Apple iPad Wi-Fi 32GB (2018) Zilver

€ 297,65
Specificaties 9,7" • 2048x1536 • 32GB • iOS 12 - Bekijk alle specificaties

Apple iPad Wi-Fi 32GB (2018) Zilver Review

prinzrem 20 augustus 2020, 232 views Product gekocht

Apple iPad Wi-Fi 32GB (2018) Zilver

Jarenlang met plezier eerdere versies van de iPad gebruikt, maar helaas is het plezier over met de iPad 2018. Telkens crashes bij het browsen, apps die steeds slechter werken. Voor mij is het over en uit met Apple.

Pluspunten

• prima hardware

Minpunten

• iOS steeds instabieler
  • Update functies werken slecht
  • Apps en websites werken steeds slechter
  • Apple apparatuur bijna niet te troubleshooten
  • Altijd een verrassing hoe je bij je data kunt komen. Als je er al bij kunt komen.

Aangeschaft als opvolger van een iPad 3 uit 2012 die nog steeds prima functioneert maar geen updates meer krijgt en steeds meer apps niet meer ondersteunt. Dat is jammer, maar na 6 jaar ook niet uitzonderlijk.
Helaas is de iPad 2018 een slechte opvolger gebleken. Niet snel, steeds meer sites en apps die matig werken, maar het ergste: continu vastlopers en crashes vooral bij internet browsen. Laten we daar nou net de iPad het meest voor gebruiken...
Er is wel een patroon: naarmate de crashes erger/frequenter worden staat er (toevallig?) een iOS update klaar. Die overigens nooit zelf installeert, ondanks dat ik dat ingesteld heb. Ook handmatig updaten lukt maar in de helft van de gevallen, dus vaak moet ik terugvallen op updaten via dat verschrikkelijke iTunes. De gebruikelijke 'truuks' zoals resetten in alle vormen uiteraard keer op keer geprobeerd, helpt niets. Andere browsers dan Safari: geen verschil. Apps staan er nauwelijks op, stuk of 6 misschien. Ook geen media, geen foto's, geen muziek of films. Vrije ruimte is dan ook riant: 70-80%
Kortom: dit is de laatste iPad - sowieso het laatste Apple product - hier in huis. De hardware is prima, de software is zo slecht aan het worden dat het geen zin meer heeft.

Heb jij ook een Apple iPad Wi-Fi 32GB (2018) Zilver?

Ik herken maar één ding van jouw "review", en dat is dat een oude iPad 3 nog steeds goed werkt. Verder is het een klaagzang die me niet bekend voorkomt, sterker, IMHO lijkt het BS... Maar goed, dat is slechts mijn mening...
Dat mag je vinden, ieder z'n vrijheid.
Dit is gewoon m'n ervaring met dit product en ik vind het jammer, heb diverse Apple producten tot volle tevredenheid gebruikt, sterker nog: gebruik nog iedere dag een inmiddels bejaarde Macbook Air die het nog geweldig doet. Maar de nieuwere Apple producten missen de topkwaliteit van voorheen. Zie het bijv. ook aan de iPhones die we op het werk aan de organisatie beschikbaar stellen: meer issues, snellere slijtage en daarmee structureel hogere kosten dan voorheen.
Dus deze iPad 2018 die gemiddeld genomen al wat minder functioneert en dan ook nog om de paar weken ernstige kuren vertoont, daar ben ik hoogst ontevreden over. Zeker omdat ik geen verbetering zie, problemen komen na elke update terug.

[Reactie gewijzigd door prinzrem op 21 augustus 2020 10:32]

Met genoeg vrije ruimte heb je geen iTunes nodig voor updates. Ik heb geen idee wat je probleem is, heb je de Apple helpdesk wel eens gebeld? Waarschijnlijk is het iets heel simpels en is het zo opgelost.

Misschien is iOS wel het probleem... we zitten al enige tijd op iPad OS! Jij ook?

[Reactie gewijzigd door Gadget Freak op 20 augustus 2020 11:23]

Staat al iPadOS op. Gisteren via iTunes kunnen updaten naar iPadOS 13.6.1, uit eigen beweging updaten lukte wederom niet. Nu werkt alles heel behoorlijk, duurt doorgaans een week of wat en dan begint het weer te haperen.
De Apple helpdesk komt niet verder dan het apparaat te resetten, dat kan ik zelf ook wel bedenken. En bovendien helpt het maar tijdelijk. Verder is volgens Apple deze iPad prima in orde.
Gebruik je een Apple ID van een account dat je bij je werkgever "onder curatele" gebruikt?

Staan er onmisbare gegevens op? Zo niet, maak 'm dan eens helemaal leeg alsof je hem gaat verkopen (dus alles naar fabrieksinstellingen), als je hem aanzet is het net alsof hij helemaal nieuwe is, en maak een nieuw Apple ID aan bij het instellen van je iPad.

Doet hij dan nog steeds vreemd?
Nee, is een eigen 'familie' iPad, met een eigen Apple-ID. Staat niets onmisbaars op, want je weet dat bij issues nooit meer bij je gegevens kunt met de gangbare middelen. Wat op zich een uitstekende beveiliging is... Dus een complete reset is geen punt en helpt ook. Tijdelijk, dat wel.
Op internet zijn vele lotgenoten met hetzelfde probleem te vinden, en altijd dezelfde verwijzingen naar dezelfde overbekende maatregelen: maak ruimte vrij, updaten, apps verwijderen etc etc.
Ik moet me er maar bij neerleggen. Hopelijk brengt iPadOS 14 verbetering.