Powercolor AXRX 5700 XT 8GBD6-3DH

Specificaties Max. 1,905GHz • GDDR6 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

Powercolor AXRX 5700 XT 8GBD6-3DH Review

lawtshjj 13 augustus 2020, laatste update op 13 augustus 2020, 157 views Product gekocht

Powercolor AXRX 5700 XT 8GBD6-3DH

Prima kaart, maar had wat onderzoek nodig om werkend te krijgen op een 11 jaar oud X58 moederbord (Asus P6T Deluxe). Haalt in benchmarks dezelde scores als verwacht van een 5700XT. De minder grote koeler is voor mij persoonlijk geen probleem (veel airflow).

Pluspunten

• Voordelig
  • Performance per euro
  • Radeon Drivers/Software prettiger dan Nvidia

Minpunten

• Minder grote koeler. Hoeft niet voor iedereen een issue te zijn

Post en Bios gingen direct goed, alleen kreeg ik geen beeld bij Windows laden. Aanvankelijk dacht ik dat het aan de oude Nvidia drivers lag. Maar na wat zoekwerk bleek het te komen omdat de 5700XT geen legacy bios ondersteund en alleen UEFI (raar want ik kon mn bios gewoon inkomen). Anyway de workaround voor mij was om een feature genaamd ‘Asus Express Gate’ aan te zetten. Dit is een soort menu/mini-OS die je kan weergeven tussen de Post en dat Windows laad. Na de Express Gate laad windows zonder problemen. Vaag... maar als het daardoor werkt op dit oude moederbord klaag ik niet :) dit probleem hebben waarschijnlijk alle 5700XT kaarten.

Heb jij ook een Powercolor AXRX 5700 XT 8GBD6-3DH?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.