Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

CM Storm Sentinel Z3RO-G Review

r3m8o1 5 juli 2010, laatste update op 5 juli 2010, 879 views

CM Storm Sentinel Z3RO-G

Pluspunten

• Aanpasbare kleuren.
  • Aanpasbaar gewicht.
  • Aanpasbare knoppen.
  • OLED scherm.
  • Erg soepel.
  • Mooie vormgeving.

Minpunten

• OLED display ligt diep in de muis.

Ergonomie:
De muis ligt lekker in de hand en glijdt soepel over je muismat (ik heb een steelpad muismat).

Functionaliteit:
De muis kent erg veel functies die gemakkelijk in te stellen zijn met de bijgeleverde software.
  • Diverse profielen.
  • DPI-instellingen per profiel.
  • Instellingen worden in de muis zelf opgeslagen (onboard geheugen), dus geen speciale software nodig wanneer je de muis aansluit op een ander medium.
  • Kleuren per profiel (je kunt de kleuren ook combineren).
  • 8 instelbare knoppen.
  • OLED-display geeft user-defined logo weer (32x32 zwart-wit BMP), hier heb ik zelf nog geen gebruik van gemaakt maar vind ik een coole feature.
  • Geadvanceerde macro-instellingen van zelfs media-apparatuur (volume omhoog / omlaag).
  • Met gewichten kan je de muis verzwaren.
Precisie:
Je kunt, terwijl je de muis gebruikt, op een simpele manier de DPI-instellingen veranderen door via een muisknop een ander profiel te kiezen. Het is zelfs mogelijk om de DPI-instellingen handmatig direct nauwkeurig in te stellen terwijl je een applicatie bedient. Als je dit laatste doet wordt het gebruikte profiel automatisch aangepast met de nieuwe instellingen.
Met een hoge DPI-instelling van 5600 kun je zeer nauwkeurig gamen, af en toe heb ik het gevoel dat ik de muis nauwelijks aanraak. Deze hoge DPI-instelling is iets te nauwkeurig voor mij persoonlijk maar voor fijnproefers een echte aanrader.

Vormgeving:
De muis is mooi gevormd. Voor mij persoonlijk doen de LED-mogelijkheden heel veel: Je kunt de LED's, voorop de muis, apart instellen t.o.v. de LED bovenin de muis. Zo kan je eindeloos kleuren combineren. Dit vind ik zelf een zeer toffe feature.
Bovenin de muis zit een OLED-display ingebouwd waarin staat weergeven wat je DPI-instellingen van de X- en Y-as is. Zoals eerder genoemd kan je deze zeer nauwkeurig aanpassen via knoppen op de muis. Je kunt ook via knoppen op de muis een ander profiel selecteren (met de bijbehorende LED-kleur-instellingen, DPI-instellingen, knop-definities en macro's).
Wat ik ook erg mooi vind aan de muis is dat de deels rubberen coating als een deken om de muis lijkt geslagen als een jasje.
Naar mijn idee ligt de OLED-dispay iets te diep in de muis, misschien een idee om in een later model dit dichter aan het oppervlak in te bouwen?

Bouwkwaliteit:
Hier kan ik nog niet zoveel over zeggen aangezien ik de muis nog maar nčt heb. Wat ik wel kan vertellen is dat de muis zeer stevig aanvoelt en degelijk.
De USB2.0-kabel is gold-plated. Dit heeft voor mij echter geen meerwaarde omdat ik de muis heb aangesloten aan de USB-hub van mijn monitor. Deze USB-hub is daarna weer aangesloten via een KVM-switch aan mijn computer. Ondanks deze "dubbele" hub doet deze muis het zeer goed. NB! De fabrikant raadt aan om de muis direct op de computer aan te sluiten!

Drivers en ondersteuning:
Voor deze muis heb je alleen maar instel-software nodig voor het configureren van bovenstaande features. Ik heb geen aparte drivers hoeven te installeren.

Prijs:
Ik heb voor deze muis grofweg ¤ 50,- betaald (inc. verzendkosten). Ik heb nog nooit eerder zoveel uitgegeven voor een muis maar heb daar tot nog toe zeker geen spijt van.

• SAMSUNG SyncMaster T260 (ingebouwde USB2.0-hub)
  • ATEN CS1784 KVM-Switch (USB2.0-verdeler)
  • Windows 7

Heb jij ook een CM Storm Sentinel Z3RO-G?

Ik heb deze muis ook en het is gewoon een hele fijne muis.
Omdat ik grote handen heb en muis met mijn complete hand voelt het allemaal precies goed.
Ik gebruik hem 8 uur per dag op mijn werk als 3D CAD engineer i.c.m. een Razer Vespula en een 3Dconnexion explorer (controle kant) op een asymetrische zeer hoge dpi met de snelheid in het controlepanel op laag.
Oeltra smooth baby :)
Op mijn werk snappen ze geen aars van mijn combo want een budget 10 euro optical direct op het bureaublad werkt toch ook ? |:( |:( |:(
een asymetrische zeer hoge dpi met de snelheid in het controlepanel op laag..
;) jij snapt het!