MSI NX7600 GS-MTD256E Review

Pesu 15 augustus 2010, laatste update op 23 augustus 2010, 1.390 views

MSI NX7600 GS-MTD256E

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Hij blijft koel
  • Goedkoop

Minpunten

• Tot nu toch nog niks.

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Hallo medetweakers.

Voor dat ik met mijn eerste review begin moet ik zeggen dat dit een ASUS, passief gekoeld en agp8x.

Introductie
Ik heb deze kaart gekocht om een klein gamesysteempje te maken. Ik wilde alleen CoD4 en Supcom kunnen spelen. Dus ik was eens aan het kijken op marktplaats en kwam deze voor E30 tegen. Ik ging wat huiswerk doen en kwam erachter dat deze kaart genoeg was.

Inhoud
In de doos vind je gewoon de standaard dingen:
Grafische kaart
DVi>D-Sub adapter
Boekje, drivers(alleen voor winVista) en 3Dbenchmark06
En nog een onbekende kabel.

Temperatuur
Mijn kast heeft een CPU koeler, voedingsfan en 1 casefan. De airflow is goed geregeld.
Het is nu zomer en de laatste dagen lagen de temperaturen rond de 37 Graden en ik zit op zolder.
Dus het is best warm hier boven.
Idle: 60 Graden
Belast(CoD4): 70-75 Graden

Prestaties
Ik vind hem zijn werk goed doen. Ik speel laggloos op 800x600. Ik had slechter verwacht.
Maar dat is gelukkig niet zo.
FPS
Online: Dan zit ik rond de 70 FPS.
Resolutie: 800x600
60Hertz

Offline: Weet ik niet waar je de FPS kan zien.
Resolutie 800x600
70Hertz

Prestaties MW2
Ik vind de prestaties met mw2 echt geweldig! Had veel slechter verwacht. See it yourself:

Echter heb ik nu wel 1.5 gb RAM.

Benchmark
Voor iemand die er wat mee kan, ik kan er namelijk niks vanaf lezen.
Even klikken, past niet in het tekstblok:

Geluid
Passief gekoeld dus spreekt voor zich.

Slot
Het is een goede videokaart voor de wat oudere spellen. Zijn prestaties zijn waar voor het geld. Ook voor E35. Als je een simpel agp8x kaartje wil, is dit een aanrader.
Misschien leen ik een keer een nieuw spel(mw2 of bf bc2) en dan zal ik een update doen.

Fouten en aanpassingen
Als er wat is dat beter kan laat het weten.

Update: plaatjes verkleind
Update: benchmark
Update: plaatjes goed gedaan
Update: Negatief punt

UPDATE: Ik heb mw2 gekocht en ik kan het goed spelen.
Ik zit nu op 800x600 met 56 gigahertz. Ik zal het proberen op te voeren.

• Pentium 4, 3ghz HT
  • 1GB RAM
  • Albatron px865pe-pro
  • 350W A-open voeding
  • Windows XP

Heb jij ook een MSI NX7600 GS-MTD256E?

Om eerlijk te zijn snap ik niet echt waarom je in juli 2010 nog een 7600GS koopt...
Op zich is het wel logisch, want je gaat niet een zwaardere AGP kaart (bijvoorbeeld een 3850) in een P4 3.0 Ghz hangen, dat heeft totaal geen nut.

Hij wil gewoon graag wat oudere spellen op een lage resolutie goed kunnen spelen met dit systeem. Dan is een 7600GS voldoende (ik gebruik er zelf ook nog steeds eentje :Y) )
Precies, mijn xbox heeft het loodje gelegd. en dit vind ik voldoende

[Reactie gewijzigd door Pesu op 4 juli 2010 13:51]

Je geeft aan dat je een review doet van een MSI Geforce 7600GS maar op de doos staat een Asus 7600GS?
Ja klopt, maar in pricewatch zijn er geen asus kaarten. En deze review lijkt me handig voor mensen die deze kaart ooit nog willen kopen. ik zal het wel even aanpassen. :)

[Reactie gewijzigd door Pesu op 4 juli 2010 13:55]

Het laggen de eerste minuut is niet te wijten aan de 7600GS, maar aan je werkgeheugen. Je hebt maar 1GB, wat gewoon te weinig is om direct soepel te kunnen spelen.
Hallo,
Dat kan best. Misschien komen er nog andere tweakers die dat onderbouwen en dan zal ik het aanpassen.
de lag die je omschrijft is de zogenaamde Punkbuster lag.
In de eerste paar minuten scanned/ update punkbuster op de achtergrond wat rekenkracht / geheugen kost.
deze pb lag valt te fixen met /pb_sv_update in console.
Heb de lagg niet kunnen oplossen via de Punkbuster methode.
Ook niet via de RAM. heb er net 1gb bijgeplaatst.
Suggesties?
Je zou misschien nog wel wat benchmarks kunnen doen (3dmark06 bijvoorbeeld)
En je plaatjes zijn heel erg klein en onduidelijk (ook als je er op kilkt)
Hoe doe ik die plaatjes normaal.
Eerst waren ze te groot. nu te klein

[Reactie gewijzigd door Pesu op 4 juli 2010 13:37]

Het is hoog zomer en we zitten op zolder? tijd voor een laptopje en lekker onder de parassol in de tuin niet?
Goed te zien dat oudere hardware voorbij komt en dat een systeem precies voor het minste geld voor een specifieke taak wordt uitgerust!
Handig toch! en goedkoop. PC: 60. graka: 15=75euries

Een laptop in de tuin :O , neejoh. lekker chillen met vrienden _/-\o_