Samsung 970 Evo Plus 1TB

Specificaties M.2 80mm • 3d v-nand (TLC) • PCI-e 3.0 x4 - Bekijk alle specificaties

Samsung 970 Evo Plus 1TB Review

7ven 28 augustus 2020, 534 views Product gekocht

Samsung 970 Evo Plus 1TB

In de reviews steekt deze ssd er aardig bovenuit, dus bij een nieuwe build na 10jr deze er maar in gestoken. De eerste levering was DOA, de vervanging was snel geregeld en ging lekker vlot.

Pluspunten

• Snel als het werkt

Minpunten

• Performance kan dramatisch instorten
  • Matige betrouwbaarheid

Pas viel mij na het booten op dat alles wat sluggish aanvoelde, dus even de benchmark erover, en warempel, supertraag in vergelijking met normaal (read write rond de 1000mbp/s tegenover 3000 normaal en de iops 8x zo langzaam).

Een reboot helpt wel maar het gebeurt regelmatiger, de temperatuur staat dan nog aardig rond het midden, dus of hij al gaat TT'en vraag ik mij af.

Vol staat hij niet 1/3 gevuld dus ook dat kan het niet zijn.

Heb jij ook een Samsung 970 Evo Plus 1TB?

Meer advertenties

hier ook zelfde ervaring, bij iets hogere temperaturen in mijn latop stort de performance in elkaar.
na een jaar defect, echter omruiling ging vlot.
Ok, dus na 1jr defect, niet echt betrouwbaar. Mijn eerdere ervaringen met Samsung waren prima (evo 840 etc) maar dit komt er niet bij in de buurt.

Heb je de data er wel afgekregen? Ze garanderen toch een bepaald aantal read/write cycles.