Acer Aspire 5740G-434G64MN Review

Dynasore 1 juli 2010, laatste update op 2 juli 2010, 847 views

Acer Aspire 5740G-434G64MN

Pluspunten

• Prijs-prestatie verhouding
  • Ziet er mooi uit
  • Stil
  • Mooie basis-machine met alles er op en er aan (1Gbps + 802.11n Netwerk, HDMI, 640 GB disk, 4 GB geheugen)

Minpunten

• Touchpad werkt niet helemaal lekker
  • Klep wat lastig open te krijgen
  • Geen Windows 7 DVD meegeleverd

Mooi apparaat voor deze prijs (ik heb er 600 euro voor betaald). Het is de goedkoopste die ik heb kunnen vinden met een i5 processor er in, maar hij maakt zeker geen goedkope indruk. Ziet er mooi uit, met uitgebreid toetsenbord (inclusief numpad). Glanzende deksel is wel wat vingerafdrukgevoelig. Toetsenbord werkt prettig. Enige minpuntjes zijn het touchpad dat soms wat hapert en niet fijn aanvoelt, en het openkrijgen van de deksel dat niet helemaal soepel werkt. Maar dat zijn kleinigheden wat mij betreft.

Hij is niet erg licht, maar ook niet echt zwaar met zijn 2,9 kg. Ik heb hem zelf aangeschaft voor dagelijks gebruik maar niet om veel mee te nemen onderweg, dus ik vind het gewicht goed. De akku-duur is afhankelijk van je gebruik beperkt tot een uur of 2-3. Ik ben niet echt een gamer, maar een spel als Bioshock draait prima op de hoogste resolutie die het scherm aan kan (1366x768).

De windows prestatie-index is 5,1 (ik zal ook de details posten).

Ik heb me zelf braaf aan de instructie gehouden om de akku eerst 3 keer helemaal op te laden en dan weer zonder netstroom te werken tot hij leeg is. Ik heb meteen aan aantal extra partities aangemaakt, de standaard back-ups gemaakt, en ben alle proefsoftware en overbodige Acer-spullen aan het verwijderen.

Verder nog geen rare dingen meegemaakt in de 2 weken dat ik hem nu heb....

Heb jij ook een Acer Aspire 5740G-434G64MN?

Is er nu nog geen Windows 7 DVD meegeleverd? Ik heb zelf de 5738ZG variant, (op de specificaties afgaand alleen met een kleinere HDD en een wat minder snelle (Dual Core T4200) processor, toen ik hem kocht (vorig jaar augustus) kon ik de Windows 7 CD bijbestellen.
Onderstaande linkje is voor jou bedoeld om misschien wat inspiratie uit te halen voor het opbouwen van een volledigere review.

productreview: Acer Aspire 5738ZG-424G50MN review door jbdeiman

Misschien dat de prijs daar ook wel vandaan komt, omdat ze Vista nog "overhebben" ofzo, want ze wouden toch ZSM van Vista af...

Verder wel een heel korte review eigenlijk, misschien wat meer informatie erbij opgeven?

Wat ik uit je tekst haal is dat de review nog niet af is, voor nu 2 sterretjes.

[Reactie gewijzigd door jbdeiman op 2 juli 2010 06:51]

Ik ben zelf niet zo'n zware gamer, maar tijdens een half uurtje Bioshock begon de ventilator geen herrie te maken en merkte ik ook niet dat de machine erg heet werd.
Ik houd zelf niet van lange reviews, liever to the point. Maar vragen beantwoord ik graag, dus als je nog wat wilt weten dan laat maar horen.

Deze laptop heeft Windows 7HP 64-bits voorge´nstalleerd, en dat draait prima.
Hoe is jouw ervaring wat betreft de hitte tijdens het gamen?