Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Wit

€ 343,-
Specificaties (Multi prot.) - Bekijk alle specificaties

Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Wit Review

Smuggler 2 september 2020, 4.703 views Product gekocht

Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Wit

Zeer fijne lamp! precies wat je van een hue lamp verwacht!. Ophangen heeft wat voor en nadelen afhankelijk van waar en hoe je hem wilt ophangen.

Pluspunten

• hue
  • design
  • makkelijk op te hangen

Minpunten

• afwerking
  • geen kabelgoot als je stroom vanaf een ander punt komt
  • nieuwe gaten nodig in het plafond

Kwaliteit Score: 5
Allereerst is de lamp aangeschaft omdat het een Hue lamp betreft.
Wij zijn thuis groot fan van de HUE productlijn. Omdat de lampen in tegenstellingen tot veel concurrenten zeer goed instelbaar zijn.
Zoals heel goed dimbaar: laagste stand van het licht is echt bijna uit, zelfs midden in de nacht is het echt een mini nachtlampje. aan de andere kant van het spectrum geeft het echt genoeg licht voor welke werkzaamheden dan ook. Samen met start waarden en andere slimme features die hue lampen hebben werkt het echt geweldig. Voor iedereen die bekend is met hue heb je hier geen verassingen, de boven en de onderkant kan je als 2 aparte full color lampen terug vinden in de hue app.

Maar dan de lamp zelf.
De instalatie:
De afstand tussen de 2 is natuurlijk custom, waardoor er in het plafond geboord moet worden om de lamp op te hangen.
Wij hadden de pech om de eerste keer op het staaldraad te boren waardoor we nog een extra gat in het plafond erbij hebben gekregen.
Eenmaal de gaten geboord, is het schroeven erin draaien en daarna de lamp op de schroeven hangen en opzij gewegen, waarna je de mogelijkheidn hebt om de schroeven verder aan te draaien. Waardoor de lamp (als je hem ergens op hoogte in de buurt kan neerleggen (bijvoorbeeld op een stoel die op de tafel staat). zeer makkelijk te instaleren, ook in je eentje!. je hoeft immers niet de lamp vast te houden en te schroeven tegelijk.
Mijn boormachine om te schroeven was te groot om fatsoenlijk te kunnen schroeven. Ruimte mag daar iets groter, maar is zeker niet onwerkbaar.

De kap zit mooi strak tegen het plafon, er is echter geen manier om de stroomkabel naar binnen te leiden als deze niet boven de lamp vandaan komt. Dus er is meteen een stukje plastic weggesneden met een stanleymes + een veil daarna. De ruimte is ook nog eens aan de kant waar het philips logo staat, ergens vind ik dat wel jammer, had deze ruimte eerder aan de andere kant van de kap gewild, maar daar zit een stalen plaat waardoor je daar de kabel niet kan wegleiden.
De draadjes vertonen na 3 dagen nog wat hobbels, verwacht over tijd dat dit nog gaat verdwijnen door het constante gewicht dat eraan hangt.

Koppelen en het licht:
Het koppelen met de HUE bridge ging perfect. Lamp aanzetten, en de lamp was meteen zichtbaar in de hue app. Licht is mooi egaal over de gehele lengte van de lamp, ook als de kleurtjes aan staan.

Details:
Aan het eind van de lamp zit een beetje kit om de lamp af te dichten, dit is niet netjes gedaan, en ziet eruit als propjes, meeste is nu weggepulkt. maar dat was wel jammer. om internet zijn hier meerdere voorbeelden van te vinden.

Je hangt de lamp ook op, op 1 hoogte, als je dit later nog wilt aanpassen dan moet de lamp open en kost het weer moeite om beide kanten op exact dezelfde hoogte vast te zetten.
Even de lamp omhoog doen omdat er langere mensen aan tafel zitten, of omlaag te doen voor extra licht is dus niet mogelijk.

lamp moet zeer recht hangen aangezien de kleinste afwijking zeer duidelijk zichtbaar is door de lengte van de lamp.

Hoewel ik zeer kritisch hier ben om een zo goed mogelijk beeld te scheppen voor jullie en alles dat mij is opgevallen uitlicht. is het een fantastische lamp!
Ben zeer tevreden met de aankoop en kan hem alleen maar aanbevelen!.

Heb jij ook een Philips Hue Ensis hanglamp (met bluetooth) Wit?

In je plafond zit een aansluiting (gemaakt van plastic) waar de elektra uit komt. Meestal zit er een ovaal metalen haakje/ringetje in. Koop een een schroefhaak en hang deze aan dit haakje. De Ensis heeft exact in het midden een gat waar je de elektra doorheen doet. Doe hier de schroefhaak doorheen, plaats dan een 4x4cm metalen plaatje en bevestig dan een moer die het plaatje "omhoog" drukt. Zo heb je geen extra gaten in je plafond nodig.
Laat maar weten als ik een tekening moet maken :)
Wat bedoel je? Heb jij draadloze stroom voor deze lamp uitgevonden?
De lamp hangt niet de biurt waar de stroom uit het plafond komt en moet daardoor van een andere plek over het plafon aangelegd worden. Zal over 3 weken eens wat foto's toevoegen voor de verduidelijking.
Ok, als hij niet direct onder het kapje op het plafond hangt dan moet je idd een gat boren: 1 is dan in principe voldoende en dan een draad trekken.
Hi!

Ik heb ook onlangs de Philips Ensis aangeschaft. Gemonteerd en verbonden via de Hue Bluetooth app. Enige wat ik niet snap is dat bij mij alleen de onderkant van kleur verandert. De bovenkant blijft wit.

Hebben jullie ook last van?

Groet, Hong
Hi Hong,

Ik heb de lamp niet via bluetooth verbonden maar via de hue bridge.
Bij ons veranderen de kleuren boven en onder gewoon mee.
Kan ze ook beiden apart aansturen als ik dat zou willen.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.