Scythe Grand Kama Cross Review

jacket13 1 juli 2010, laatste update op 1 juli 2010, 1.237 views

Scythe Grand Kama Cross

Pluspunten

• het werkt

Minpunten

• moeilijk vast te zetten

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Ik wil bij deze een simpele review houden om mensen beetje te behoeden
voor dat ze zich ergens gaan in storten.

Installatie
Het koste mij heel veel moeite om deze koeler te installeren als alle onderdelen al in mijn kast zaten,
uit eindelijk heb ik alles weer me kast uit moeten halen om dat ik niet genoeg ruimte had om boven in de kast te komen om de clipjes vast te zetten.

ik heb een antec 900 2 waar de voeding onder in zit en dat maakt het niet makkelijk al de grand kama cross helemaal tot onder de big boy ( grote fan boven op ) zit, dan kom je dom weg niet meer bij de clipje.

dus heb de hele moederboard er uit gehaald, ding er op gezet, vast gezet daarna alles weer er terug in mogen zetten.

Koel prestaties
Tja ik weet niet zo goed wat ik hier moet neer zetten, ik zal wel simpel weg de temps idle en onder load zetten

Idle : CPU = 36 graden CPU core = 25 graden
Load : CPU = 52~53 graden CPU core = 49~50
met de fans op medium of hoger gaan de temps met 1-4 graden naar beneden.

CPU getest met prime 95, cpu = 1055T AMD 6 core cpu overclocked naar 3.4 GHz.

ik weet niet veel van aftermarket coolers maar deze jongen doet zijn werk redelijk goed ga ik van uit en ik hoop dat jullie ook op passen als je hem koopt want hij is groot in alle kanten en je kan hem niet zomaar er in zetten want het is best lastig proces !

PS : Grand kama cross is de grote foto bij specs en foto's , de andere zonder de extra finnen is de normale kama cross.

Heb jij ook een Scythe Grand Kama Cross?

goede review, maar er zijn wel een paar dingentjes die ik mis. Zo is het fijn om de themperaturen met de stock cooler te zien en de geluidsproductie is ook vrij belangrijk.

[Reactie gewijzigd door sjaakwortel op 1 juli 2010 13:09]

Dat ie groot is had je natuurlijk van te voren ook al wel kunnen bedenken gezien de naam van het ding.
Ik heb zelf de reguliere kama cross, ding werkt echt perfect icm fancontroller.. fans staan in de winter gewoon uit en worden nu in de zomer pas op slow gezet.. en dan nog prima temperaturen... Zodra ik de fans echt op High zet.. dan koelt het ding als een malle en zakt de temperatuur echt ver (van 60 naar 52 graden C)