Trust GXT 707R Resto Gaming Chair (v2) Rood

€ 250,94
Specificaties Gamingbureaustoel - Bekijk alle specificaties

Trust GXT 707R Resto Gaming Chair (v2) Rood Review

SRI 21 augustus 2020, 445 views Product gekocht

Trust GXT 707R Resto Gaming Chair (v2) Rood

Absoluut geen aanrader. Weinig verstel opties en slechte steun.

Pluspunten

• Wieltjes rollen fatsoenlijk

Minpunten

• Te klein (ben 1.80)
  • zonder hoofdkussen niet bruikbaar
  • Onder rug kussen te dik
  • Rugvlak zonder rugkussen te weinig steun

Ik zocht een nieuwe stoel omdat ik vaak last krijg van mijn onderrug. Zodoende besloot ik deze te proberen. Kort even ingezeten bij de mediamarkt en leek wel acceptabel. Na hem wat langer in mijn bezit gehad te hebben blijkt het een complete miskoop.

Hoofdkussen
Het hoofdkussen moet voor mij bijna helemaal bovenaan geplaatst worden (ik ben gewoon 1.80), hierdoor valt hij er nog wel eens af.

Zonder hoofdkussen mis je steun voor je hoofd, als ik ver naar achter leun dan zit ik met mijn hoofd tegen de bovenkant van aan wat onaangenaam hard is. Als ik hem meer in lig stand zet ligt mijn hoofd op de twee gaten die omringt zijn met hard plastic (ook geen aanrader).

Rugvlak
ongeveer bij de schouderhoogte zitten een soort van 'uit de bocht vlieg steunen'. Leuk concept voor een race auto maar hier nogal nutteloos. Het is ook net iets te krap voor mij waardoor ik me een beetje samengeperst voel (ben redelijk normaal postuur).

Lendesteun
Er zit een dik kussen bij, dit geeft te weinig mee en is te dik voor mij. Echter zonder een rugsteun erin te doen zit je te diep in de stoel. Ook is de achterkant van de stoel zelf erg zacht waardoor je al helemaal geen goede steun krijgt.

Armsteunen
Wel redelijk maar zijn eigenlijk in hun hoogste stand net nog een tikje te laag voor mij. Zelf gebruik ik ze eigenlijk nooit dus dat is te overzien. Ze zijn echter niet in de breedte te verstellen.

Zitvlak
Niet verstelbaar qua diepte zit wel oke, echter doordat dit net zoals de rugleuning een soort zij steuntjes heeft kun je niet kleermakerzit of iets dergelijks doen in deze stoel.

Wielbasis
Rolt prima, weinig over te zeggen

Overige
Je kan de rugleuning tot helemaal liggend klappen, echter blijft het zitvlak dan altijd recht, je kan het niet zo doen dat het zitvlak een beetje kantel en je die positie vast zet, hij zit altijd in de 'wipstand'. Je kan wel de weerstand instellen van hoe snel hij 'wipt' maar dit is ook relatief ten opzicht van hoe ver de rugleuning naar achter staat. Staat hij op stug terwijl je rechtop zit dan is als je een beetje languit gaat liggen hij alweer heel flexibel (hefboom effect).

Mijn Advies
Niet kopen

Heb jij ook een Trust GXT 707R Resto Gaming Chair (v2) Rood?