Cooler Master Cavalier 3 CAV-T03 Zwart Review

_RL 6 november 2006, laatste update op 6 november 2006, 1.154 views

Cooler Master Cavalier 3 CAV-T03 Zwart

Pluspunten

• Solide gebouwd
  • Vele schroefjes aanwezig
  • Tool-free installation
  • 12 centimeter en 8 centimeter fan al ingbouwd
  • Fanduct
  • Deurtje

Minpunten

• Zwaar, vooral met de hardware ingebouwd
  • USB-poorten aan de zijkant
  • Locatie van schroefgaten voor front-panel

Vandaag, 19 april, heb ik de kast binnen gekregen. Dit na lang wachten, want de zwarte kleur was niet meer op voorraad. Ik heb genoegen genomen met een zilveren versie van deze behuizing. Om 13.00 uur ging de bel. Een heus koeriersbedrijf leverde het grote pakketje bij mij af.

Na het openmaken van de doos was ik blij. De behuizing was zeer goed ingepakt. Als eerste viel mij het gewicht op. Toch een solide behuizing. Het deurtje was ook een blikvanger.

Het inbouwen van de hardware ging snel. De moederbord-spacers waren in overvloed aanwezig (net als alle schroeven). Ook de inbouw van de optische stations ging vliegensvlug Dit komt door de 'tool-free installation', een zeer handig iets. In 2 tellen waren mijn dvd-spelers vastgezet in de kast. Er kwam geen schroef ter pas. Het demonteren van het front, om te kijken wat er achter zat, ging snel. Helaas waren de schroefgaten iets ongelukkige gekozen, waardoor ik een aantal minuten (met de nodige scheldwoorden) nodig had om deze weer vast te maken.

Ik ben zeer te spreken over de 2 ingebouwde ventilatoren. De 12 centimeter outtake, en de 8 centimeter intake. De 12 centimeter outtake heeft ervoor gezorgd dat de temperatuur in mijn kast met 5 graden daalde. Ook de fanduct voor de CPU-koeler zorgde ervoor dat de temperatuur van de processor met maar liefst 7 graden daalde.

Al met al is dit een zeer goede kast, voor een zeer goede prijs.

*op de foto is de kast te zien met wieltjes eronder. Deze zaten er niet bij, maar heb ik zelf gekocht en ingebouwd.

• MSI KT3v
  • AMD Athlon XP 2400+
  • Nyama 256 MB geheugen
  • No-name 1024 MB geheugen
  • Western Digital WD1600
  • DVD-speler | DVD / CD -brander

Heb jij ook een Cooler Master Cavalier 3 CAV-T03 Zwart?

* Tuinstoel ziet geen foto :+
* Lamber upload foto :+

Ja, de stikkers zijn onderhand al verwijderd. Krijg alleen commentaar* op mijn stikkers, in plaats van mijn kast :+

* op verscheidende GoT-fora
Hoe is overigens het geluidsniveau van de bijgeleverde fans?
Daar ben ik zeer over te spreken. De 12 centimeter fan maakt weinig lawaai. De 8 centimeter heb ik nog niet aangesloten.
Jammer dat de fan's met molexstekkers worden aangesloten. Mijn Aerogate II is dus overbodig (binnenkort zal ik de fan's toch proberen aan te sluiten met 3pin aansluitingen)

De airflow is subliem, de temperaturen zijn 5 graden gedaald, de processortemperatuur zelfs 7 graden door de ingebouwde fanduct!
Ja, qua koeling zijn die cooler masters tegenwoordig steeds beter, ben overgestap van een Centurion 1 naar een Praetorian 732, scheelde op processor temp 11 graden en behuizing i.d. ook iets van een graad of 7.

Fans zijn echt stil..

Zit bij jou trouwens de duct echt 100% recht boven de processor, of er net iets naast? En welke processor fan heb je, boxed of een speciale? Paste die goed onder de duct?
Ik heb een standaard koeler, die op een AMD Athlon XP2400+ zit. De duct paste precies.

De fan op 2500 RPM geeft een temperatuur van 47 graden in idle stand. Ik moet hierbij wel zeggen dat de 12 centimeter fan maar op 5 volt draait. Samen met de 8 centimeter fan (die zeer stil is op 5 volt) is de temperatuur van mijn HD 27 graden en de temperatuur van de kast zelf 25 graden.
Hoe staat het met de geluidsproductie buiten de kast?

Ik ben van plan om me een antec sonata II te kopen, dus ik denk dat je een beeld kan vormen van welke geluidsnormen ik naar op zoek ben... Maar de antec is niet zo groot en ik ben bang dat m'n stuff daar toch nog steeds vrij warm in zal lopen, dus ik sta open voor alternatieven... Ze moeten dan wel ongeveer even stil of stiller zijn dan de antec...

grtz