Specificaties Actie, Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Team Fortress 2, PC Review

Cassie789 30 juni 2010, laatste update op 30 juni 2010, 1.178 views

Team Fortress 2, PC

Pluspunten

• Lage system reqs.
  • Goedkoop
  • Alternatieve graphics

Minpunten

• Alternatieve graphics kunnen voor andere juist weer een minpunt zijn.
  • Lange laadtijden

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 5
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Algemene Beoordeling:

Zoals je ziet heb ik bijna alleen maar roem en lof voor dit spel, alleen maar Zeer goed en Goed. Ik raad het spel dan ook ten strengste aan. Ik heb het spel in combinatie met de Orange Box gekocht, maar ben nog niet aan al die andere spellen toe gekomen aangezien dit spel gewoon in één woord ge-wel-dig is. Het spel is grafisch niets vergeleken met realistische shooters zoals Modern Warfare 2, maar in een ander oogpunt toch zeer goed.

Gameplay:

De gameplay is zeer goed, je hoeft niet eerst de handleiding te lezen voordat je het spel kunt gebruiken. Het spel is zeer origineel, ik heb nog nooit eerder een spel gezien met dit soort opzet. Het spel is grafisch zeer anders, het lijkt een beetje op, jawel, Pixar. Het is een cartoon-achtige shooter. Er zijn verschillende karakters die je kunt uitkiezen. Dit zijn er 9, keuze genoeg dus. Voor elke map of gamemode is een ander karakter geschikt, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een vast karakter kiezen voor elke gamemode omdat je deze gewoon fijn vind. Je zit nergens aan vast dus. Over de gamemodes, hier zijn er ook verschillende van, CTF, Domination, en nog veel meer. Je bent dus nooit uitgespeeld. Misschien 1 nadeel, je moet het via Steam spelen en kan dus alleen met een internetverbinding.

Beeld:

Het spel is grafisch dus zoals ik al zei heel alternatief, het is cartoon-achtig. Het is ook allemaal niet heel gedetailleerd. Je hebt daarom ook niet een snelle PC nodig om dit spel te kunnen draaien. Maar toch ziet het er toch heel goed uit. Er zitten geen kartelige randjes aan de muren of karakters en er worden hoge resolutie textures gebruikt. Ik kan dit wel allemaal gaan uitleggen maar een foto zegt meer dan duizend woorden:

Geluid:

Wat wil ik hier over zeggen, leuke geluidjes, elke keer weer iets anders. Elke karakter heeft natuurlijk zijn eigen spraakgeluid als ze om bijv. een doctor roepen. Hier zitten ook weer een paar (Ik zeg een paar, dus niet al te veel) varianten achter. Alle geweren hebben ook aparte geluiden. Als je een bepaald punt veroverd of er tijd bij komt meld een gecomputeriseerde vrouwenstem dit.

Besturing:

De besturing is makkelijk, tijdens het laden worden ook tips gegeven over de verschillende mogelijkheden. Zeer handig dus want zo leer je het spel beter kennen. Voor elke karakter is de linkermuisknop schieten en de rechter een special ability, lopen gaat met de bekende WASD toetsen. Er zitten ook een paar handige keybinds bij, zo is Q van wapen wisselen en kun je met komma een andere karakter kiezen, zo is V voicechat en zijn er nog veel meer opties. Natuurlijk kun je alles naar eigen wensen aanpassen.

Prestaties:

Met de prestaties ben ik erg tevreden, de system requirements zijn erg laag. Je kunt het dus ook op een verouderde PC zeer goed spelen. Ik heb hier een verouderd Dual Core systeem staan met een budget videokaart en kan bijna alles op max. settings aan. Zeker niet verkeerd dus, en alles blijft er gelikt uit zien.

(System Reqs: http://www.freakygaming.c.../system_requirements.html)

Replaywaarde:

Uiteindelijk heb je het spel wel gezien, maar dan heb je er al wel tientallen speeluren op zitten. Met de verschillende gamemodes en 350 achievements om te behalen ben je wel een tijdje zoet. Op dit spel raak je niet snel uitgekeken, nieuwe maps komen er bij doordat verschillende servers hun eigen maps en gamemodes draaien. Voordat je elke karakter helemaal uitgespeeld hebt ben je ook wel een tijdje bezig (herinnering, het waren er 9 met elk verschillende items te verkrijgen).

Kwaliteit & stabiliteit:

Het laden duurt ietwat lang, maar wat je van Valve kunt verwachten is het een goede game zonder bugs. De anti-cheat is geregeld en het spel valt niet zomaar uit. Bugs worden verholpen door het automatische Steam update systeem.

Prijs:

De prijs valt reuze mee, The Orange Box is bij Steamkeys.nl te krijgen voor nog geen 15 euro. Het spel is bij Steam los te koop voor 7 euro (Actie, komt vast vaker terug. Normaal 20 euro). Wat kan daar nou mis mee gaan?

Waarschijnlijk vinden velen deze review redelijk lang, maar je raakt er gewoon niet over uitgepraat...

• AMD Athlon 64 X2 4000+
  • ATI Sapphire Radeon HD4670 1GB
  • 2x Nanya 667Mhz RAM 512MB
  • Kingston ValueRam 667Mhz 2GB
  • Windows 7

Heb jij ook een Team Fortress 2, PC?

Misschien 1 nadeel, het spel is alleen online te spelen.

De game is ook Offline te spelen met Bots

Daarnaast is het een leuke game en zelfs als je hem niet soepel kan draaien, heb je nog verschillende configuratie bestandjes die dit kunnen verhelpen.
Het gaat bij TF2 ook vooral om de gameplay en niet om de graphics.
Ik bedoel daarmee dat Steam alleen via Internet werkt. Je moet namelijk inloggen. Het is dus zonder internet niet mogelijk.

Maar alle kritiek is welkom, dit is pas mijn 2e review.

[Reactie gewijzigd door Cassie789 op 30 juni 2010 18:05]

Indien er geen internetconnectie aanwezig is kan steam ook draaien in "offline mode" waardoor je het spel ook zonder internet tegen bots kan spelen.
De prijs valt reuze mee, The Orange Box is bij Steamkeys.nl te krijgen voor nog geen 15 euro. Het spel is bij Steam los te koop voor 7 euro. Wat kan daar nou mis mee gaan?

Dat is maar een actie die volgens mij morgen afloopt, daarnaar is het weer gewoon 20 euro bij Steam :).

Ik raad sowieso aan de Orange Box te kopen, heb je 5 spellen voor 15 euro.
Heb dit toegevoegd aan de review. Bedankt voor de tip! :)
Leuk spel, review leest niet echt makkelijk weg omdat je vaak het woord "zeer" gebruikt.
Goede tip, heb het even veranderd. Moet er inderdaad op letten. ;)
Lange laadtijden zijn dan weer te wijten aan een iets tragere pc.. Hier laad alles echt super vlot op een vrij high-end pc :)

Leuke review, dat wel :)
Naja, alleen als ik een server join. Bij offline tutorial gaat dit reuze snel.

[Reactie gewijzigd door Cassie789 op 30 juni 2010 15:52]

Je kan ook offline spelen als je je eigen server host met bots? Volgens mij is het niet alleen online, alleen is het niet makkelijk om een server tegen bots te starten..
Leuke review! iK had hiervoor nog nooit van TF2 gehoord maar na deze duidelijke uitleg komt het spel goed op mij over.
De game is trouwens speelbaar zowel op een Windows Systeem als op een MAC tegenwoordig.
Leuke review, maar naar mijn mening staat er veel te weinig over classes, niks over de wapens die je kunt vinden en craften. Ook vind ik de vergelijking met MW2 qua graphics een beetje vreemd. Aangezien TF2 uit 2007 komt, en MW2 uit 2009. De hele mikmak eromheen is ook leuk, bijv. een link naar wat "meet the <class> filmpjes".

Die vrouwenstem waar je het over hebt, is de stem van de pyro bijvoorbeeld.

[Reactie gewijzigd door Rudy op 1 juli 2010 14:19]

heb al 900 uur in dit spel zitten :)

een van de beste games allertijden imo, echt teveel fun (zoek wel n leuke en stabiele server, de chat en de gemeenschap is n groot gedeelte van het spel)
dit spel is niet bedoeld om alleen tespelen, ook niet online want zonder teamplay zul je niet winnen, al kun je wel je eigen ding doen ingame. veel speelstijlen zijn mogelijk maar het leukste is toch met anderen samen

er zijn ook veel leuke filmpjes tevinden op halolz

[Reactie gewijzigd door silverfaustx op 12 november 2010 09:15]

Een kleine aanvulling op de review (puike review trouwens _/-\o_ )
Replaywaarde:
Door een zeer actieve community waar de ontwikkelaar (Valve) heel actief op inspeelt wordt het spel regelmatig ververst met updates. Denk hierbij aan nieuwe spelmodi, nieuwe wapens, nieuwe maps en in het geval van TF2: nieuwe hoeden.
Tel hierbij op dat het spel nog steeds een heleboel actieve spelers, clans en servers heeft, en je hebt een spel dat je misschien niet hele dagen achtereen zal spelen, maar waar je wel heel vaak naar terugkeert omdat het zo lekker snel wegspeelt (ik speel het iig nog steeds een paar keer per week sinds ik het in 2007 heb aangeschaft :) ).