1 review

Manfrotto Compact Action Rood

€ 68,06
Specificaties Aluminium Tripod - Bekijk alle specificaties

Manfrotto Compact Action Rood Review

slglasius 18 augustus 2020, laatste update op 18 augustus 2020, 140 views Product gekocht

Manfrotto Compact Action Rood

Leuk en veelzijdig (foto) statief. Voelt degelijk aan en ziet er aardig uit.

Pluspunten

• Minimale hoogte
  • Maximale hoogte
  • Snel koppel/ontkoppel systeem
  • Relatief lichtgewicht
  • Relatief compact
  • Camera ook ondersteboven te hangen
  • Meegeleverde zak/tas

Minpunten

• Soort van fluid head, niet erg soepel in pan en tilt
  • Niet te vergissen met Manfrotto Quick release (is het niet dus)
  • Snel koppel/ontkoppel systeem, camera komt niet altijd hetzelfde te staan

Leuk statief. Voelt degelijk aan en ziet er aardig uit en inclusief een leuk tasje wat gedragen kan worden met een koortje/ touwtje. Statief staat op rubberen dopjes.

Dit is mijn eerste statief en dit zijn mijn eerste indrukken. Statief nu een paar maanden in mijn bezit.
Voor fotografie veelzijdig, voor video een flinke beperking vanwege niet soepel pan/tilt

Voordelen:
  • Minimale hoogte maakt het voor mij ook geschikt om op het bureau te plaatsen als webcam statief (onderkant camera ongeveer 43 cm) voor de Corona meetings.
  • Maximale hoogte zorgt voor een centrum lens hoogte van ongeveer 160cm afhankelijk van je camera.
    Maakt het statief voor mij geschikt voor de meeste situaties.
  • Snelkoppel/ ontkoppel systeem ziet er wat maf uit, maar werkt erg snel en gemakkelijk.
  • Licht en compact op te vouwen, voor mij makkelijk mee te nemen op de motor of op vakantie.
  • Middenkolom is te verwijderen en ondersteboven te plaatsen (met lock) voor dicht bij de grond actie.
Nadelen:
  • Voor fotos prima, voor video, is een soort van fluid head, maar eigenlijk ook niet, Pan en tilt is niet erg soepel, met enige oefening te doen.
  • Niet het Manfrotto Quick release systeem met de slede
  • De manier waarop het Quick release systeem werkt, zorgt ervoor dat de camera wat bewerkelijk vast zit. Het zit wel echt goed vast, maar het kan telkens net wat anders staan. Moeilijk uit te leggen, geen slede, maar je klemt een soort van bout in een gat met een hendel, hierdoor kan je het in meerdere richtingen vast zetten, kan handig zijn, maar ook een echt nadeel als je even een batterij moet wisselen, maar je object exact hetzelfde wilt hebben.
Al met al een statief wat veelzijdig is, maar niet te duur. Precies wat ik zocht!

Heb jij ook een Manfrotto Compact Action Rood?