1 review

Icy Box IB-1816M-C31 Zwart

Specificaties M.2 30mm, M.2 42mm, M.2 60mm, M.2 80mm behuizing - Bekijk alle specificaties

Icy Box IB-1816M-C31 Zwart Review

mm1985 20 augustus 2020, laatste update op 30 augustus 2020, 763 views Product gekocht

Icy Box IB-1816M-C31 Zwart

USB 3,1 gen2 snelheden worden behaald. Met CrystalDiskMark zag ik sequentiële snelheden hoog in de 900 MB/s. Koelprestaties onder de maat aanzien het in tegenstelling tot de grijze grijze Icy Box IB-1817M-C31 geen extra heatspreader met thermal pad heeft. De installatie is vrij intuïtief waarbij drie schroeven nodig zijn.

Pluspunten

• USB 3.1 gen 2 snelheden worden behaald
  • Eenvoudige installatie

Minpunten

• Slechte koelprestaties

Ik heb het product snel even getest met een Samsung 970 2TB Evo Plus SSD.

Met CrystalDiskMark zag ik sequentiële snelheden hoog in de 900 MB/s. Dus de gebruikte controller is snel genoeg voor de USB 3.1 gen 2 aansluiting.

Ik koos voor dit product omdat de grijze Icy Box IB-1817M-C31 wel goed uitzag en ik zwart mooier vond en bovendien iets goedkoper was. Ik heb echter gemist dat de zwarte Icy Box IB-1816M-C31 geen extra heatspreader met thermal pad heeft. De SSD maak dan ook geen contact met de aluminium koelblok. De koelprestaties vond ik dan ook niet al te indrukwekkend. Tijdens de CrystalDiskMark benchmark zag ik op gegeven moment temperaturen boven de 70 graden. En dat terwijl de SSD door de USB aansluiting lang niet op volle toeren draait. In mijn PC behuizing met moederbord heatsink was de temperaturen zo'n 5-10 graden lager en hier draait de SSD wel op volle toeren.

De installatie van de SSD in deze behuizing is vrij intuïtief. Hierbij moeten in totaal drie schroeven gebruikt worden.

Ik zou zelf deze SSD behuizing niet aanraden aangezien de Icy Box IB-1817M-C31 een veel beter product lijkt en maar iets goedkoper is.

Heb jij ook een Icy Box IB-1816M-C31 Zwart?

kort en bondig. heel handig dat je over temp's uitleg geeft.
Kun je zelf een thermalpad installeren die contact maakt met de behuizing?
Ongetwijfeld kan dat als je dit soort materiaal in huis hebt.