Shotcut Review

Ling 6 augustus 2020, 216 views Product gekregen

Shotcut

Prima tool. Zie uitgebreide toelichting.

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Snel te leren
  • Maakt gebruik van GPU codecs

Minpunten

• Crasht soms
  • Exporteren kan misschien sneller

Stabiliteit Score: 4
Systeemeisen Score: 4
Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Ik ben niet zo'n hele ervaren video editor, doe zo af en toe wat shots aanpassen om een kijkbaar filmpje te verkrijgen. Meestal gebruik ik Final Cut Pro, heb gisteren ShotCut geprobeerd om 2 uur opnames terug te brengen naar 15 minuten.

Ik heb drie instructiefilms gekeken en kon eigen zonder al te veel moeite mee aan de slag. Ik was met een uurtje editen klaar. Ik ken nog zeker niet alle mogelijkheden, ik ga deze tool zeker verder verkennen. Ik heb zelf Final Cut Pro - waar ik niet zo tevreden over ben - verwijderd :)

Eerlijk: ik heb ShotCut wel twee keer laten crashen. Vermoedelijk deed ik zelf iets verkeerds. Met een automatisch herstel bestand was ik niets kwijt.

Gebruikt op mijn MacBook Pro (15-inch, 2016).

Heb jij ook een Shotcut?