende iTunes en moest ik het apparaat registreren.
Daarna vroeg iTunes of ik de Voice over kit wou hebben (Natuurlijk!).
Ik gaf de iPod een naam en hij begon direct te syncen met iTunes.
na minder dan 30 seconden stonden er 15 test nummertjes op en mocht ik de iPod loskoppelen.

Sync,
zoals ik al zij, het synchroniseren ging heel snel en makkelijk.

Geluidskwaliteit,
De kwaliteit die uit de standaard oordjes komt is boven mij verwachting.
Ik heb zelf een iPod Touch en het geluid is bijna hetzelfde als je het mij vraagt.
De bijgeleverde oortjes hebben geen Mic (Ik denk dat de Shuffle ook geen Voice control ondersteund) ,
Maar wel een afstandsbediening omdat er op de iPod zelf natuurlijk maar 1 schuifknopje zit.
het is mij niet gelukt om de iPod op normale speakers aan te sluiten met een 3.5mm jack,
omdat er dan gewoon geen geluid uitkomt (omdat die geen knop heeft om hem te starten)
als ik fout zit post dan maar even een reactie
Ik heb nog nooit gekraak of haperingen gehoort

Bediening,
De bediening is eigelijk doodeenvoudig, er zit een stukje vast aan je oortjes aan de rechterkant
Een volume Up / down key en een druk knop 1x drukken is play/pause 2x is volgende 3x is vorige , ingedrukt houden is horen welk liedje , ingedrukt houden tot toon is playlist kiezen (met up/down knoppen)

Voice Over
Dit is toch iets wat ik leuk blijf vinden.
Voice Over, Het werkt prima, bij een Nederlands liedje heb je een Nederlandse persoon die het uitspreekt , bij een engels liedje weer een engelse persoon en ga zo maar door, het blijven natuurlijk wel saaie droge mensen die Voice Over Stemmetjes

iTunes
iTunes is het programma dat je nodig hebt om je iPod the synchroniseren.
Zodra je jouw iPod aan de computer hangt springt iTunes open en wil het gelijk gaan synchroniseren
Muziek van CD's kun je in iTunes krijgen door een CD in je drive te stoppen en je daarna op importeren drukt
je kunt ook muziek in de itunes store kopen of in itunes slepen
iTunes is meestal heel traag op Windows dat is een minpunt

Bouwkwaliteit
Het is een klein dingetje (nog kleiner dan een aansteker)
Maar is het stevig?
of de iPod na het vallen kapot is ? geen idee dat ga ik niet proberen ook.
Het apparaat voelt stevig aan, is van Aluminium gemaakt en heeft een klein knopje bovenop om te switchen tussen uit,aan,shuffle en repeat.
Ook is er een clipje voor aan je broek of shirt.
Dit is allenmaal leuk en aardig maar of dat na een tijdje gaat afbreken weet ik nog niet
Als je wat grotere handen hebt kan het apparaat onhandig zijn
Als je sport is dit apparaat heel handig (mede dankzij het clipje op de achterkant)

Over een paar maanden zal ik deze review updaten zodat jullie weten hoe het apparaat er dan voorstaat

Dit is mijn eerste review reageer maar wat beter kan de volgende keer!

Heb jij ook een Apple iPod Shuffle V3 2GB Blauw?

Hoi, wel een aardige review. Misschien is het een idee om even naar de interpunctie te kijken? Dan zou de review nog beter zijn. :)
Bijgewerkt dat zijn dingen die ik altijd vergeet :P
Het is een redelijke review (nogal kort dat wel) maar ik vind niet dat je hier maar 1 ster voor verdient, eerder 2.
Je krijgt 3 sterren van me als je er wat foto's bijzet, wat meer verteld over het uiterlijk van het apparaat (wat dus makkelijker gaat met foto's erbij) + je zou wat meer in kunnen gaan op hoe gebruiksvriendelijk / hoe snel het werkt en je zou wat meer kunnen vertellen over Itunes en hoe dat precies werkt en hoe snel dat gaat (naar mijn mening is Itunes maar een sloom programma)

[Reactie gewijzigd door Redblader op 6 juli 2010 16:11]

Oke Foto's Coming Soon, iTunes vind ik wel snel gaan zolang ik het maar op mijn Mac doe
Bijgewerkt binnenkort foto's!
Je zou nog wat tekst kunnen toevoegen over hoe de bouwkwaliteit is, dus of hij stevig aanvoelt en niet kraakt etc.
Waarom alleen maar 1 ster stemmen en niet even reageren wat er mist?