ASUS TUF Gaming VG259QM Zwart

€ 322,04
Specificaties 24,5" • 1920x1080 (Full HD) • 280Hz • IPS • 1ms - Bekijk alle specificaties

ASUS TUF Gaming VG259QM Zwart Review

ray3 11 augustus 2020, laatste update op 15 december 2020, 595 views Product gekocht

ASUS TUF Gaming VG259QM Zwart

Zeer soepele game ervaring, enorm onder de indruk. Update: Heb de monitor terug gestuurd, omdat ik last van mijn ogen kreeg.

Pluspunten

• 240Hz
  • Zeer vloeiend beelden
  • Bediening joystick achter scherm
  • Helderheid
  • Opties

Minpunten

• Kleuren erg fel, maar aan te passen
  • Geen TN, wat sneller is
  • Materialen voelen wat goedkoop
  • Last van ogen

Mijn eerste 240Hz monitor, dus daarin kan ik niet vergelijken. Maar vergeleken met oude 60Hz monitoren en de Benq 2411P, 144Hz, die ik heb gehad is dit een zeer grote sprong voorwaarts. De beelden zijn super vloeiend en 240Hz is echt een vooruitgang. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik game met vrij hoge sensitivity. Hierdoor is het effect van 240Hz waarschijnlijk veel beter merkbaar dan wanneer iemand met lage sensitivity deze verversingsnelheid gebruikt. Daarnaast game ik ook best wild (snelle acties).

Out of the box zijn de kleuren erg fel en onnatuurlijk. Deze heb ik rustiger in moeten stellen omdat ik last kreeg van mijn ogen. Na het aanpassen is hier gelukkig geen sprake meer van.

Zoals gezegd ben ik zeer tevreden met de monitor. Doordat ik geen andere 240Hz monitoren heb geprobeerd kan ik hierin geen vergelijking maken. Echter ben ik zeer kieskeurig wat betreft mijn game materialen en zegt het naar mijn mening best wat dat ik hier tevreden mee ben. De prijs is relatief goedkoop voor wat je krijgt. Al voelen de materialen misschien wel wat goedkoop aan.

Heb jij ook een ASUS TUF Gaming VG259QM Zwart?

Moet het geen 280 hz zijn?
Kunt hem inderdaad in 280hz modus gebruiken. Omdat ik hem persoonlijk meer zie als een 240hz monitor met een turbo modus, heb ik hem als 240hz zijnde genoemd.
Klopt het dat het maximale geluidsniveau via de ingebouwde speakers erg laag is?!
Durf het niet te zeggen. Heb de monitor niet meer, kreeg last van mijn ogen van het scherm. Heb toen de ingebouwde speakers niet gebruikt.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.