HTC Wired Remote Control RC E100 Review

phosporus 5 juli 2010, laatste update op 5 juli 2010, 879 views

HTC Wired Remote Control RC E100

Pluspunten

• Naar mijn mening zeer goedkoop
  • Duidelijke en makkelijk bediening
  • Doet wat hij moet doen

Minpunten

• Plastic look.
  • Heeft kleine vertraging bij het indrukken (halve tot anderhalve seconde)
  • Kan niet goed werken in combo met Spotify app op de htc Hero

Opnamekwaliteit Score: 4

Sinds kort heb ik de HTC Hero en aangezien deze een redelijke mediaspeler in zich heeft en ik graag mijn Hero als mp3 speler gebruiken wil moest ik of mijn Sennheiser cx300 gewoon aansluiten op de 3,5mm en dan bedienen via de telefoon of de HTC Wired Remote Control RC E100 kopen en via dat apparaat mijn muziek bedienen. Jullie raden al welke keuze is gevallen.

Sinds een paar weken ben ik dus de eigenaar van deze Remote Control waarop je of de meegeleverde standaard semi in-air headset kan aansluiten of naar eigen keus een kan kiezen. Aangezien ik zelf de Sennheiser CX300 gebruikte heb ik de standaard meegeleverde rommel weggegooid en deze aangesloten.

feature Copy-paste alert :Y)
- The RC-E100 includes 3.5mm stereo earphones or use your own! - Getest
- Voice dial support
- Last number redial support
- Volume buttons - Getest
Music control buttons - Getest
Play/Pause button - Getest
Forward/Backward buttons for music playback or FM channel selection - Getest (voor fm moet je telefoon fm ondersteunen. - Getest (Forward en Backward van de nummers)

- Phone buttons - Getest
- Send button to answer calls, call waiting switch or redial last number - Getest
End button to end a call or use voice dial - Getest
Mute button to silence ringtone when an incoming call comes or mute
the microphone during an ongoing call - Getest
- Hold switch to lock/unlock the remote control - Getest

De verpakking

Ik heb de RC gekocht bij Digitalsonline waarbij de RC en de headset geleverd werd in een envelop met aan de binnenkant bubbeltjes plastic. Lekker simpel en goedkoop.

Eerste gevoel
Het apparaat ziet er vrij goedkoop uit maar voor de prijs van 18,90 kan je ook niet meer verwachten. Wel is alles precies goed. Het clipje waarmee je hem aan je shirt kan klemmen voelt zeer sterk en ook de knoppen mogen dan wel plastic aanvoelen, ze doen wel waar ze voor bedoeld zijn, zijn groot genoeg en zitten in een logische volgorde. De kabel die vanaf de RC naar je telefoon gaat is wel redelijk lang en dat kan een probleem zijn als je dat zo laat hangen. Het is verder zo dat de RC alleen werkt in combo met de eigen mediaspeler en dus niet met bijv Spotify. Maar nu komt het. Als Spotify als proces draait kan het zijn dat Vorige/Volgende en Pause knop het niet doen. Dit probleem is te omzeilen door Spotify proces te sluiten met een taskkiller. Hij stopt met muziek afspelen als je (een) sms/mail/tweet/gebeld word/krijgt.

De kwaliteit
De kwaliteit voelt goed aan, maar het heeft wel een plastic feeling. Het geluid van de standaard oordopjes zijn zoals die van elke standaard oordopjes: We moeten toch iets meegeven ... nou dan dit maar - kwaliteit.
Aangesloten op bijvoorbeeld een CX300 of beter heb je gewoon goed geluid.
Ik heb het bellen ondertussen een paar keer uitgeprobeerd en moet zeggen dat het makkelijk gaat maar ik prefereer om alsnog de telefoon te ontkoppelen en hem op de originele manier te gebruiken.

Bediening

De bediening van muziek en het opnemen van de telefoon kan je dus de RC gebruiken. Er zitten een aantal knoppen op:
  • Opneem knop
  • Forward knop
  • Backward knop
  • Mute knop
  • Hold schijfje
De mute knop en hold schijf zitten aan de zijkant
De Opneem en ophang knop zitten aan voorboven kant.
Daaronder de Forward/Backward knoppen
Daaronder de Pauze/play knoppen
Daaronder de Geluid zachter Harder knoppen

Functies
De HTC Wired Remote Control RC E100 heeft als functie om muziek af te spelen en om als handsfree set te dienen. Ik gebruik hem in de meeste situaties gewoon als RC voor muziek

Voor 18,90 is het spotgoedkoop en een must have voor iedereen die zijn HTC telefoon als muziekplayer gebruikt.

PAS OP:
Voor de Desire gebruikers. Deze past voor zover ik weet niet op jullie telefoon. Deze RC gebruikt de normale mini usb aansluiting die je ook op mp3 spelers ziet. Jullie hebben een iets andere uitgang die niet op deze RC past

Heb jij ook een HTC Wired Remote Control RC E100?

Ps dit is mijn eerste review dus alle kritiek is van harte welkom O+
buiten dat

semi in-air

in-ear moet zijn (denk ik) heb je een prima review geschreven.

De geluidskwaliteit gaat niet achteruit met dit dingetje ertussen? Ook geen kraakjes bij bewegingen?
Semi in air bedoel ik mee van die zeer goedkope die je niet echt helemaal je oor in stouwt, maar meer in het voorste gedeelte blijven van je oor.

Heb inderdaad het gevoel dat de geluidskwaliteit gelijk blijft. Heb i.i.g. geen kraakjes gehoord.
Klassieke earphones dus, oftewel, non-in-ear. :)
Dat is eigenlijk geen mini-usb aansluiting, al is hij daar wel backwards-compatible mee. Wat hier bedoeld word, is HTC's 11-pins ExtUSB connector.
Hij lijkt er anders verdacht veel op. Er zit dus een andere aansluiting op de Desire dus deze RC zal niet op de Desire passen
Je kunt Spotify ook afsluiten zonder een taskkiller. Druk in het scherm met de play lists en library enzo op menu -> exit -> ok en dan sluit hij hem netjes af.
Dit zou eventueel kunnen maar in veel gevallen staat Spotify al als proces aan nog voordat je hem hebt opgestart.
Ik begrijp dat 19E weinig is ,maar is het geluid beter dan de bijgeleverd ear phones?

Ik gebruik mn desire ook als mediaplayer

3 sterren..
Je hebt dus 2 losse apparaten.
De Remote Control en de meegeleverde earphones.
De laatste liggen in de prullenbak aangezien ik weet dat mijn CX300 beter zijn. De standaard dingen die meegeleverd werden bij mijn HTC Hero heb ik uit beleefdheid bewaard maar gebruik ik verder niet.

PAS OP:
In jouw geval moet je goed opletten. De HTC Desire heeft een andere usb uitgang dan de Hero en deze headset zal niet op jouw telefoon passen.
Zal dit ook nog even in de review zetten.