Microsoft Sidewinder Mouse Review

Nick Redeker 6 juli 2010, laatste update op 6 juli 2010, 577 views

Microsoft Sidewinder Mouse

Pluspunten

• licht lekker in de hand
  • Verwisselbaar gewicht
  • Handige instelbaren knoppen
  • led display voor info
  • DPI knoppen
  • Show Games knop onder win7(Deze knop heef andere functie in xp)
  • Verwisselbare glij punten aan onderkant

Minpunten

• Soms beetje aan de groten kant
  • Geen Game switch butten

Ik heb deze muis gekocht na dat ik hem bij een vriend had geprobeerd. Ik vond hem toen nog wat aan de groten kant maar als je er eenmaal aan bent gewend zit hij heerlijk in je hand.

Na aansluiten is het handig om Microsoft IPoint te downloaden, deze is niet meegeleverd met de OEM versie die ik had. Door dit te installeren krijgt je muis allemaal extra instellingen intestellen naar de hand van de gebruiker. Wat ik echter dan weer wel mis is de game switch butten waar door je verschillende profielen kan opslaan. Maar aangezien het afstellen niet zoon ramp is gaat dat nog wel.

Verder kan je er goeie macro's in maken en deze op de seconde time of gewoon een bepaalde handeling opnemen zo dat je hem later weer kan terug spelen. Dit is heel geschikt voor race games die altijd het zelfde gaan.

Natuurlijk zoals de meeste game muizen zitten er ook gewichtjes bij waar door je hem goed naar jouw kan afstellen, ook aan de onderkant kan je verschillende soorten glijpunten onder stoppen(weet de echten naam niet). Het doosje waar deze dingen inzitten kan je ook gebruiken om je draad goed te laten lopen zo dat hij niet in de klit gaat en altijd vrij kan bewegen.

Verder zitten er 3 DPI knoppen op die je zelf kan instellen naar behoren. Al druk je op 1 van deze knoppen zal het led display op de muis zeggen hoe snel hij staat waar door je altijd weer hoe snel je muis staat.

Voor de mensen die duidelijke scrol wiel houden is dit ook een fijne muis je voelt iedere klik duidelijk maar hij hoed je niet echt tegen om door te scrollen. En voor groteren afstanden kan je hem ook instellen op versnellen naar maten van meer scrollen waar door je snel door langen teksten heen kunt komen.

Heb jij ook een Microsoft Sidewinder Mouse?

Deze is niet draadloos, de X8 wel. Of het op die afstand ook lekker reageert weet ik echter niet, maar ik meen een metertje of 10?
Blijft deze muis op grotere afstand ook goed reageren? Ik ben op zoek naar een draadloze muis die op een afstand van 2,5 meter ook vanaf de bank goed functioneert.