Sony KD-55XH9005 Zwart

Sony KD-55XH9005 Zwart Review

SmutzcaseNewbie 6 augustus 2020, 544 views

Sony KD-55XH9005 Zwart

Prima TV, uitstekende beeldkwaliteit, mooi design, jammer dat het scherm aan de dikke kant is, en dat de voeten ver achter het scherm uitsteken. Audio is ook prima voor een TV.

Pluspunten

• Uitstekende beeldkwaliteit
  • Strak design
  • Simpele en snelle installatie
  • Slimme afstandsbediening

Minpunten

• TV is vrij diep
  • Pootjes steken ver achter het scherm uit.

De televisie heb ik nu 2 weken in gebruik en er al volop van genoten. De installatie ging zeer vlot, de 2 pootjes onderin het scherm stoppen, stekker er in en daarna nog wat simpele instellingen. De installatie nam nog geen 5 minuten in beslag. Het viel me meteen op dat Android soepel loopt, zeer snel.

De TV heb ik aangesloten op mijn Marantz versterker, en op mijn versterker zitten vervolgens meerdere bronnen aangeslopen. Met de meegeleverde Sony afstandsbediening kon ik direct en eenvoudig alle bronnen bedienen die op mijn Marantz zitten aangesloten, super handig. Alle bronnen gaan ook automatisch mee aan en uit bij het in en uitschakelen van de TV.

De beeldkwaliteit was naar mijn mening niet meteen verbluffend, ik heb nog wat zitten tweaken om een mooi plaatje te krijgen maar smaken verschillen natuurlijk. Je kunt alles wel prima naar smaak instellen. Het zwart is nu ook echt zwart en door de full array led technologie en local dimming zorgt voor een super contrast. De helderheid is ook helemaal prima en hierbij blijft wat zwart moet zijn ook echt zwart. Ook bij de ondertitels in een donker plaatje. Bewegende beelden blijven ook stabiel zonder flikkeringen en haperen, wel pas na het instellen van de X-motion clarity op maximaal. Beeldkwaliteit voldoet aan mijn hoge verwachting.

Audio is prima voor zo ver audio uit een TV prima kan zijn, niks bijzonders.

Het design aan de voorkant is mooi. Het scherm is naar mijn mening wel dik (diep), en de pootjes komen ver achter het scherm uit zodat je hem niet achter op een meubel dicht tegen de muur kan plaatsen.

Heb jij ook een Sony KD-55XH9005 Zwart?

Ik heb vandaag dezelfde tv gekocht. Ik had eigenlijk precies hetzelfde. Totaal niet onder de indruk en had hem bijna terug in de doos gedaan om retour te sturen. Na het eten toch maar eens op Youtube zitten kijken voor wat settings en dat heeft alles veranderd. Verschillende games met hdr gespeeld en het beeld is echt indrukwekkend. Heb in de woonkamer een LG c9 oled maar ik moet ze denk ik echt naast elkaar zetten als ik verschil wil zien.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.