Trainz, Railway Simulator 2009 , PC Review

Watergeus1945 30 juni 2010, 770 views

Trainz, Railway Simulator 2009 , PC

Pluspunten

• je kunt je creatieviteit in kwijt.
  • Het verveelt niet.
  • Goede support via forum
  • Grote wereldwijde communitie met veel deskundigheid.

Minpunten

• NIet zo gemakkelijk onder de knie te krijgen.
  • Redelijk zware pc nodig
  • Support van Auran niet altijd even goed.

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Het is nietzozeer een "spel" maar meer een hobby, waar je heel veel tijd en energie in kwijt kunt
Je kunt een bestaand scenario gebruiken waarin je verder speelt,
Je kunt ook zelf een scenario bouwen en spelen.
Waar het om gaat is dat je een omgeving met wegen, steden, heuvels, havens, spoorwegen, industrieen ed maakt en daarop treinen laat rijden
Er is niet echt een competitie element. je kunt dus rustig door blijven sukkelen als je dat wilt
Het is een complexe omgeving waarbij allerlei aspecten meespelen.
Je kunt simpel een enkele trein laten rijden en tussen allerlei ander spoorverkeer navigeren.
Je kunt op de stoel van een treinbegeleider gaan zitten en een aantal treinen van a naar b dirigeren.
er is heel veel aanbod aan door derden gemaakte onderdelen die meestal gratis kunt downloaden en in je eigen scenario kunt toepassen.
Ok. het is geen modelspoorbaan. maar je benadert het in de 3d omgeving behoorlijk realistisch.
Als je als treinmachinist je machine instelt op realistisch dan heb je echt het gevoel dat je op de bok staat van bv een stoomlocomotief waarbij je zelf druk op de ketel moet houden ( niet zo heel gemakkelijk) en je trein op tijd tot stilstand zien te krijgen. (bv op een perron, wat helemaal niet gemakkelijk is), Zeker niet als je je aan een Dienstregeling wilt houden.

Heb jij ook een Trainz, Railway Simulator 2009 , PC?

Kan je eventueel vergelijken met MS Train Simulator of wat screenshot's posten? Dat zou wel leuk zijn :)
Of met RailWorks, omdat dit spel in hetzelfde half jaar is uitgekomen denk ik dat zoiets een betere vergelijking zal geven :)

Voor mij zelf is met treintjes spelen nog steeds een hobby waar wat tijd in gaat zitten, echter dan vooral met MS Train Simulator. Ik heb ook RailWorks en Trainz 2009, echter is voor mij MS Train Simulator nog altijd de winnaar omdat er veel meer gratis uitbreidingen voor te vinden zijn.
Kijk je puur naar het basisspel, dan is RailWorks toch wel het beste denk ik. En dat vooral omdat Trainz wel een hele hoop routes mee levert, maar dat zijn veelal oude routes uit eerdere versies van Trainz, of trials van betaalde routes die je dan voor 30 minuten kan spelen. Erg jammer IMO. MS Train Simulator valt dan ook af omdat de standaard meegeleverde dingen er gewoon niet uit zien. Juist door de wereldwijde community is dat spel goed geworden.